נסיעה באדום – מה העונש?

ברור לכולם כי נסיעה באור אדום היא עבירת תנועה חמורה ביותר, שתוצאותיה עלולות להיות קשות ואף קטלניות. אחרי הכול, הרמזור נמצא שם מסיבה חשובה – ויש לציית לו. בהתאם לחומרת העבירה – כך גם חומרת העונש. מעבר באור אדום מסכנת לא רק אותך אלא גם את הסובבים אותך, והעונש עלול להגיע גם לשלילת רישיון.

אז מה הן הנסיבות המקלות, ובאלו מהמקרים יחליט בית המשפט בין קנס או פסילת רישיון? אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר. אם פעם נהג שנסע באדום היה מועמד לדין באופן מיידי ואוטומטי, היום הדברים קצת שונים.

 

קודם כל, נבין אם העבירה בוצעה תחת נסיבות מחמירות.

ומה הן נסיבות מחמירות?
1. אם עברת באור אדום ובכך גרמת להפרעה או סיכנת נוסעים והולכי רגל אחרים
2. אם עברת באור אדום כשבצומת נכח רכב שהגיע מכיוון אחר
3. אם הינך נהג שכבר הורשע ב-3 הבנים הקודמות בעבירה של נסיעה באור אדום.

במקרה כזה יקבל הנהג זימון לדין, כשלקצין משטרה יש את הזכות לפסול את רישיונו למשך 30 יום, וזאת עוד בטרם הגיעו לבית המשפט. בבית המשפט התעבורתי, בהתאם לחומרת העבירה, תוכל התביעה לתבוע עונשים שונים לנהג, שיכולים להגיע גם למאסר.

 

ומה אם הנסיבות אינן מחמירות?

אם העבירה, בין אם נעשתה במכוון ובין אם בשוגג, לא הסתיימה בתאונה עם נפגעים, חלילה, ולא נעשתה תחת הנסיבות המחמירות שפירטנו כאן למעלה: במקרה כזה יקבל הנהג 10 נקודות, וקנס כספי בגובה 1000 ש"ח. חשוב להדגיש שכל עוד לא שילמתם את הקנס, חפותכם בעודה עומדת. משמע – 10 הנקודות המדוברות לא ייזקפו לחובתכם כל עוד לא שילמתם, ותשלום הקנס הינו כהודאה באשמה.

 

נעצרתי על ידי שוטר על לא עוול בכפי

ישנם מקרים, לצערנו, בהם עוצר אותנו שוטר בטענה שעברנו עבירה ועברנו באדום, אבל אנחנו בטוחים שלא כך הדבר. במקרה כזה חשוב להדגיש בפני השוטר את עמדתכם וחפותכם, בנועם ברוגע ובנימוס, כמובן, ודאו שהוא רושם את מה שיש לכם להגיד בדו"ח שהוא ממלא, כי אם אכן תעמדו למשפט בסופו של דבר, הסכמה עם השוטר במקום ובזמן העבירה תהא כהודאה באשמה, ולעומת זאת, אם צוין בדו"ח הרשמי כי טענתם לחפותכם, הדבר עשוי לשחק לטובתכם.

 

ואם צולמתי על ידי מצלמת תנועה?

השנה היא אמנם 2022, והטכנולוגיה מתקדמת, אבל טעויות קורות. אם קיבלתם דו"ח לפי מצלמת תנועה, עומדת בפניכם האופציה לערער. אם הרכב שלכם לא נראה בבירור בתמונה, תוכלו להטיל ספק באמינות הצילום, בחוקיות הצבתו של הרמזור, וכו' – או אז ייתכן ובית המשפט יפסוק לזכותכם.

ככל שתביאו איתכם ראיות מוצקות – כך יגדלו הסיכויים לטובתכם. אם בחרתם לשלם את הדו"ח – דבר זה הינו כהודאה באשמה, ולאחר מכן לא תוכלו עוד לערער. ואל תשכחו את הדבר הכי חשוב – בסך הכל, הרמזור שם כדי לשמור עלינו. בואו ננסה לעצור כשהאור אדום, ולנסוע כשירוק. זה עד כדי כך פשוט.

עבירת תנועה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עבירת תנועה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של