האם פיצויים עקב רשלנות רפואית מוגנים בהליכי חדלות פירעון? עו"ד אורי גילת מסביר

רשלנות רפואית היא עוולה נפוצה, הגורמת לנזקים קשים ואף למוות. במקרים רבים, הנפגעים זכאים לפיצויים כספיים משמעותיים. השאלה היא מה קורה כאשר הגורם המזיק, הרופא או בית החולים, נכנסים להליכי חדלות פירעון? האם הפיצויים עדיין ניתנים למימוש? עו"ד אורי גילת – מומחה לייצג חייבים בהליכי חדלות פירעון, מסביר האם פיצויים עקב רשלנות רפואית מוגנים בהליכי חדלות פירעון.

 

הגנה על פיצויים בהליכי חדלות פירעון

עו"ד אורי גילת – מומחה לייצג חייבים בהליכי חדלות פירעון מסביר – חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, תשע"ח-2018, קובע הסדרים מיוחדים להגנה על זכויות נושים במקרים של חדלות פירעון. בין היתר, החוק קובע היררכיה של חובות, לפיה חובות מסוימים זוכים לעדיפות על פני חובות אחרים.

הליכי חדלות פירעון

מהי חדלות פירעון?

חדלות פירעון היא הליך משפטי שמטרתו לאפשר לאדם או חברה שאינם מסוגלים לשלם את חובותיהם לפרוע את חובותיהם באופן מסודר. במסגרת הליך זה, בית המשפט עשוי להורות על מימוש נכסים של החייב וכן על הפטר מהחובות.

 

חוב עקב רשלנות רפואית

חוב עקב רשלנות רפואית מוגדר כ"חוב מוגן" בחוק חדלות פירעון. משמעות הדבר היא שחוב זה מקבל עדיפות גבוהה יחסית בהליך חדלות הפירעון ויש סיכוי גבוה יותר שהנפגע יקבל את הפיצויים המגיעים לו.

 

אופן קבלת הפיצויים

במקרה של חדלות פירעון, הנפגע יגיש תביעת חוב במסגרת הליך חדלות הפירעון. בית המשפט יבחן את התביעה ויקבע אם הנפגע זכאי לפיצויים ומהו סכום הפיצויים המגיע לו.

 

דרכי מימוש הפיצויים

  • תביעה במסגרת הליך חדלות הפירעון – הנפגע יכול להגיש תביעה כנגד החייב במסגרת הליך חדלות הפירעון.
  • ביטוח אחריות מקצועית – לרופאים ולבתי חולים לרוב יש ביטוח אחריות מקצועית. במקרה של רשלנות רפואית, חברת הביטוח עשויה לפצות את הנפגע.
  • קרן פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית – במקרים מסוימים ניתן לפנות לקרן פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית.

 

מה כדאי לדעת?

הליכי חדלות פירעון יכולים להיות מורכבים וארוכים. לפיכך, מומלץ להיוועץ עם עורך דין בעל ניסיון בתחום חדלות פירעון ורשלנות רפואית. בנוסף, ההגנה על פיצויים עקב רשלנות רפואית אינה מוחלטת. כלומר, במקרים מסוימים, בית המשפט עשוי לקבוע כי הפיצויים אינם מוגנים, כגון אם הנפגע תרם ברשלנותו לנזק.

 

טיפים למימוש פיצויים

  • תיעוד מקיף – חשוב לתעד את כל הראיות הרלוונטיות לרשלנות הרפואית, כגון תיק רפואי, חוות דעת רפואיות, חשבונות, הוצאות ועוד.
  • פנייה מוקדמת – מומלץ לפנות לעורך דין בהקדם האפשרי לאחר גילוי הרשלנות הרפואית.
  • ניהול משא ומתן – במקרים מסוימים, ניתן להגיע להסדר פשרה עם החייב או חברת הביטוח.

 

סיכום

פיצויים עקב רשלנות רפואית זוכים להגנה מסוימת בהליכי חדלות פירעון. יחד עם זאת, חשוב להבין את ההליכים המשפטיים ולפעול בצורה נכונה על מנת לממש את הפיצויים המגיעים לכם.

הליכי חדלות פירעון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הליכי חדלות פירעון

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של