מה הפיצויים שניתן לקבל בתביעה של רשלנות רפואית?

עולם הרפואה מספק לנו שלל פתרונות לבעיות בריאותיות שונות, אך לא תמיד הכול הולך חלק בתחום זה. המדינה מכירה באנשים שחוו אירועים שונים של רשלנות רפואית. מי שחווה פגיעה עקב רשלנות של הגורם המטפל והחליט ללכת להליך משפטי של תביעה, זכאי לקבל פיצויים שונים. הנה עוד פרטים על הפיצויים שניתן לקבל בתביעה זאת.

 

מהי רשלנות רפואית?

מצבים בהם גורם רפואי פעל בניגוד למרחב הדעת הסביר וכתוצאה מכך הסב נזק למטופל, נחשבים לרשלנות רפואית. הרשלנות הרפואית יכולה להתקיים בכל תחומי הרפואה ובשלבים השונים במסגרת ההליך הרפואי. חשוב לציין כי על מנת להוכיח שהתקיימה רשלנות רפואית, על המטופל להוכיח כי התקיימה פגיעה עקב פעולה לא סבירה, שביצע או לא ביצע הגורם הרפואי. למשל, אי שליחת המטופל לבדיקה הנהוגה כאשר עולה חשש לתסמונת מסוימת, יכולה להיחשב כרשלנות רפואית.

 

הליך התביעה

על מנת לזכות בפיצויים בגין רשלנות רפואית, יש להגיש תביעה לבית המשפט. התביעה תכלול את כלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ונימוקים שונים. עורך דין לרשלנות רפואית כפיר דיין מייעץ בין היתר בנושאים אלו. מי שזכאי לתבוע בגין רשלנות רפואית הוא הנפגע עצמו. במקרים מסוימים, כמו רשלנות רפואית בקטין, יכולים האפוטרופוסים החוקיים שלו לתבוע בשמו. כמו כן, גם יורשיו החוקיים של אדם הנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית יכולים לפנות אל הליך זה במידה והאדם נפטר.

 

פיצויים שונים בכל תביעה

החוק אינו מגדיר סכומים מדויקים לכל מקרה של רשלנות רפואית. ככלל, בית המשפט ישאף לפסוק פיצויים אשר יחזירו את המצב לקדמותו ככל הניתן. כמובן שישנן פגיעות רפואיות שאינן ניתנות לריפוי. כמו כן, אי אפשר לאמוד בכסף פגיעה גופנית כלשהי. למרות זאת, בית המשפט מסתכל על פרמטרים שונים שמאפשרים לו לפסוק את גובה הפיצוי.

מכיוון שמטרתו של בית המשפט היא להחזיר את המצב לקדמותו ככל הניתן, הוא יתחשב ברמת חייו של האדם התובע. אם הרשלנות הרפואית גרמה לאדם שהשתכר ברמה מסוימת להשתכר ברמה מופחתת יותר, בית המשפט ישאף למחוק את הפער בעזרת סכום כספי. על כן, לפרמטרים כמו גילו, מצבו המשפחתי ותוחלת חייו של התובע יש השפעה.

 

היבטים נוספים

כאשר בית המשפט פוסק על פיצוי כספי, הפיצוי אינו מחויב במס, כך שהסכום כולו יועבר לתובע. בנוסף, יש לשים לב כי תביעות של עד 2,500,000 ש"ח יוגשו לבית משפט השלום, בעוד שתביעות העולות על סכום זה יוגשו לבית המשפט המחוזי.

 

למרות השוני – הפיצויים קיימים

אומנם התשובה לסכום הכספי אותו ניתן לקבל אינה חד משמעית. היא משתנה לפי גורמים רפואיים ואישיים, כך שהאומדן שלה לא מדויק, אך אין זה אומר כי לא קיימים פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית. נפגעי רשלנות רפואית זכאים לבתי המשפט על מנת לקבל פיצויים הולמים למצבם.

טענת רשלנות רפואית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
טענת רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של