עברת תאונה והגעת למשפט – מה החשיבות של ייצוג עו"ד

בכל תאונת דרכים קיימת התנגשות בין רכב לבין רכב, אדם, בעל חיים או רכוש. ניתן היה לחשוב שהקושי יהיה רק ברגעים שסביב התאונה, ושברגע שנגיע הבייתה הכל יעבור, אך אין זה כך. ברגע שנגרם נזק, אם ברכוש ואם בנזקי גוף, נכנס לעסק הביטוח והמשטרה, כאשר אלו מעוניינות בבירור נסיבות התאונה, וקביעת האשמים בה. אנחנו כאן כדי לעזור לכם לעבור את העסק הזה בשלום.

 

מה מטרת המשפט?

כמו בכל משפט, מטרת המשפט היא לקבוע מי הם האשמים. במשפט הנוגע בתאונת דרכים, התובע יהיה מטעם המשטרה או הפרקליטות. אלו יעלו ממצאים ועדויות בנוגע לרגעים שסביב התאונה, במטרה לקבוע מה הסיבה בגינה התקיימה התאונה, ומה גודל הנזק.

על פי הדוח המשטרתי ולעיתים אף לפי עדויות, סיבת התאונה תוכרע, ועל פיה ועל פי הנזק ייבחר העונש המתאים. אנשים רבים בוחרים בשלב המשפט לבחור שייצג אותם עורך דין תאונות דרכים, זאת המטרה לקבל ייצוג של הצד שלהם, ובמטרה להגיע לתוצאות הוגנות. עם זאת, ייצוג עורך דין עולה כסף. לכן לעיתים עולה השאלה – האם כדאי להתייעץ עם עורך דין?

 

למה כדאי להתייעץ עם עורך דין?

אנחנו ממליצים לכם בחום להיעזר בעורך דין בשלב המשפט, ואפילו לפני הזימון למשפט. זאת במטרה להתכונן, ולייצג אתכם בצורה ראויה. אנו מאמינים שיש שתי סיבות לצורך בעורך דין תאונות דרכים:

1 – היכרות עם התחום: לאדם שאינו מתמחה בתחום, המונחים המשפטיים ככלל, וחוקי התעבורה עשויים להיראות מסובכים ולא ברורים. במטרה שקולכם ישמע בבית המשפט, חשוב שיהיה לצידכם אדם שמבין אותם לעומק. חשוב לתת לאיש מקצוע לעשות את שלו.

2  – שוויון: את הצד השני (התובע) ייצג עורך דין. כדי שהסיטואציה תהיה הוגנת ושוויונית כדאי לכם לתת לעורך דין לייצג אתכם. זה לא הוגן להעמיד אתכם, שלא מבינים בתחום המשפטי, ואין לכם ניסיון עם תאונות דרכים למול אדם בעל ניסיון ותואר רלוונטי.

 

מה לקחת בחשבון בעת הבחירה בעורך דין?

בחירת עורך דין היא שלב חשוב מאוד. אנחנו ממליצים לכם לשים לב למספר קריטריונים בעת בחירת עורך הדין:

1 – התמחות: חשוב לשים לב שעורך הדין שבחרתם מתמחה בתאונות דרכים. זה חשוב הן בהיבט של היכרות עם החוק, והן בניסיון שלו בסוג המשפט. שימו לב – התחומים השונים במשפטים שונים מאוד, וכדאי לקחת אדם שיודע על מה הוא מדבר.

2 – זמינות: קחו עורך דין זמין, שאתם יכולים לדבר איתו. אחד שיקשיב לכם, וברגע מצוקה יענה לטלפון, ויעזור כמיטב יכולתו.

3 – המלצות: חפשו אנשים שעברו תאונה בעצמם, ותבקשו המלצות. אנשים שחוו משפט ידעו לומר אם עורך הדין היה מסור ומקצועי.

 

סיכום

במידה ועברתם תאונת דרכים, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין ולהגיע מוכנים למשפט. מלבד זאת, סעו בזהירות!

אשת משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משקל

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של