סובלים מבעיה רפואית? אתם כנראה זכאים לפטור ממס הכנסה

החוק במדינת ישראל קובע את חבות המס של כל אזרח בהתאם לעיסוקו, הכנסותיו ומצבו. במקרים רבים זכאים אזרחים או תאגידים לקב פטור מתשלומי מס בגין סיבות מסוימות. הפטור עשוי להינתן בגין בעיה רפואית, בגין אי יכולת של המשלם או בגלל אינטרס של המדינה לעודד פעילות בתחום מסוים. אם אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי ואתם משלמים סכומי כסף למס הכנסה – יתכן ואתם יכולים לקבל פטור.

 

פטור ממס הכנסה, כיצד נקבל אותו?

אם אתם משלמים מס הכנסה וגם סובלים מבעיה רפואית, תוכלו לבדוק את הזכאות שלכם ולקבל פטור מתשלומי המס, במידה ואתם אכן זכאים לכך. את הבדיקה הבסיסית תוכלו לבצע בעזרת חברה שמתמחה במימוש הזכויות של האזרח מול רשויות המס. חברות אלו מכירות את החוקים ואת הנהלים של רשות המס, ובהתאם לכך הם יבצעו את הבדיקה המעמיקה על מנת לאתר את הסיבה שתאפשר לכם לקבל פטור ממס הכנסה בגין המצב הרפואי שלכם.

 

רשות המיסים וביטוח לאומי

כדי לקבל פטור ממס הכנסה בגין בעיה רפואית יש לפנות בבקשה לרשות המיסים. אך את הבירור הרפואי מבצעים מול הביטוח הלאומי, על מנת לבדוק את המצב הרפואי ואת הבעיה ממנה אתם סובלים, כדי לקבוע מהו שיעור הנכות שלכם, ובהתאם לכך לקבוע את הזכאות שלכם לפטור ממס הכנסה.

במידה ומתברר כי הנבדק סובל מאחוזי נכות בשיעור שלמעלה מ – 90% הוא יהיה זכאי לפטור מלא ממס הכנסה. אם נקבעה לו נכות אך היא פחותה משיעור זה, מסתבר שתהיה לו הטבה מסוימת בתשלומי המיסים, אך לא פטור מלא מכך.

 

כיצד ניתן לייעל את ההתנהלות מול הרשויות?

לפעמים האזרח הקטן מרגיש חסר יכולות ומוגבל מול הרשויות. במצבים כאלו חשוב לדעת שלא חייבים לפעול לבד ולחפש באופן עצמי את הצעדים שבהם צריך לנקוט. כדי לשפר את ההתנהלות ולהגדיל את הסיכויים שלכם לקבל פטור מלא ממס הכנסה, חשוב מאוד לפעול באמצעות חברה מקצועית שעוסקת במתן שירותים בתחום פטור ממס הכנסה בגין בעיות רפואיות. בעזרת חברה כזו ההתנהלות כולה עשויה להיות מהירה ויעילה יותר, וגם התוצאות תהיינה טובות יותר.

 

לסיכום –

אם אתם סובלים מבעיה רפואית מסוימת ויחד עם זאת משלמים סכומים משמעותיים למס הכנסה בגין הכנסות, חשוב כי תדעו שיתכן ויש לכם זכאות לקבל פטור ממס הכנסה. כדי לייעל את הפניה שלכם ולהגדיל את הסיכויים שלכם ליהנות מפטור ממס הכנסה חשוב להתנהל בעזרת מומחה בתחום מיצוי הזכויות מול רשות המיסים.

בעזרת מומחים שמכירים היטב את הרשויות ואת אופן ההתנהלות שלכם, תוכלו גם אתם ליהנות מהקלות במידה ואחוזי הנכות שלכם נמוכים, או מפטור מלא ממס הכנסה במידה ואתם מוגדרים כבעלי נכות של למעלה מ – 90% אחוז.

פטור ממס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטור ממס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של