מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בלידה

כמובן שאף אחד לא רוצה לחשוב על זה, לידה זה דבר מיוחד ומדהים שהיינו רוצים להשאיר את כל מה שקשור אליה טהור ונקי. אך המציאות קשה יותר מזה, וצריך לדעת עם מה אנחנו עלולים להתמודד, בעיקר כדי להימנע מהסיטואציות האלו ובכדי להגן על עצמנו בעת הצורך.

ישנם הרבה מקרים נפוצים של רשלנות רפואית בלידה שצריך להכיר, ידע והבנה בנושא, הם אלו שיתנו לכם כוח והגנה ברגעי האמת.

 

תביעות רשלנות רפואית בלידה

לידה זה אירוע מאוד מרגש, אך מלבד הריון קל וחלק, תרצו לקוות שגם הלידה עצמה תעבור כך. אי אפשר להיות מוכנים לסיכוים שעלולים לקרות בלידה, במיוחד אם מדובר במקרים של רשלנות רפואית בהריון ולידה אשר אף אחד לא מצפה להיתקל בכך. ובכל זאת, כאשר מתעוררות בעיות בהליכים האלו, ישנה אחריות רבה שמונחת בידם של הרופאים והצוות הרפואי, ולעיתים גם עלולות להתבצע טעויות.

 

מקרים נפוצים

  • החלטה מאוחרת – קבלת החלטה מאוחרת לעבור לניתוח קיסרי לאחר שהלידה לא התקדמה הרבה זמן. אי זיהוי המצוקה העוברית עלול להוביל לנזקי מוח והשלכות חמורות למדי. אם התינוק חווה מצוקה משמעותית, הרופא המפקח צריך להמליץ בדרך כלל על ניתוח קיסרי. ואם חיכו יותר מידי זמן שלא לצורך, מדובר ברשלנות רפואית.
  • לידה מכשירנית – מדובר בלידת ואקום או לידת מלקחיים, במקרים כאלו נוצר עיוות של הגולגולת אם מפעילים כוח רב מדי. אם גביע הוואקום מחובר בצורה שגויה או נפרד במן שהוא בתוכה, נגרמים גם נזקים ליולדת. בנוסף, אם בתהליכים אלו נוצר דימום בין הקרקפת לגולגולת והוא לא מטופל כראוי בזמן, זה עלול להוביל לאנמיה, פרכוסים ואפילו מוות.
  • כליאת כתפיים – כאשר יש כליאת כתפיים, הלידה אינה יכולה להתקדם, אך היולדת לא יכולה לעצור את התהליך בעצמה וההתכווצויות יפעילו לחץ על ראש העובר וצווארו. זה מצב שמצריך טיפול חירום מידי, אחרת התינוק עלול להיפגע בצורה קשה מאוד.
  • ניטור – יש מקרים בהם חייבים לבצע ניטור דופק רציף לעובר, והרבה פעמים למרות שיש צורך בכך, הצוות הרפואי לא מבצע את הניטור הנדרש. בנוסף, לעיתים הצוות הרפואי אינו מפרש נכון את המוניטור ומונע חילוץ מהיר של עובר שנמצא  במצוקה עוברית.

 

הגשת התביעה

חלק מהנזקים עלולים לנבוע מאירועים שקרו בזמן ההיריון וחלק מהנזקים נוצרים בעת הלידה עצמה. תופעות נפוצות הן בעיות בחבל הטבור, שיתוק מוחין, עיכובים התפתחותיים ועוד. הפגיעות עלולות לקרות מכל מיני טעויות שנחשבות רשלנות רפואית ובמקרים אלו התובע צריך להוכיח כי נותן השירות חרג ממה שהיה נדרש במצב המסוים.

 

עדיף להיות מוכנים

נכון שאף אחד לא רוצה לחשוב על דבר כזה, אך במידת הצורך כדאי להיות מוכנים, להכיר את העולם הזה, האפשרויות, ולנסות להבין בעצמיכם כמה שיותר. זה לא עניין של לקוות למשהו רע, אלא להתכונן לגרוע מכל, ולבסס איזושהי הכנה עד כמה שניתן לטעויות שקורות בחיים.

רשלנות רפואית בלידה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית בלידה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של