עורך דין רשלנות רפואית בלידה

כשאישה נכנסת להיריון, אין דבר שהיא מצפה לו יותר מלידת תינוק בריא ושלם. כדי לאפשר זאת, עוברות נשים הרות אינספור טיפולים ושלל בדיקות שנערכות במהלך ההריון שכל תכליתן הינה לוודא שהאם לעתיד והעובר שברחמה בריאים ומוגנים.

עם זאת, למרבה הצער, ישנם מקרים רבים שלמרות הקפדתה של האם ההרה על תזונה בריאה, אורח חיים בריא וביצוע כל הבדיקות הנחוצות בזמן ההריון, כל המאמצים עלולים לרדת לטמיון בבת אחת בעקבות רשלנות רפואית בלידה.

זמן הלידה עצמו הוא זמן קריטי שבו כל טעות עלולה לעלות לעובר בחייו ולסכן מאוד גם את חיי אימו. במקרים שבהם חלה פגיעה באם ו / או בילוד בעקבות אי תשומת לב או העדר זהירות מספקת מצד הצוות הרפואי, מדובר על כשל חמור ועוול נוראי שיש לתת עליו את הדין.

סיוע משפטי מקצועי מטעם עורך דין רשלנות רפואית בלידה, הוא הדרך למצות את הדין עם אנשי מקצוע בתחום הרפואה שגרמו לפגיעה בנשים הרות ובלידיהן, ולהשגת פיצוי ראוי, כפי שנסביר במאמר זה.

 

מי זקוק לעורך דין רשלנות רפואית בלידה?

אמנם זה נדמה שההליך הגדול והמשמעותי כבר מאחוריכם, אבל דווקא על מיטת הלידה עלולים לקרות כמה מהמקרים הכי נוראיים שיכולים להתרחש בזמן הלידה. הלידה אמורה להיות רגע מרגש, שבו מתאספים כל בני המשפחה וממתינים בקוצר רוח לבכי הראשון של התינוק/ת, אך הרגע המרגש עלול להפוך למקרה נוראי של רשלנות רפואית בלידה. מכאן, הדרך אל בית המשפט צריכה להיסלל בצורה זהירה.

 

רשלנות רפואית בלידה – במה היא מתבטאת בעצם?

כאשר אנחנו מדברים על רשלנות רפואית בלידה, אנחנו מדברים בעצם על ניהול קלוקל של הלידה מצד הגורמים הרפואיים העוסקים במלאכה – האחיות והאחים, המיילדות והמיילדים, הרופאות והרופאים ועוד. רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש מהרגע שבו האישה מגיעה לבית החולים למחלקת היולדות, דרך רגעי הצירים הקשים, ועד רגע האמת שבו מתחילה הלידה בפועל.

עורך דין רשלנות רפואית בלידה
עורך דין רשלנות רפואית בלידה

נפגעת מרשלנות רפואית בלידה? אל תעברי את זה לבדך!

כשחושבים על רשלנות רפואית בלידה, חושבים בעצם על הפגיעה הכי אישית שיכולה להיות, בנקודת התורפה הרגישה ביותר שיכולה להיות לאדם – הילד או הילדה שלו, שאך עתה נולדו.

למעשה, רשלנות רפואית בלידה מגדירה מחדש את כל מערכת האמון שקיימת בין האישה ההריונית לבין המערכת הרפואית שעטפה אותה בזמן הלידה, והדבר לא רק שעלול לגרום לפגיעות בלתי הפיכות ושינוי של אורח החיים התקין של האישה ושל עוברה, אלא גם להימנעות מכניסה להריונות נוספים. מדובר כאן על אחד מסוגי הרשלנות הרופאית החמורים ביותר, וגם מערכת המשפט מתייחסת לעניין הזה בחומרה רבה.

 

תיקים שבהם עורך דין רשלנות רפואית בלידה יכול לסייע

הליך הלידה אולי נתפס בעיני אנשים רבים בתור הליך פשוט וטבעי יחסית, אולם הלכה למעשה הליך זה טומן בחובו לא מעט מורכבויות ושלבים. חשוב להבהיר כי רשלנות רפואית בלידה עלולה לתת את אותותיה בכל אחד ואחד משלבי הלידה.

רשלנות רפואית בלידה יכולה לבוא לידי ביטוי באחת, או יותר, מהדרכים אותן נמנה להלן:

  • לא היה נוכח רופא בחדר הלידה – ברגע שלידה מסוימת צופה, בעקבות בדיקות מוקדמות, קשיים אשר עלולים לבוא לידי ביטוי בזמן הלידה, רופא בכיר אינו נמצא בחדר הלידה והלידה אכן מסתבכת ומובילה לכדי פגיעה בעובר או באישה היולדת – מדובר על רשלנות רפואית בלידה.
  • לידה שלא נעשה בה שימוש מקצועי במגוון אמצעים וכלים – לידה היא מעמד שמצריך שימוש בלא מעט אמצעים וכלים שונים, בין אם לשם זירוז הלידה, בין אם לשם שיפור סיכויי ההצלחה של הלידה בפועל וכיוצא באלו. ברגע שנעשה שימוש באמצעי מסוים לתכלית שגויה, או שלא נעשה שימוש באמצעי רלוונטי בעת הצורך כלל – ייתכן כי מדובר על מקרה של רשלנות רפואית בלידה.
  • ניתוח קיסרי או לידה טבעית – קיימות היום שתי דרכים עיקריות ללידה, והן לידה בניתוח קיסרי או לידה טבעית. ניתוח קיסרי הוא צורך שעולה בלא מעט מקרים, כאשר חלק מהם נובעים מתוך מצוקה שאיתה עתיד להתמודד התינוק. על מנת להקל עליו – נבחר הניתוח הקיסרי כשיטת הלידה. ברגע שלא הוחלט על ניתוח קיסרי אלא על לידה טבעית, דבר שאכן העמיד את התינוק בפני מצוקה וגרם לו לפגיעה, מדובר ברשלנות רפואית בלידה.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה יסייע בקבלת פיצוי כספי בגין העוול שנגרם לך

