מה שחשוב לדעת – כל מה שתצטרכו לדעת לפני תביעת רשלנות רפואית

לפעמים זה יכול להיות קשה לדעת אם מה שקרה לכם היה רשלנות רפואית. כך, לא ברור האם הרופא עשה טעות אשר עולה כדי תביעה. אנשי מקצוע רפואיים נדרשים להתנהל לפי סטנדרט מסוים של טיפול. במידה שהם לא עומדים בסטנדרט זה וגורמים למטופלים שלהם לסבול מפציעה – סביר שמדובר בטיפול רשלני. אם אתם חושבים שעברתם טיפול רשלני, אנחנו כאן כדי לעזור לך ולהסביר על תביעות בגין הרשלנות הרפואית ומה נדרש כדי להגיש אותן.

 

לפני הכל, והכי חשוב – פנייה מידית לאיש מקצוע

בתור התחלה, אנחנו רוצים להגיד לכם שבמידה ואתם מרגישים כי נגרמה לכם רשלנות רפואית, אל תהססו ותתקשרו להתייעץ עם עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית. ניתן למצוא עורכי דין רשלנות רפואית מובילים במרכז ואף במקומות נוספים בארץ, אשר יידעו להגיד לכם האם מה שנעשה לכם הוא רשלנות רפואית ואם כן, יסבירו לכם מה הם הצעדים שעליכם לנקוט בשביל לקבל את הפיצוי המגיע לכם לאור הפגיעה שנגרמה לכם.

 

מהי רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא למעשה פגיעה אשר נגרמת לכם כתוצאה מטיפול רשלני של איש מקצוע, אשר לא פעל במסגרת חובתו לנהוג בזהירות סבירה המתחייבת בנסיבות העניין והטיפול. כדי לקבוע שאכן התקיימה רשלנות רפואית, התביעה צריכה להתברר בפני בית המשפט, אשר יקבע האם התקיימו ארבעה יסודות:

  • חובת זהירות של המטפל (הנתבע) כלפי המטופל הנפגע (התובע)
  • הפרת חובת הזהירות במקרה שתמצא שאכן היתה כזו.
  • גרימת נזק בגין ההפרה של חובת הזהירות.
  • קיום קשר סיבתי בין הפעולות של הנתבע לבין הנזק שנגרם לתובע.

במידה שתצליחו להוכיח בבית המשפט שאכן התקיימו היסודות הללו, ניתן יהיה לפסוק לטובתכם ולתת לכם פיצויים.

 

מה לא נחשב לרשלנות?

יש דברים שהיינו יכולים לחשוב שהם רשלנות רפואית, אך לרוב הם לא נופלים במסגרת הזו. כך, בחירה בשיטת טיפול מסוימת ולא אחרת לרוב אינה מהווה ראייה על רשלנות, אפילו אם שיטת הטיפול שנבחרה היא זו שגרמה לנזק. כמו כן, טעויות שבשיקול דעת לרוב לא יתפשו גם הן כטעויות העולות כדי רשלנות. לכן, אנחנו ממליצים לכם שגם אם אתם חושבים שהטיפול נפל תחת ההגדרה של הקריטריונים הללו – תפנו לעורכי דין מומחים אשר סביר שיסייעו לכם להבין אם ניתן בכל זאת לבנות קייס שיוביל לכך שתזכו בפיצוי כספי מסוים.

 

מה נחשב לרשלנות?

בתי המשפט בארץ קבעו כי המשפט קבע כי כדי שרופא יחשב סביר וככזה שלא התרשל, החלטותיו ופעולותיו של הרופא צריכות להיות מבוססות על שיקולים סבירים וברמה המקובלת. על הרופא לבסס החלטותיו על הידע העדכני הנתמך בספרות המקצועית, בניסיון קודם, והכל בהתאם לנורמות המקובלות אותה עת בעולם הרפואה.

כדי להוכיח שלא כך הדבר, רצוי שתעזרו בחוות דעת של רופאים אשר מעידים כי הרופאים התנהלו לא כשורה והובילו לנזק שנגרם לכם.

 

לסיכום

כדי לזכות בתביעת רשלנות רפואית עליכם להיעזר בגורמי מקצוע אשר ידעו לתמוך בכם בשלבים בתהליך ולעזור לכם להשיג את הפיצוי שכה מגיע לכם.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פסק דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של