רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה

מחלת הסרטן על כל מאפייניה, היא אחת המחלות הקטלניות ביותר. למרבה הצער, חלק משמעותי ממקרי המוות היה יכול להימנע, לו התגלתה המחלה בשלב שעדיין ניתן היה לעצור אותה. בשורות להלן נרחיב את היריעה בעיקר בנושא רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה.מהי בעצם רשלנות רפואית? מהו סרטן הריאות? מה הגורמים האפשריים לסוג הזה של סרטן?

למה גילוי סרטן כזה כבר בשלבים המוקדמים שלו הוא קריטי לחיי המטופל? מהם הסימנים המקדימים המעידים על אפשרות לסרטן? מהי רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה? למה חשוב להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית במקרים כאלה? מהם השלבים בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית? כדאי לקרוא – כל התשובות בשורות להלן.

 

על רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה והמשמעויות שלה

רשלנות רפואית היא מחדל במתן שירותים רפואיים, תוך סטייה מרמת הזהירות הסבירה. תנאי נוסף ההופך את הרשלנות גרידא לרשלנות רפואית של ממש, הוא קיומו של נזק שנגרם למטופל כתוצאה מהרשלנות כאמור. אם ניתן להוכיח שאילולא הרשלנות הרפואית, קרי, הסטייה מרמת הזהירות הסבירה, לא היה נגרם נזק של ממש למטופל – כי אז קיימת בהחלט עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה יכולה להתרחש בתצורה של איחור באבחון מחלה, אבחון שגוי שלה או העדר אבחון. רשלנות רפואית יכולה להיות גם רישום תרופה שגויה לטיפול במחלה.

 

מהו סרטן הריאות ולמה אבחון מוקדם ונכון הוא חשוב כל כך

מחלת הסרטן היא מחלה קטלנית. ככל שקיומה של המחלה מאובחן מוקדם יותר, כך הסיכויים של המטופל לשרוד יהיו גבוהים יותר. הדברים נכונים באופן כללי, ונכונים שבעתיים כשמדובר בסרטן הריאות. סרטן הריאות הוא מחלה ממארת, התוקפת את החולה באחד המקומות הקריטיים והרגישים ביותר, שהן הריאות.

למרבה הצער, פרק הזמן לאיתור וטיפול יעיל במחלה הוא קצר, וככל שהיא איננה מאובחנת בזמן המחלה הזאת הופכת להיות קטלנית. רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה עלולה, לפיכך, לעלות למטופל בחייו. אמנם ידועים מקרים של המחלה מסרטן כאמור, אבל למרבה הצער מרבית מקרי סרטן הריאות מסתיימים במוות.

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה
רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה

הגורמים להתפתחות של גידול בריאה שהרופאים מצופים להכיר

סרטן הריאות הוא מחלה של העידן המודרני. למעשה, לא ידועים מקרים רבים, אם בכלל, של סרטן מהסוג הזה לפני תחילת המאה העשרים. כיוון שכך, מרבית הגורמים לסרטן הזה הם גורמים שהתפתחו במהלך המאה העשרים ואילך.

עם הגורמים התורמים להתפתחות גידול בריאה ניתן למנות:

עישון צריכת סיגריות וטבק הוכחה זה מכבר כגורם משמעותי התורם להתפתחות המחלה.
חשיפה לזיהומים חשיפה לאוויר מזוהם, לכימיקלים או זיהומים אחרים במקום העבודה ומחוצה לו, עלולה להגביר את הסיכויים לסרטן הריאות.
חשיפה לאסבסט וחורים תעשייתיים מעבר לאוויר מזוהם, גם חשיפה לחומרים תעשייתיים שונים כדוגמת האסבסט, עלולה להגביר את הסיכויים למחלת הסרטן.
מחלות קודמות מחלות ריאה קודמות כגון ברונכיטיס או שחפת, מגבירות את הסיכויים של מי שסובל או סבל מהן בעבר ללקות בסרטן הריאות.
גנטיקה ככל שעובר הזמן, מתברר שקרובי משפחה של מי שלקו בעבר בסרטן הריאות, עשויים להיות חשופים גם הם למחלה הזאת.

למרבה הצער, רבים מהמטופלים אינם מאובחנים בזמן. זאת, למרות שהם הראו סימנים המעידים על אפשרות לקיומה של המחלה בגוף שלהם.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה במבחן הרופא הסביר

אם הרופא לא נקט את כל אמצעי הזהירות הנדרשים, ואם ניתן להוכיח שכל רופא אחר היה יכול לגלות את הסרטן מוקדם יותר, הרי שיש בכך משום עילה לתביעת רשלנות רפואית. הדבר נכון שבעתיים אם וכאשר מתברר, חלילה, שלסרטן יש גם גרורות במקומות אחרים בגוף, שאילולא הרשלנות ניתן היה להימנע מהן.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה המתבטאת באי הפניה לבדיקות

עם הסימנים המעידים על אפשרות למחלת הסרטן בגוף, ניתן למנות:

  1. שיעול כרוני: שיעול כרוני, המלווה לעיתים בליחה מעורבת בדם היוצאת מפיו של החולה.
  2. קוצר נשימה: קצר נשימה חריג, המונע מהמטופל לבצע פעולות החורגות מפעולות יום יומיות פשוטות. לעיתים, גם הפעולות הללו מעייפת את המטופל.
  3. ירידה במשקל של יותר מעשרה אחוזים.
  4. כאבים בחזה
  5. כאבים בעצמות
  6. דלקת ריאות כרונית: דלקת ריאות שאיננה מבריאה, גם לא בעקבות טיפולים יסודיים.

 

מדובר רק בחלק מהסימנים, כאשר ניתן לצרף אליהם שינויים בצורת האצבעות, חום, חולשה והזעות בעיקר המבלך הלילה. מטופל המדווח על כל הסימנים הללו או חלק מהם, צריך להיות מופנה בהקדם האפשרי לבדיקות המאששת או מפריכות קיומו של גידול סרטני.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה – על חומרתו הרבה של המחדל

חשוב לציין שאבחון של גידול בריאה בצורה נכונה ובמועד, מגביר את הסיכויים להתגבר על המחלה ומכאן חומרתם הרבה של מקרי רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה. בהיעדר תשומת לב ורמת מקצועיות מספקות מצד גורמי הרפואה, היכולת של המטופל לקבל את הטיפול הטוב ביותר למחלתו נפגעת וההזדמנות להחלים מן המחלה מצטמצמת ואף נשללת ממנו כליל.

 

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה – עורך דין רשלנות רפואית והתפקיד שלו

רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה היא אחד הנושאים הרגישים ביותר. התחום הזה דורש ידע מקצועי והיכרות משמעותית עם התחום. עורך דין רשלנות רפואית מכיר בדרך כלל את התחום, ועשוי לסייע לחולה להגיש תביעה מוצלחת כנגד הרופאים שהתרשלו בביצוע תפקידם. עורך הדין יאסוף את כל המסמכים הרפואיים האפשריים.

בשלב הבא, הוא עשוי לשלוח את המטופל לקבלת חוות דעת רפואית מבעל מקצוע מיומן ומוכר בתחום. בהמשך, עורך הדין ישקלל את כלל הממצאים שבפניו ויגיש תביעה כנגד הגוף הרפואי או הרופאים שהתרשלו בתפקידם. כשמדובר ברשלנות רפואית באבחון גידול בריאה, הדברים צריכים להיעשות במהירות הרבה ביותר האפשרית.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון גידול בריאה? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מפורט בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מקצועיים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ריאות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של