רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב

בדומה לבעיות בריאותיות רבות, גם לאבחון של בעיות אורתופדיות בשלב מוקדם, ישנה השפעה מכרעת על פוטנציאל ההחלמה של המטופל מהן. כאשר ליקויים אורתופדיים שונים מתגלים במועד מאוחר או שאינם מאובחנים כהלכה, לא זאת בלבד שהם עשויים להפוך מאתגרים הרבה יותר לטיפול, אלא שהמטופל עלול לסבול אף מסיבוכים שונים כתוצאה מכך – כגון מחלות עצב.

מצב כזה פוגע באופן ממשי באיכות חייו של המטופל, מצמצם באופן ניכר את סיכויי ההחלמה שלו עלול להוביל לנכות, ואף מציב במקרים מסוימים, סכנה ממשית לחייו.

לצערנו הרב, רשלנות רפואית באבחון בעיות אורתופדיות ומחלות עצב אינה עניין חריג כלל ועיקר, ולא מעטים הם הישראלים שנפגעו ממחדלים מסוג זה. מסיבה זו בחרנו להקדיש את המדריך שלהלן לדיון באופן בו רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב מתרחשת, ובסעדים המשפטיים אשר זמינים עבור מי שנפגעו ממנה.

 

רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב – זה יכול לקרות לכל אחד

כל אחד ואחת מאיתנו מכיר אדם אחד לפחות שנדרש בשלב כלשהו בחייו הבוגרים לפנות להתייעצות עם רופא אורטופד. לעתים יש צורך בייעוץ אורתופדי על מנת לאבחן את המקור לכאבים אורטופדיים שונים.

לפעמים מגיעים אל הרופא האורתופד בעקבות פציעת ספורט או צורך במדרסים, ובמקרים אחרים נדרש אבחון אורתופדי לאחר תאונה שהובילה לשברים, סדקים או פגיעות שונות בעמוד השדרה.

אולם ישנן בעיות אורתופדיות שונות שהן "חמקמקות יותר", לכאורה. בעיות אלו לא בהכרח יופיעו לאחר טראומה לאזור מסוים בגוף, אלא במקרים רבים הן מהוות תוצר של שחיקה או אנומליה מולדת במפרקים ובסחוסים, המחמירה עם הזמן.

לעתים הבעיות הללו עלולות לגרום בין היתר גם לחץ עצבי, היוצר תחושת נימול, זרמים או כאב כרוני ושאר תסמינים נלווים שפוגעים בשגרת חייו של אדם. על מנת לאבחן ליקויים אורתופדיים מסוגים שונים באופן מדויק ומועיל ובפרט בעיות עם מאפיין עצבי, יש צורך במרבית המקרים לבצע בדיקות דימות או צילומים.

למרבה הצער, ישנם רופאים שמסיבות שונות, אינם ממהרים להפנות את המטופל המדווח על בעיות אורתופדיות שונות, לבדיקות הנחוצות, ובכך מעכבים את אבחון הבעיה או שמגיעים לאבחון שגוי או חלקי.

רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב
רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב

על חשיבות האבחון המוקדם של בעיות אורתופדיות ומחלות עצב

מקרים שבהם הפניה של המטופל נעשית בזמן, והוא מקבל בהתאם את הטיפול ההולם לבעיה, הם מקרים שבהם המצב יכול להיפתר על נקלה (באופן יחסי), ולהוביל לכדי החלמה.

אולם רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב, עלולה להוביל לכך שהבעיה לא תטופל במועד אם בכלל, וכתוצאה מכך – המטופל עלול לסבול מסיבוכים שונים, מורכבים אף יותר מהבעיות המינוריות שאיתן הוא התמודד בתחילה.

בעיות סטנדרטיות יחסית, כדוגמת כאב באזורים מסוימים בגוף, עלולות בעקבות רשלנות רפואית באבחון הבעיה, להוביל לסיבוכים שונים, עד כדי גרימת נכות של ממש למטופך.

בחלק מן המקרים, טיפול שיכל היה להסתיים במתן תרופות שונות או בליווי פיזיותרפי צמוד למטופל, עלול להגיע לכדי מצבים חמורים יותר של הצורך בטיפול כירורגי לשם התמודדות עם הבעיה.

היות וטיפולים כירורגיים שונים מביאים איתם מגוון סיכונים, מטופל שהיה אמור לסיים את טיפוליו תוך כמה שבועות, עלול למצוא את עצמו נכנס למעגל של טיפולים עד תום ימי חייו.

כמובן שמדובר כאן על אירוע בעל חומרה גדולה, ולכן רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב נתפסת בקרב הציבור ובקרב מערכת המשפט כחמורה בהתאם.

