נפגעתם מרשלנות רפואית? החשיבות של משרד חקירות בזמן הגשת תביעה

רשלנות רפואית מתרחשת כאשר הרופא סוטה מרמת הזהירות הסבירה ואף גורם נזק למטופל, באופן שהיה נמנע לולא אותה סטייה לכאורה. עם זאת, יש היבטים שונים שכדאי לבדוק כאשר מגישים תביעה לאחר פגיעה מרשלנות רפואית ובעיקר חשוב להתייעץ עם חוקר פרטי שמכיר את התחום ומנוסה בו

תביעות רשלנות רפואית הן למרבה הצער חלק בלתי נפרד מתחום הבריאות. למרות התקדמות משמעותית של המדע המודרני והאפשרות להשתמש בהמון סוגים שונים של תרופות כדי לשפר את איכות החיים, עדיין ישנו סיכוי להתרשלות של הגורם המטפל. במקרים של רשלנות רפואית, ניתן לדרוש פיצוי כספי שמגלם את הפגיעה הפיזית ואף לציין סבל נפשי וטראומה. עם זאת, יש צורך להוכיח את הדברים בצורה מסודרת בין כתלי בית המשפט.

 

מה התפקיד של חוקר פרטי?

התייעצות עם נציגים של משרד חקירות היא דרך מעולה לרכז את כל המידע הרלוונטי תחת קורת גג אחת. בגלל שחוקר פרטי הוא איש מקצוע מנוסה שיכול לבחור להתמחות ספציפית בתחום של רשלנות רפואית, הוא בקיא בפסקי דין קודמים ואף יכול לסייע ללקוחות לדעת מה סיכויי ההצלחה שלהם. כמובן שמעורבות החוקר הפרטי לא מחליפה מעורבות של עורך דין, אולם היא בהחלט עשויה וצריכה להצטרף אליה.

 

איך יודעים שמדובר על רשלנות רפואית?

היכרות עם סוגים שונים של מקרי רשלנות רפואית עולה בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד והלקוחות. אם רוצים לדעת שמדובר על רשלנות רפואית, צריך לדוגמא לבסס את הקשר בין התנהגות הרופא לבין הנזק שנגרם לניזוק. כמו כן, יש לזכור שמבחינת החוק – רשלנות רפואית מתרחשת רק כאשר מוכיחים שהרופא סטה מרמת הזהירות הסבירה ושאותה סטייה היא זו שגרמה לנזק. לכן, בית המשפט צריך לראות חוות דעת רפואית אובייקטיבית שתומכת בטענה.

 

כך מגדילים את הסיכוי לזכות בתביעה

התייעצות עם חוקר פרטי, עורך דין ורופא מומחה מגדילה את הסיכוי לזכות בתביעה. החוקר הפרטי יכול למשל לאסוף פרטים אישיים כחוק על הרופא הנתבע, בעוד עורך הדין יעזור לגבש את האסטרטגיה המשפטית וישתמש בפסקי דין קודמים כדי לבסס את הטענות המרכזיות. בנוסף, הרופא המומחה יתאר את האופן שבו אמורים להתנהל טיפולים רפואיים דומים והוא יכול לנסח חוות דעת שבה רואים בבירור את הסטייה מרמת הזהירות הסבירה.

 

כמה זמן עובר עד שמסיימים להגיש תביעה?

החוקר הפרטי חשוב במקרים של פגיעה מרשלנות רפואית כי הוא מאפשר להשיג מוקדם את המסמכים התומכים בטענות המרכזיות. עם זאת, כדאי עדיין להיערך לתהליך ארוך יחסית בגלל עומס בבתי המשפט או עיכובים שמגיעים מהצד של ההגנה. במקרים כאלה, ניתן להתייעץ עם עורך דין ולשמוע ממנו על עוד פעולות רלוונטיות שיגדילו את סיכויי ההצלחה בתהליך עצמו.

פעולה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוֹק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של