מתי כדאי להיעזר בעורך דין תיווך

כנראה שלא תעשו עסקה יותר גדולה וחשובה מקניית דירה או מכירה, ולכן חשוב שתעשו את זה בצורה זהירה ואחראית.

כדי לשים לב לכל הפרטים, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה לענייני תיווך ונדל"ן.

למה? אספנו לכם את הסיבות שכדאי לכם להיעזר במתווך שהינו עורך דין.

רכישת דירה

חשוב לדעת שכאשר קונים דירה ישנם הרבה דברים שכדאי מאוד לבדוק על הדירה:

  • זהות המוכר – האם האדם שעושה אתכם את העסקה רשום כבעל הדירה
  • האם הנכס רשום בטאבו
  • האם יש חובות ועיקולים לבעל הדירה
  • האם הדירה מעוקלת או משועבדת
  • האם הדירה רשומה על יותר מאדם אחד

על מנת שלא תיפלו בעוקץ, עורך דין צריך לעבור על הדברים ולוודא שהכול כשורה. למשל אם אתם רוצים לקנות דירה בהרצליה, חפשו מתווכים בהרצליה שיבדקו שבעל הדירה אומר אמת ושלא ייווצרו בעיות בהמשך.

 

מכירת דירה

גם במקרה בו אתם מוכרים דירה, יש צורך לפנות לעורך דין מקרקעין – מתווך, שיבדוק לכם מי הקונה והאם הוא אדם שיש לסמוך עליו, כי ברגע שמישהו נכנס לדירה שלכם, לאחר מספר שנים ואפילו אם הוא לא בעל הדירה, יהיה קשה להוציא אותו משם. לכם חשוב שהעורך דין יבדוק שהרוכש של הדירה הוא אדם נורמטיבי ולא בעל עבר פלילי.

בנוסף, יבדוק עורך הדין אם יש חובות שלכם על הנכס, כדוגמת מס השבחה, ובמקרה כזה ימליץ על העלאת מחיר הדירה או הורדתה, בהתאם לתנאים שיסוכמו בין כל הצדדים.

מתי כדאי להיעזר בעורך דין תיווך
מתי כדאי להיעזר בעורך דין תיווך

מס שבח

מס שבח הינו מס שעובר ישירות לקופת המדינה, והוא מוטל על הרווח הנקי שאתם עושים משווי הדירה מהרגע שקניתם אותה ועד לרגע המכירה. התייעצות עם עורך דין מומלצת כיוון שהעורך דין, המומחה לענייני תיווך ונדל"ן, יוכל לחשב לכם בדיוק כמה תצטרכו לשלם, ובמידת ומגיע לכם, גם לעזור לכם לקבל את הפטור וההנחות המגיעות לכם.

 

זירוז תהליכים

עזרה של עורך דין לענייני תיווך ונדל"ן יוכל לקצר לכם תהליכים שיכולים לקחת שנים רבות. לדוגמא אם יש צו הריסה על הבית, עורך דין יוכל לדאוג לבטלו בזמן קצר יחסית. אם קיבלתם את הדירה בירושה, הדירה בפועל עדיין רשומה על שמו של הנפטר שהעביר לכם את הזכות על הדירה. לכן כדאי להיעזר בעורך דין שידאג לכך שבזמן קצר הדירה תעבור להיות על שמכם וכך תוכלו, במידה ואתם מעוניינים בכך, למכור אותה.

 

לסיכום

ישנן עוד סיבות רבות שבגינן תירצו להיעזר בעורך דין בעסקאות נדל"ן. מקובל שעורך דין מקבל עמלה פחותה משל מתווך רגיל, וזו גם סיבה טובה לקבל ייעוץ ממתווך שהינו עורך דין ולא ממתווך רגיל.  אז אתם עומדים לפני החלטה חשובה וגורלית, אל תהססו למצוא עזרה חיצונית. מצאו לכם עורך דין מתווך שיעזור לכם לעבור את התקופה בקלות, בפשטות ובמהירות. בהצלחה!

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ציוד משפטי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של