רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

סרטן בלוטות הלימפה, או בשמו הנוסף – "לימפומה", מתבטא בהתרבות חסרת מעצורים של תאי הדם הלבנים בגוף האדם (הנקראים לימפוציטים), אשר מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת החיסון. בלוטות הלימפה גם הן חלק ממערכת החיסון של הגוף, והן ממוקמות באזורים שונים בגופנו על מנת להגן עלינו מפני זיהומים.

סרטן בלוטות הלימפה בא לידי ביטוי כאמור, בגדילה בלתי נשלטת של תאי הלימפוציטים, ועל מנת לוודא שהתרבות זו לא תגרום לפגיעה מרחיקת לכת במערכת השונות בגוף החולה, נדרש אבחון מהיר ויעיל של המחלה.

מסיבה זו, כאשר קיים חשד לכך שהמחלה לא אובחנה בזמן מטעמי התנהלות בלתי תקינה של גורמי הרפואה שהיו במגע עם הפציינט, יש מקום לבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה.

על רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה והשלכותיה הקשות

בדומה למחלות אחרות, ובעיקר מחלות סרטניות לסוגיהן, גם במקרים של סרטן בלוטות הלימפה עלולים להתרחש מגוון סיבוכים – הן כתוצר של הטיפול המחלה והן כתוצאה מקיומו של הגידול הסרטני בגוף החולה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה – מקרים של אבחון מאוחר או אי אבחון

במקרים של אי אבחון של המחלה במועד, עלולים להיגרם שלל סיבוכים בעקבות נוכחותו של הגידול בגוף החולה. במקרים רבים, בהעדר טיפול הולם, הגידול שולח גרורות מתאי הלימפה לאזורים אחרים בגוף. מעבר לכך שהטיפול בסרטן מפושט הופך מאתגר וקשה בהרבה, הימצאותן של גרורות באיברי הגוף השונים מציבה סכנה ממשית לחייו של החולה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה – מקרים של אבחון שגוי

הטיפולים, שכוללים הקרנות או טיפולי כימותרפיה, הם טיפולים מערכתיים, ולכן נוטים להשפיע על כל הגוף ומערכותיו. הטיפולים עצמם עלולים לגרום לבחילות, הקאות, תשישות, ספירת הדם נמוכה ועוד. לכן גם אבחון של סרטן בלוטות הלימפה במקרים שאיננו קיים בפועל, וביצוע טיפולים מיותרים עקב כך, הוא בבחינת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה, שעלולה להצדיק הגשת תביעת נזיקין.

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה
רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה

חשיבות האבחון המוקדם של סרטן בלוטות הלימפה

מכיוון שיש למנוע את התפשטות המחלה, יש לאבחן גידולים סרטניים בבלוטות הלימפה באופן המהיר ביותר האפשרי, ולהתחיל בטיפולים בשלב מוקדם ככל שמתאפשר. חשוב לקחת בחשבון שהטיפול בסרטן בלוטות הלימפה אורך לרוב מספר חודשים, ולעתים מצריך גם השתלה של תאי גזע.

כחלק מאחריותו של הרופא המטפל בחולה, עליו לדעת לאבחן את הסימפטומים השונים האופייניים למחלה, לפני שהיא מתפשטת, בכדי שהמטופל לא יאבד את הסיכוי שלו להחלים ממחלתו. למותר לציין כי בכל חשד  לכך שרופאיו של החולה פעלו באופן שפגע בסיכויי ההחלמה מהמחלה, הם חושפים עצמם לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה.

 

מדוע קריטי לדייק באבחון של סרטן בלוטות הלימפה?

ישנם שני סוגים של לימפומה: לימפומה על שם הודג'קין ולימפומה שאינה מסוג הודג'קין. במרבית המקרים, החולים יחלו בלימפומה שאינה הודג'קין, במחלות מתתי סוגים שונים. כל תת סוג של המחלה חייב להיות מאובחן לאחר בירור מעמיק, מכיוון שהטיפול בסרטן בלוטות הלימפה מותאם לסוג הספציפי של הסרטן.

 

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה?

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה עלולה להתרחש בשלביה הראשוניים של המחלה או לאחר החלמת החולה לכאורה, קרי – בשלבי המעקב אחר מצב בריאותו:

 

רשלנות רפואית באבחון ראשוני של סרטן בלוטות הלימפה

כאמור, כל איחור באבחון של סרטן בלוטות הלימפה, עלול לעכב את התחלתם של הטיפולים הנחוצים להקלה בה. כשהרופא המטפל, שפוגש לראשונה בחולה, אינו נותן את דעתו על התסמינים שעליהם מדווח המטופל או שאותם הוא מציג, ואינו שולח אותו לביצוע בדיקות משלימות, הוא בעצם חוטא לתפקידו.

כחלק מאחריותו של הרופא לאבחון מחלות במטופליו, הוא נדרש גם לפענח בצורה תקינה את תוצאות הבדיקות שלהם, כך שיבחין בחריגה מהמדדים התקינים במידה והיא קיימת ויוכל לאבחן על בסיסם את קיומה של המחלה.

 

רשלנות רפואית סרטן בלוטות הלימפה באבחון הישנות של המחלה

לאחר שאדם שחלה בסרטן בלוטות הלימפה החלים לכאורה מהמחלה, רופאיו מצופים לעקוב אחר מצבו הבריאותי באופן עקבי ויסודי, ולהפנותו לביצוע בדיקות מעקב בשגרה. היה והמעקב אינו מבוצע כנדרש, או שמתבצע באופן רופף, עלול להתברר כי תסמיני המחלה שבו והופיעו בגוף המטופל, אך לא אובחנו במועד. מקרים אלו גם הם בבחינת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה.

 

לאילו גורמי סיכון יש לשים לב כדי להימנע מרשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה?

גורמי הסיכון ללימפומה אינם ספציפיים, אך בקבוצת הסיכון נמצאים גברים בגיל מבוגר, חשיפה לכימותרפיה או לחומרים כימיים מסוגים אחרים כגון חומרי הדברה, נטיה מולדת או מחלות של מערכת החיסון.

כאשר אדם הנמנה על קבוצות הסיכון הללו מציג תסמינים כגון: הזעת יתר ובעיקר בשעות הלילה, פגיעה בתיאבון, ירידה במשקל, ו / או כאבי בטן – הרופא המטפל בו מצופה להפנותו לבדיקות אבחון רלוונטיות (למשל, בדיקת אולטרסאונד, CT, צילומי רנטגן וכדומה).

בדיקות אלו נועדו לשלול את האפשרות לכך שמדובר בסרטן בלוטות הלימפה, ובהעדר הפנייה לביצוען הרופא עלול להיות מואשם ברשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה.

 

מה ניתן לעשות במקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה?

ההשלכות של מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה עלולות להיות משמעותיות מאוד עבור המטופל ובני משפחתו, ובייחוד במקרים שבהם העיכוב באבחון המחלה או הטעויות באבחונה, עלו לחולה באובדן סיכויי ההחלמה שלו.

על מנת להוכיח בבית המשפט את הקשר בין אופי הטיפול הרפואי שסופק לחולה לבין הנזקים שהוא טוען שנגרמו לו, מומלץ להסתייע בעורך דין שתחום התמחותו הוא מקרי רשלנות רפואית והשגת פיצויים ראויים לנפגעיה.

 

מעוניינים במידע נוסף בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטות הלימפה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד לעומק על דיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שישמח לסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של