נזקי רכוש – שלושה דברים שלא ידעתם

כמה מתסכל לגלות שרכושכם ניזוק מפעולתו של אדם אחר, במצב כזה אנו חשים חוסר אונים ומבולבלים, האם נוכל לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו לנו, ומה לגבי כל ימי העבודה שהחסרנו או הכסף שנאלצנו להוציא מכיסנו כדי לתקן את הנזקים? בדיוק בשבילכם ריכזנו שלושה דברים שלא ידעתם על נזקי רכוש שיכולים לחסוך לכם הרבה זמן ועצבים.

 

דברים שלא ידעתם על נזקי רכוש

חשוב ביותר להתייעץ עם עו"ד נזקי רכוש על מנת לקבל מידע מקצועי ואמין, אך בנוסף, כדאי שתדעו עוד כמה עובדות חשובות:

 

  1. חובת ההוכחה הינה עליכם.

בבית המשפט יהיה עליכם להוכיח שהאדם שאותו אתם מאשימים אכן נהג ברשלנות או בזדון, ואילו היה זהיר יותר או שומר על החוק, המקרה לא היה קורה. כדי להוכיח זאת יהיה עליכם לתעד כבר ברגע ההתרחשות את האדם המדובר כדי לזהותו בשלב מאוחר יותר, לאסוף פרטי התקשרות עם עדים שצפו באירוע, תצלומים של מצלמות אבטחה, ממצאים מן השטח, וכמובן את הנזק במקום התרחשותו. עצם העובדה שהייתם המומים מדי כדי לתעד לא תעמוד לכם בבית המשפט כל זמן שלא נפגעתם גופנית במהלך האירוע. זכרו גם שילדים מתחת לגיל 12 אינם נושאים באחריות משפטית, ואם הנזק שנגרם לכם הוא עניין של מה בכך ומה שבעיקר נפגע הינו כבודכם, לא סביר שתקבלו פיצוי מלא.

 

  1. עורך הדין יכול לעזור לכם בכל שלב של התהליך מתחילתו ועד סופו

עורך דין מקצועי וטוב המומחה לתחום דיני נזיקין יודע שעליו לסייע בכל שלב ושלב, החל מאיסוף המידע הראשוני, דרך התנהלות מול גופים כגון ביטוח לאומי או מול שמאי להערכת הנזק, ועד לסיוע במיצוי זכויותיכם לאחר החלטת השופט. לכן חשוב לפנות לעורך דין סמוך ככל הניתן אל ההתרחשות כדי לאפשר לו לעשות היטב את עבודתו.

 

  1. פוליסת הביטוח עלולה להתייקר

במידה ורכבכם נפגע בתאונה, גם אם לא באשמתכם, ובחרתם להפעיל את חברת הביטוח שלכם כדי לתקן את הנזקים בזמן שהנושא מתנהל בבית המשפט, כדאי שתדעו שחברת הביטוח עשויה לייקר את הפוליסה שלכם לכשתתחדש. ניתן לבקש פיצוי גם על כך. כמו כן, שמרו כל קבלה על כל תיקון שעשיתם, יתכן ותצטכו להציג אותה כראיה.

 

לסיכום

כאשר אנו מחליטים לתבוע תביעת נזקי רכוש, עלינו לזכור כי הוכחת הנזק מוטלת עלינו. לכן מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בנזקי רכוש על מנת שידריך אותנו צעד אחר צעד מה לעשות. חשוב שעורך הדין לנזקי רכוש יהיה מומחה לתחום וייתן חוות דעת מקצועית על הסיכויים לסיים את ההליך המשפטי בפיצוי כספי, יסייע בכל השלבים השונים בתהליך החל משלב איסוף המידע, התיעוד ואומדן הנזק, דרך ליווי משפטי ומיצוי זכויותיכם לאחר החלטת השופט בעניינכם.

חוק ומשפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של