קיבלתם זימון למרב"ד – 3 טעויות שכדאי להמנע מהן

מרב"ד – המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הינו יחידה הפועלת מטעם משרד הבריאות שעיקר עיסוקו הוא רפואה תעבורתית.

מטרת המכון הינה כחלק ממזעור התופעה הנפוצה מדי של תאונות דרכים.

המרב"ד מבצע מבדקים שונים להערכת כשירות רפואית לנהיגה.

 

מי יופנה לזימון מהמרב"ד?

מקורות מוסמכים שונים כמו רופאי משפחה או המוסד לביטוח לאומי מורשים להעביר מידע שמעיד ומטיל בספק כשירות רפואית של נהגים, נהגים שמדווחים מרב"ד הם –

  • נכי צה"ל המדווחים על ידי משרד הביטחון.
  • נהגים שמדווחים על ידי בית המשפט לאחר עבירות מסוימות.
  • עברייני תנועה שעברו תקרת נקודות מסוימת וסיימו את תקופת השלילה שלהם מדווחים על ידי משרד הרישוי.
  • נהגים המעוניינים בהוצאת היתר נהיגה לרכב צבירה או משא כבד שידווחו על ידי משרד הרישוי למען אישור הכשירות הרפואית שלהם לנהיגה ברכבים אלו.
  • הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים ומשטרת ישראל מצאה לנכון לדווח עליהם.

 

3 טעויות שכדאי להימנע מהם

  1. לחץ והימנעות להגיע למבדקים – אם קיבלתם זימון מהמרב"ד זה עלול להיות מלחיץ אך אין סיבה מכיוון שהמוסד נועד רק בשביל לבדוק את המצב האובייקטיבי בו אתם נמצאים. אל תנסו להימנע מהמבדקים בפעם הראשונה כי הם יגיעו אליכם שוב.
  2. הביאו איתכם את טפסי החובה – הקפידו להביא את כל הטפסים שאתם צריכים ותמנעו מלהגיע שוב ושוב, הטפסים שיש להביא הם הצהרת בריאות, כתב ויתור סודיות, הסכמה לבדיקת קטין, הסכמה למסירת מידע פלילי בהקשר לעבירות תעבורה, הצהרה לבירור כשירותו של הנהג.
  3. טפסים הממולאים על ידי גורם רפואי בהתאם לדרישות המרב"ד – בדיקת ראייה, בדיקה אורטופטית, ממצאים רפואיים לחולי סכרת, מחלה התקפית או אפילפסיה.

 

אילו בדיקות מבוצעות במבדקי המרב"ד?

  • בדיקת רופא כללי – הרופא יבדוק את המידע הרפואי שהנהג הביא עימו ויבצע בדיקות פיזיות כמו בדיקות לב, שמיעה, ראייה, נירולוגיות ועוד…
  • פסיכולוג – בדיקה פסיכולוגית מלאה כוללת מבחני מחשב במשך 4 שעות שעוסקים בקואורדינציה וחוזק מסוים ביידים, מבחני ערנות – מהירות תגובה והכוח שמופעל ומבחני אישיות השלכתיים.
  • שיחה עם נקרולוג.
  • שיחה עם פסיכיאטר.

 

האם כל מי שלא עובר את המבדקים יאלץ לוותר על הרישיון שלו?

מטרת המרב"ד אינה לפסול כמה שיותר רשיונות אלא לאפשר לנהגים שכשירים רפואית לנהוג בתנאים המתאימים להם, ישנן אופציות שונות לנהיגה גם לנהגים שלוקים במחלות מסוימות כמו אפילפסיה או מגבלה גופנית חיצונית מסוימת לכן תפקיד המרב"ד הוא גם להתאים אביזרי נהיגה מסוימים.

 

לסיכום

המרב"ד הינו חלק מהמלחמה בתאונות דרכים שהמדינה לקחה על עצמה, אין ספק שזוהי אחת התופעות הגרועות בחיינו, תאונות דרכים נגרמות לעיתים קרובות מזלזול בחוקי התנועה, נהיגה שלא כחוק וכמובן גם טעויות תמימות. הבדיקות שהמרב"ד מבצע יכולות לעזור במניעת תאונות דרכים ולכן חשוב להיות מודעים וערניים אליו.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של