עורך דין למימוש זכויות ביטוח סיעודי

ביטוח סיעודי נועד לספק כיסוי ביטוחי במקרה של אובדן יכולת תפקודית ותלות בעזרת הזולת. מימוש זכויות מביטוח סיעודי יכול להיות מורכב ולהצריך ייעוץ משפטי. עורך דין המתמחה בתחום יכול לסייע בהליכי הגשת תביעה, ייצוג מול חברת הביטוח, ניהול משא ומתן והשגת פיצוי הולם עבור הלקוח.

 

מהו ביטוח סיעודי?

ביטוח סיעודי הוא ביטוח פרטי אשר נועד לספק כיסוי ביטוחי במקרה שהמבוטח מאבד את יכולתו לבצע פעולות יום-יומיות בסיסיות ללא עזרת הזולת. הביטוח מיועד לממן טיפול סיעודי אישי עבור המבוטח בביתו או במוסד סיעודי.

על מנת לממש את זכויות הביטוח הסיעודי, על המבוטח לעמוד בקריטריונים של תלות תפקודית. בדרך כלל מדובר בתלות של 3 עד 6 פעולות יום-יומיות לפחות, כגון הלבשה, אכילה, שימוש בשירותים וכד'. רופא מומחה בודק את מצבו התפקודי של המבוטח וקובע את דרגת התלות שלו בזולת.

ביטוח סיעודי מעניק שקט נפשי למבוטח ובני משפחתו, שכן הוא ממומן על ידי חברת הביטוח. זאת בניגוד למימון פרטי של טיפול סיעודי אשר עלול להטיל נטל כלכלי כבד על המשפחה. יחד עם זאת, מימוש הזכויות מביטוח סיעודי יכול להיות תהליך מורכב ולכן כדאי להיעזר בעורך דין.

 

מתי כדאי לפנות לעורך דין

יש לפנות לעורך דין המתמחה בתחום כבר בשלב הראשוני של הגשת התביעה למימוש זכויות הביטוח הסיעודי. עורך הדין למימוש זכויות יוכל ללוות את התהליך מתחילתו על מנת למקסם את סיכויי הזכייה בתגמולי הביטוח בהיקף המרבי. יתרונו של עו"ד מנוסה ומיומן הוא בהכרת המערכות הפועלות, ביכולת לזהות ולעקוף מכשולים פוטנציאלים והבנה איפה יש להשקיע את המאמץ המרכזי

 

סיוע בהכנת התיק הרפואי

עורך הדין יסייע באיסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים והכנת התיק הסיעודי לקראת הגשת התביעה. הוא יוודא שכל האישורים והמסמכים הנדרשים קיימים ותואמים את הקריטריונים של חברת הביטוח.

 

פתיחת תביעה מול חברת הביטוח

עורך הדין יסייע במילוי טפסי התביעה, ינהל את התכתובות מול חברת הביטוח ויוודא עמידה בלוחות הזמנים לטיפול בתביעה. בנוסף, הוא יגיש את כל הערעורים הנדרשים במידת הצורך.

 

ייצוג בוועדות רפואיות

במקרים מסוימים חברת הביטוח מזמנת את התובע לוועדה רפואית. עורך דין מנוסה יוכל לייעץ לתובע כיצד להתכונן לוועדה ולשפר את סיכוייו להכרה בזכאותו לתגמולי הביטוח. כמו כן, עורך הדין יוכל להתלוות לתובע לוועדה הרפואית ולייצגו במהלכה.

 

ניהול משא ומתן

לאחר קבלת החלטת החברה, עורך דין בעל ניסיון רב בתחום ינהל משא ומתן עם חברת הביטוח במטרה להגיע לפשרה הוגנת. מטרתו להשיג עבור הלקוח את מלוא הזכויות שהוא זכאי להן על פי תנאי הפוליסה.

 

ערעורים ופנייה לערכאות

במידת הצורך, עורך דין לביטוח סיעודי יוכל להגיש בשם הלקוח ערעורים בפני ועדות רפואיות וגם לנהל הליכים משפטיים מול חברת הביטוח, לרבות תביעות בבית משפט. מדובר בהליכים סבוכים שדורשים מיומנות וניסיון.

זכויות ביטוח סיעוד

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של