תפקידו של עורך דין נזיקין בתביעת פיצויים בגין נזקי גוף

נקודת המוצא לכל תביעת פיצויים בגין נזקי גוף היא הפגיעה שנגרמה למתלונן. מעבר לסבל ולנזק הפיזי, לרוב יש גם אובדן הכנסה והוצאות רבות שמלוות אותו, כגון הוצאות רפואיות או טיפול נפשי. בנוסף לכך, מדובר בתהליך משפטי סבוך ומורכב. לכן, לעורך דין מקצועי בתחום הנזיקין יש תפקיד מכריע בליווי הקורבן, ייצוגו מול הצד שכנגד והשגת פיצוי הולם וצודק עבורו.

 

סיוע משפטי ראשוני

בשלבים הראשונים שלאחר אירוע שהוביל לפגיעה בנזקי גוף, נדרשת עזרה מהירה ומקצועית לכן יש צורך לפנות במהירות לסיוע משפטי של עורך דין המתמחה בנזקי גוף כמו משרד עו"ד פייפר-כהן. על עורך הדין לבצע הערכת נזק ראשונית ולגבש תביעה מול הגורם שאחראי לפגיעה או שהפגיעה התרחשה בתחומו, חברת הביטוח של הנתבע או משרד הבריאות. יש לפעול במהירות כדי שלא לאבד זכויות חשובות של הנפגע. כדי לעשות זאת, יש צורך בטיפול מהיר במיצוי זכויות במוסד לביטוח לאומי וקופות החולים וקבלת מענקים חד פעמיים. כמו כן, יש לדאוג למימון טיפולים דחופים, רכישת תרופות ואביזרי עזר שיסייעו בהקלת הסבל של הנפגע בימים הקשים הללו.

 

ליווי משפטי מלא בהליכים ארוכים

הליכי פגיעה גופנית הם לרוב ממושכים, תובעניים ומסובכים. הללו כוללים איסוף ראיות, העדת מומחים, הגשת תביעה אזרחית, התדיינות מול חברות הביטוח ועוד הליכים רבים. תפקידו המרכזי של עורך הדין הוא לייצג את מרשו לכל אורך הדרך בהליכים המשפטיים הללו, גם אם הם נמשכים חודשים ושנים. הוא אחראי לנהל את האיסוף השיטתי של כל הראיות והעדויות הנדרשות, להכין חוות דעת מומחים רפואיים, להגיש תביעות אזרחיות ולנהל משא ומתן עקשני מול חברות הביטוח. מטרתו הסופית היא להביא לפיצוי כספי הוגן עבור לקוחו.

 

ייצוג בבית המשפט

כאשר ההליך מגיע לבית המשפט עצמו, עורך הדין אחראי לניהול התיק בהתאם ולייצוג התובע בפני השופטים. הדבר דורש הגשת טענות מפורטות, הגנה עליהם בדיונים המשפטיים תוך התמודדות עם טיעוני הצד שכנגד, זימון וחקירה של עדים ומומחים שיחזקו את עמדת הלקוח, והכנת סיכומים משפטיים חדים וממוקדים שיציגו בבהירות את התביעה שהוגשה וינמקו מדוע מגיעים ללקוח פיצויים. בנוסף, עליו לשאת ולתת עם השופטים בעל פה במהלך הדיונים עצמם. המטרה היא לשכנע את בית המשפט כי הלקוח זכאי על פי חוק לפיצוי הולם על הנזקים שנגרמו לו.

 

ניהול מו״מ והשגת הסדר פשרה

במקרים רבים ניתן להגיע להסדר פשרה ללא הליכים משפטיים ארוכים ויקרים. כאן בא לידי ביטוי ניסיונו וכושר השכנוע של עורך דין נזיקין מוביל. הוא ינהל משא ומתן קשוח עם הצד שכנגד וישתמש בכלים משפטיים כמו הגשת תביעה או הזמנה לדין, כדי להביא להסדר כספי הוגן וסופי.

 

סיוע במצוקה כלכלית ונפשית

לאורך כל הדרך עורך הדין ילווה את הניזוק במישור האישי, תוך ניהול מערך של תמיכה נפשית, סיוע במימון ביניים והבטחת יציבות כלכלית. זאת בין היתר באמצעות ניהול התביעה מול המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, הוא יעזור בהשגת טיפולים רפואיים והנפקת אביזרי עזר הדרושים לשיקום.

סיוע משפטי ראשוני

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין נזיקין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של