כשאנחנו מדברים על החומרה שבה נתפשות עבירות של רשלנות רפואית בלידה, אנחנו מדברים על חומרה שבאה לידי ביטוי בעונשים של תשלומי פיצויים גבוהים במיוחד. כל הליך משפטי של רשלנות רפואית בלידה מסתיים אמנם בגובה אחר של פיצויים, אך חשוב להבין שגובה הפיצויים נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה באם ובבנה או בתה.

כמובן שאת חומרת הפגיעה ניתן להוכיח על ידי אין ספור ממצאים שונים, אולם הסוד הטמון בקבלת פיצויים גבוהים קשור גם בעורך דין רשלנות רפואית.

 

מה עורך דין רשלנות רפואית בלידה עושה בעצם?

עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שצריך לעמוד לצידכם במסע הארוך מהרגע שבו חוויתם רשלנות רפואית בלידה, ועד הרגע שבו הפרוצדורה תסתיים בפיצויים הכספיים שתקבלו. עורך דין רשלנות רפואית הוא איש המקצוע שמחזיק במיטב הכלים על מנת לסייע לכם לעבור את ההליך המשפטי בצורה כמה שיותר מהירה ויעילה, ולצאת עם הפיצויים המגיעים לכם. אז למה אסור לכם לוותר עליו?

 

אם נפגעת מרשלנות רפואית בלידה – עורך דין רשלנות רפואית הוא הכתובת

בסופו של דבר, ההליך המשפטי עומד להיות לא פשוט הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. מדובר כאן על הליך שמתרחש בסמוך לחווית הלידה הטראומטית, דבר שמביא איתו לא מעט רגשות וכמובן גם קושי פיזי לחזור לשגרה מורכבת כל כך.

מעבר לכך, ברגע שעורך דין רשלנות רפואית מלווה אתכם, הוא יכול להוכיח את הטענות שלכם בצורה מקצועית וברורה, כך שבית המשפט לא יוכל להתעלם מהחוויה הנוראית שחוויתם, ולפצות אתכם בהתאם.

 

עורך דין רשלנות רפואית בלידה יסייע לך בבניית תיק ההוכחות למשפט

ההליך המשפטי שיתרחש בבית המשפט עומד לגבות מכם לא מעט אנרגיות, אך על מנת לקצר תהליכים ולהצליח להוכיח את הטענות שלכם – תצטרכו להיערך עם לא מעט מסמכים שונים שיוכלו להעיד על רשלנות רפואית בלידה שלכם.

היות וקיימים לא מעט מסמכים שנאספו אצלכם לאורך תקופת ההריון בכלל ובזמן הלידה בפרט, חשוב לעשות סדר בדברים ולהבין אילו מהמסמכים אכן יכולים לשרת אתכם ואילו לא. עורך דין רשלנות רפואית שמלווה אתכם לאורך הדרך, יודע באילו מסמכים לבחור, ואילו מסמכים נוספים כדאי להנפיק על מנת להוכיח את הטענות שלכם. בצורה הזו, ניתן יהיה להגיע לסיום ההליך המשפטי עם פיצויים גבוהים ביותר.

 

בשורה התחתונה

במידה ונפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית בלידה, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין המתמחה בהגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית בלידה, על מנת להעריך את סיכויי ההצלחה של התביעה מבעוד מועד. עורך דין רשלנות רפואית הוא הדרך לנהל הליך משפטי ענייני, יעיל ומקצועי, על מנת למצות את זכויותיכם במלואן.

רשלנות רפואית מתבטאת כאשר התנהלות הצוות הרפואי אינה בהלימה עם נהלים ונורמות הנועדו לצמצם סיבוכים רפואיים ככל הניתן. כתוצאה מכך פעמים רבות נגרם נזק ממגוון סוגים למטופלים, אשר עלול לעיתים להשפיע עליהם באופן קשה. במקרים אלו, ניתן לתבוע את הצוות הרפואי על רשלנות רפואית ואף לקבל פיצויים.
כלל תהליך הלידה אותו עוברת האישה ההריונית כאשר היא מגיעה לבית החולים מלווה בצוות רחב הדואג לצרכיה ולבדיקות אשר היא צריכה לקבל. לכל אדם בצוות הרפואי ישנן חובות על פיהן הוא אמור לפעול, ובמידה ואינו עוקב אחריהם הוא עלול להיות חשוף לתביעה על רשלנות.
עורך דין יכול לעזור בתביעה על רשלנות במגוון רב של סוגי התנהלות בעייתית. חלק מהן קשורות לאי נוכחות גורם רפואי מוסמך בזמן או לאחר הלידה, או התנהלות כללית של הצוות שאינה מקצועית. עורך דין מנוסה יוכל להוכיח בקלות את חומרת הנזק הנגרם ולעזור לכם לזכות בפיצויים.
מדובר בהליך שאינו פשוט נפשית, ולעיתים הינו ארוך מהרגיל. במידה ותבחרו להיעזר בעורך דין בעורך דין, אין ספק כי הוא יוכל לעמוד על שלכם במשפט ולייצג אתכם כראוי. על מנת להקל משמעותית על בניית התיק, מומלץ יהיה לבנות מראש תיק הוכחות אשר ילווה אתכם בבית המשפט.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תינוק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של