מה כרוך בתביעה של תאונת דרכים?

במידה שנכנסתם לכתבה, סביר שנכנסתם לסטטיסטיקה המצערת של מעורבות בתאונת דרכים. במידה שאכן כך הדבר, בין אם מדובר בתאונת דרכים אשר היו מעורבים בה נזקים גופניים ובין אם מדובר בתאונה פשוטה יותר אשר כללה נזקי פח בלבד, ניתן לתבוע מספר אנשים וחברות ביטוח, בהתאם לסיטואציה, ולקבל פיצוי כלכלי שיסייע לכם להתמודד עם הפגיעה ועם עוגמת הנפש שהיתה כרוכה בכך. ממליצים לכם לקרוא את הכתבה כדי לקבל אינפורמציה רלוונטית שתסייע לכם בתהליך.

 

קצת סטטיסטיקות על תאונות דרכים

תאונות דרכים, לצערנו, מתקיימות כמעט בכל יום וכמעט בכל מקום בארץ. מדובר בגורם מצער אשר מוביל ללמעלה מ-300 מקרי מוות כל שנה. לרוב, הדבר נגרם מאי ציות לרמזורים, סטייה מנתיב לאור ניסיונות כושלים של עקיפה לא זהירה ועוד. כל שנה שיעור ההרוגים נמצא בעליה מתמדת.

גם בהיעדר פציעות ומוות, ניתן למצוא מקרים רבים של תאונות פח אשר גורמות לנזקים כלכליים ולצורך בקבלת פיצוי לצורך תשלום התיקון של הרכב.

תביעה לתאונת דרכים

ביטוח רכב בישראל

בישראל ישנם שני סוגי ביטוח מרכזיים לרכב. הראשון, הוא ביטוח חובה אשר מהווה ביטוח לנזקי גוף אשר כוללים פציעה או מוות ויכולים להיגרם לנהג, לנוסעי הרכב או לאנשים חיצוניים לרכב במסגרת תאונת דרכים. החוק בישראל קובע כי אנשים אשר נוהגים ברכב מנועי מחויבים להחזיק בביטוח חובה ואילולא ביטוח כזה, הם אינם רשאים להשתמש בו.

הביטוח הנוסף הוא ביטוח מקיף, אשר נקרא גם ביטוח רכוש. הוא כולל ביטוח עצמי אשר כולל מקרים כגון אסונות טבע, גניבות ועוד וביטוח צד ג' אשר כולל אחריות כלפי צד שלישי.

 

תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים

במידה שעברתם תאונת דרכים אשר כוללת נזקי גוף או נזק נפשי, אתם רשאים לתבוע את החברה המבטחת את הרכב שבו נסעתם או לחלופין את הביטוח של הרכב שפגע בכם. במסגרת כך, ניתן לתבוע נזקים כגון נכות, פגיעה בכושר עבודה, אובדן ימי עבודה ואובדן שכר, כאב, טראומה ועוד. יצוין כי במידה שהרכב אינו מבוטח בביטוחים שתוארו לעיל, ניתן לפנות לקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

חשוב לדעת כי הזכאות לפיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו בתאונת דרכים אינה קשורה לשאלה מי אשם בתאונה ולכן ייתכן מאד כי גם נהג שאשם בתאונה זכאי לפיצוי מסוים בדבר לפגיעות גופניות.

תביעה לתאונת דרכים

תביעה בגין נזקי פח

במידה שמדובר בתביעה על נזקי פח – במידה שלרכב הפוגע יש ביטוח צד ג' או מקיף, יש אפשרות להגיש את התביעה נגד המזיק (הנהג הפגע) ונגד חברת הביטוח שלו. יתרה מכך] אם לרכב הנפגע יש פוליסת ביטוח מקיף, באפשרותו להפעיל את הפוליסה ולשלם השתתפות עצמית ואז חברת הביטוח תשפה אותו ותנהל עבורו הליך משפטי נגד הנהג הפוגע.

 

לסיכום

במידה שאתם מעוניינים לתבוע בגין תאונת דרכים, אקסידנט, המרכז המשפטי לתאונות דרכים הוא המקום עבורכם. הם יסייעו לכם בהליך המשפטי בהתאם לסיטואציה הספציפית אליה נקלעתם.

תביעה לתאונת דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תביעה לתאונת דרכים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של