פטור ממס – התקנות החדשות שכדאי שתכירו

בין אם באופן מודע ובין אם קצת פחות, נושא המס הוא חלק מהותי משגרת חיינו, כאשר אנשים רבים אינם טורחים לבדוק ולהכיר את הזכויות וההטבות המגיעות להם, אשר כפי שנראה במאמר זה, יכולות להיות שוות כסף רב ואף להביא לפטור מלא מתשלום מס

 

מס הכנסה – דע את זכויותיך

כולנו התרגלנו לשלם את המיסים השונים שהמדינה מחייבת אותנו לשלם, ביניהם גם מס הכנסה, אותו התרגלנו לשלם באופן שוטף ומבלי להתעמק יותר מידי למה, כמה ואיך נקבע גובה חובת התשלום למס הכנסה.

לחוסר הרצון להתעמק בנושא המס יש סיבות רבות ומגוונות, ביניהן הבירוקרטיה המסורבלת שבהתנהלות מול רשות המיסים, או הפחד מפני גילוי חובות נשכחים, כאשר בסופו של דבר, חוסר המודעות לזכויות וההטבות המגיעות לנו, עלול לעלות לנו בכסף רב.

 

פטור ממס הכנסה? יש דבר כזה!

על אף שנראה כי חובת תשלום המס תלווה אותנו עד יומנו האחרון, ישנם מקרים מיוחדים בהם רשות המיסים מעניקה פטור מלא מתשלום מס הכנסה, כאשר לרוב מדובר בפטור בגין נכות רפואית מעל שיעור מסוים, נכות שנקבעה לצמיתות או לתקופה של לפחות 185 ימים.

בסופו של דבר, מאחורי הטבה זו עומד הרצון של המדינה לסייע מבחינה כלכלית לחולים ולבני משפחותיהם, כאשר מימוש הזכות לפטור מתשלום מס יבוצע באמצעות תביעה המוגשת לביטוח לאומי לפטור ממס הכנסה, תביעה אותה מומלץ להגיש עם עורך דין פטור ממס הכנסה.

 

אילו מקרים רפואיים זכאים לפטור מתשלום מס?

על פי פקודת מס הכנסה, הזכאים לקבלת פטור מתשלום מס הם אנשים בעלי ליקוי ראייה או עיוורים, נכות רפואית בשיעור של 100% וקביעת נכות רפואית בשיעור משוקלל של לפחות 90% בגין מספר מקרים רפואיים, לצמיתות או לתקופה זמנית של לפחות 185 ימים.

בכל המקרים הללו, מי שיקבע סופית את קבלת הפטור מתשלום מס הכנסה, הן הוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי, בהן רופא מומחה ומזכיר מטעם הוועדה יבדקו את המקרה לאשורו, לרבות בדיקות נוספות מטעמם.

 

התקנות החדשות שכדאי להכיר

החל מתאריך 15.11.21 תנאי הזכאות לפטור התעדכנו, כאשר במידה ושיעור אחוזי הנכות המשוקלל הגיע ל -90% בגין מספר מקרים רפואיים, הרי שלפחות אחד מהליקויים צריך לעמוד על שיעור מינימלי של 40% נכות.

תקנה חדשה נוספת שנכנסה מחודש ינואר 2022, מפחיתה את תקרת ההכנסה מיגיעה אישית לפטור מלא ממס, לסך של 409,200 ₪, עבור אלו שנקבעה להם נכות לתקופה של שנה לפחות ולא מקבלים קצבת נכות. בנוסף, תקנות מסוימות מתייחסות גם לבדיקות נוספות שיש לבצע במקרים כמו סוכרת ומחלות לב, באופן הדורש הכנה מקדימה לפני הגשת תביעה לפטור.

 

 לסיכום

נושא המס מרתיע לא מעט אנשים, אך ראינו כי הכרת הזכויות וההטבות המגיעות לנו, לרבות פטור מלא ממס, יכולות להיות שוות לנו הרבה מאוד כסף. כמו כן, ראינו כי תנאי הזכאות לפטור, תקרת ההכנסה מיגיעה אישית וכן הבדיקות הרפואיות השונות הן חלק מהתקנות החדשות לקבלת פטור, אותן יש לקחת בחשבון לפני הגשת תביעה.

פטור ממס

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עריכת דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של