מתי זה נכון להתחיל תביעת רשלנות רפואית?

לכל מעשה רפואי יכולה להיות השלכה טובה או רעה על מצבו של החולה. כאשר ולה מקבל מענה רפואי הולם הוא יראה את ההתקדמות הבריאותית שלו, אך לעיתים רופאים פועלים בצורה חסרת אחריות כתוצאה מסיבות שונות וגורמים נזק למטופלים שלהם.

גם אם מדובר בנזק קטן, ישנו חוק שנועד להגן על אנשים שנפגעים מרשלנות רפואית ותפקידו להעניק להם פיצוי הולם. לכל רופא יש אחריות רבה על מטופליו, לכן כדאי מאוד שינהג בזהירות, אחרת הם יתבעו אותו.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא כל מקרה בו רופא מסוים פעל בתשומת לב לא מספיקה מול מטופלו, וכתוצאה מכך העניק לו טיפול לא טוב – תרופה לא מתאימה, אי נתינת תרופה כלל בעת הצורך, נזק בניתוח, נזק בלידה ועוד. ישנן דוגמאות רבות למקרים של רשלנות רפואית שנעשו במדינה לצערנו, אבל לרוב הפיצוי מעניק למטופל שנפגע את מה שמגיע לו.

 

תביעה על רשלנות רפואית – רק עם עורך דין

אם חשבתם להגיש תביעה מול גוף כל כך  חזק כמו בית חולים או קופת חולים או רופא, לבדכם ובלי ניסיון משפטי – אתם לגמרי לא בכיוון. אי אפשר לגשת לתביעה כה מורכבת ובלי סיכוי גבוה, לבד.

אין לכם את הידע והכלים המשפטיים והשם הפופולרי הדרוש להצלחה במשפט מעין זה. אם תפנו לעורך דין שידאג לכם לכל המסמכים, לכל הבירוקרטיה ובעיקר יגיע אתכם לתביעה וינצח אותה בשבילכם, אתם תקבלו את שמגיע לכם.

 

מתי כדאי להגיש תביעה זו?

חשוב להגיש תביעה זו ברגע שאתם שמים לב לכך שהטיפול פגע בכם – למשל אם רופא מסוים לא אבחן משהו בצורה טובה ואמר לו שאיננו חולה, אך לאחר מעט זמן הוא גילה אצל רופא אחר כי הוא חולה בסרטן או מחלה קשה אחרת, הוא צריך להגיש את התביעה הזו ברגע שהוא גילה במה הוא חולה.

ההתמהמהות מורידה את הסיכוי של הזכייה, משום שהרופא יוכל לטעון על התיישנות או על כך שהמצב היה שונה כשהמטופל הגיע אליו לבדיקה.

 

האם יש סיכוי גבוה שתזכו בתביעה?

אם תפעלו מהר ויחד עם עורך דין אתם בטוח תזכו בתביעה, משום שבית המשפט דואג למטופלים שסובלים כתוצאה מטיפול שגוי, במידה והם הוכיחו את טענתם, הביאו ראיות מוצקות ופעלו בצורה נכונה. אם אתם רוצים להצליח בתביעה זה לא מספיק שתהיו צודקים, אתם צריכים גם לפעול בחכמה ולפי ההוראות בכתבה זו.

 

לסיכום – האם זה מוסרי להגיש תביעה?

שאלת המוסריות היא שאלה טובה – מדוע אני אפגע באחר משום שפגע בי? אבל לא מדובר בניסיון לפגוע ברופא שעשה טעות, אלא בניסיון לקבל פיצוי שמגיע לכם שלרוב הרופא לא משלם אלא בית החולים או גוף אחר. מאחלים בריאות איתנה!

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של