 

האופן בו רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב מתרחשת

כל בעיה רפואית באשר היא מתחילה, במרבית מהמקרים, מתלונות של המטופל, שחש בכאבים או בשינוי פיזי באחד או יותר מאיברי הגוף שלו. התלונות יכולות לצוץ ביום בהיר אחד, או בעקבות מגוון מצבים שהובילו להופעת הבעיה, כמו פגיעה פיזית במסגרת תאונה, בעקבות תנועה לא נכונה, בעקבות פעילות מאומצת מסוג כזה או אחר ועוד.

לאחר שהמטופל מתלונן, לרוב בפני רופא המשפחה שלו או בפני האורטופד, הוא אמור לצאת למסע הכולל בדיקות, אבחונים, מעקבים וטיפולים שיהלמו את התלונות שלו. ברגע שהליכים אלו אינם מתבצעים, מדובר על רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב.

כמובן שגם מצבים שבהם ניתן למטופל טיפול שהולם את התלונה שלו, אך ההכרזה על סיום הטיפול מתקיימת לפני שהבעיה הרפואית באה על פתרונה המלא – מדובר גם כאן על רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב.

 

אילו סעדים משפטיים זמינים למי שנפגע מרשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב

ברגע שמתרחשת רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב, ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הגורמים הרפואיים שפעלו באופן רשלני, בעזרתו של עורך דין רשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית מחזיק בכל הכלים הרלוונטים על מנת להוביל את ההליך המשפטי בצורה חכמה ומקצועית, במיוחד לאור העובדה שהצד הנתבע ייעזר גם הוא בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי, שמגיע עם אינטרסים מנוגדים לצד התביעה.

עורך דין רשלנות רפואית יוכל לבנות את תיק התביעה בצורה חכמה ומסודרת, כך ששופטי בית המשפט יוכלו לקבוע בקלות את גזר הדין.

 

החשיבות של תיק ההוכחות בתביעת רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב

כאשר מגישים תביעת רשלנות רפואית הנוגעת לכשל באבחון אורתופדי, חשוב לגבות את התביעה בתיק הוכחות מסודר.

היות והיום מערכת הרפואה מתבססת על מערכות מחשב מתקדמות, שבהן מתבצע תיעוד שקוף לחלוטין של ביקורי המטופל, בדיקות המטופל, תוצאות הבדיקות, אבחוני של הרופאים ועוד, ניתן לאסוף את כל המסמכים החשובים הללו לכדי הצגה בפני בית המשפט, לצורך הוכחת רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב.

עורך דין רשלנות רפואית נעזר בכל אלו על מנת להציג בפני שופטי בית המשפט את כל המידע שלו הם זקוקים על מנת להכריע את הדין.

 

בשורה התחתונה

באמצעות הגשת תביעת נזיקין כנגד גורמים רפואיים האחראיים למחדלי רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב בליוויו של עורך דין רשלנות רפואית, עשויים הנפגעים לקבל פיצוי כספי בסכום של עשרות ועד מאות אלפי ש"ח.

אף שאין סכום בעולם שיוכל לפצות באמת על עוגמת הנפש שחווה אדם שנפגע מרשלנות רפואית כאמור לעיל, באמצעות הסעד הכספי בהחלט ניתן להקל במידת מה על חייו וחייהם של בני משפחתו.

תחום האורתופדיה עוסק במערכת השרירים והעצמות שנמצאת בגוף האדם. רופא אורתופד אמון על אבחון וטיפול בבעיות הקשורות למערכת זו – כמו למשל פציעות בעקבות תאונות דרכים, בעקבות פעילות ספורטיבית ועוד. כאשר לא מאבחנים ומטפלים בבעיה בזמן, היא עשויה להחמיר ולגרום למטופל סבל רב.
ישנם מקרים שבהם הרופא האורתופד לא מאבחן את הבעיה הרפואית במהירות הנדרשת, או אפילו לא מאבחן אותה בכלל, ובעקבות כך נגרם למטופל נזק חמור יותר. אי האבחון עלול לגרום לסיבוכים שונים גם בבעיות שנחשבות יחסית קלות, ואף לגרום לנכות.
במידה והגורם הרפואי המטפל שלכם התרשל בתפקידו, וניתן להוכיח שהתרשלות זו גרמה נזק למטופל, נוצרת עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. אמנם הגשת תביעה עשויה להישמע כמו אמצעי מרתיע עבור אנשים רבים, אך זו דרך שדרכה תוכלו למצות את זכויותיכם ולקבל פיצוי עבור הנזק.
כיוון שעורך דין רשלנות רפואית עוסק באופן יום יומי במקרים הדומים למקרה שלכם, הוא יודע בצורה הטובה ביותר כיצד לגשת לתביעה וכיצד להוכיח את הנזק, על מנת שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים שלהם אתם זכאים בעקבות הנזק שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון אורתופדיה ומחלות עצב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של