מי הם הפטורים ממס ההכנסה?

תשלומי מס הכנסה על כל עבודה של שכיר או עצמאי הם חובה. את המס גם יש לשלם כאשר מקבלים קצבת פנסיה, רווחים על נכסים, ניירות ערך, קרנות וכיוצא בזה. למרות זאת, ישנם אנשים הפטורים מתשלומי המס. המאמר יפרט מי אלו.

 

מי פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה זו הטבה אותה ניתן לקבל בגין מחלה או פגיעה עליה ניתנים 90% נכות. אנשים החולים במחלות כמו: עיוורון, חירשות, שיתוק ילדים, מחלת סרטן, מחלת לב, כבד, כליות, קרוהן, סוכרת, טרשת נפוצה, שיתוק מוחין, דלקת פרקים, מחלות נוירולוגיות, אורטופדיות וכד' יכולים להגיש בקשה למס הכנסה ולקבל את הפטור בתהליך המתנהל מולם ומול הביטוח הלאומי. מדובר על דרגת נכות עקב המחלה ולא על דרגת נכות תפקודית. כלומר, ניתן להמשיך לעבוד ולא לשלם מס הכנסה. במידה ומקבלים את הפטור ניתן גם לממש אותו 7 שנים אחורה ולכן מדובר על סכום משמעותי.

 

הפרוצדורה מול מס הכנסה

כדי לממש את הזכות לפטור ממס כאמור יש להגיש בקשה למס הכנסה. ממלאים טפסים שונים, משלמים אגרה ושולחים את הבקשה בצורה מקוונת בליווי מסמכים רפואיים המעידים על הליקויים. לאחר מכן מקבלים מועד לוועדה רפואית בביטוח הלאומי המורכבת מרופאים. אלו עורכים בדיקות פיזיות ומאמתים את המסמכים הרפואיים. במידה והוועדה קובעת 90% נכות ומעלה ניתן לקבל את הפטור מתשלום מס הכנסה והקלות מס נוספות. אם דרגת הנכות נמוכה מזה ניתן לערער על ההחלטה תוך 45 יום ומנגד במס הכנסה יכולים לערער אם אינם חושבים שדרגת הנכות משקפת את הממצאים הרפואיים. בנוסף, חשוב לדעת שדרגת הנכות נקבעת גם על יותר מליקוי אחד ומחשבים אותה בצורה משוקללת. את מס הכנסה לא מעניינת הנכות התפקודית אלא רק הנכות הכללית.

 

פטור ממס עבור נכות זמנית

גם נכות זמנית של 90% לתקופה של 185 יום בשנת המס מזכה בפטור מתשלומי מס הכנסה. לעומת זאת, מי שנקבעה לו דרגת נכות של 75% צמיתה או זמנית, יהיה זכאי רק להקלות מס בקופות הגמל ולא לפטור מלא ממס הכנסה.

 

כיצד לקבל פטור ממס בקלות?

כל ההליך מול מס הכנסה והביטוח הלאומי שופע בבירוקרטיה והוכחות רפואיות. על מנת שתזכו בדרגת הנכות הרצויה מומלץ לקבל הכוונה מחברה למימוש זכויות רפואיות שיודעת להתנהל מול המוסדות הללו. הם יפנו אתכם לרופאים מומחים, יסייעו לכם למלא את הטפסים וידריכו אתכם על ההתנהלות בוועדה הרפואית. ליווי צמוד של מומחים הוא הכרחי מכיוון שהפטור מתשלום מס הכנסה ישפר לחולים את איכות החיים. על אחת כמה וכמה אם מבקשים החזרי מס על שנים קודמות שעליהן החולים היו זכאים לפטור ממס. לסיכום, אל תתמודדו עם רשויות המס לבד. המחלה עצמה מביאה לא רק לשינויים פיזיים אלא גם ללחץ נפשי שניתן להקל עליו בסיוע מתאים.

אנשי משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משקל

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של