רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה

תביעות רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה, הן לרוע המזל, לא מראה חריג במיוחד במדינת ישראל. נשים רבות וילדיהם, נפגעים מדי שנה ממחדלים רפואיים שבעטיים לא מאובחנים ליקויים בריאותיים שונים הקשורים באיברי הרביה שלהן, במערכת ההורמונלית בגופן או בהיריון ובלידה שלהן. במסגרת סקירה זו נדון באופן בו רשלנות רפואית באבחון בעיות גניקולוגיות באה לידי ביטוי, ומה ניתן לעשות מבחינה משפטית אם זה קרה דווקא לכן.

מהי גניקולוגיה ומהו תחום העיסוק של רופאים גניקולוגים?

גניקולוגיה הינה תחום בעולם הרפואה, אשר נוגע לטיפול במחלות באיברי הרבייה של האישה: מחלות נרתיק, מחלות בשחלות, ומחלות רחם. תחום הגניקולוגיה עוסק גם בנושא הפוריות, ההריון, הלידה ובעיות הורמונליות שונות בגוף האישה.

במסגרת הכשרתם, רופאי נשים מוסמכים לאבחן, לטפל ולמנוע זיהומים ודלקות באיברי הרביה והשתן הנשיים, מחלות מין, סוגים שונים של סרטן האופייניים לנשים כגון סרטן צוואר הרחם וסרטן השחלות, בעיות הקשורות במחזור החודשי של האישה ובעיות פוריות. גניקולוגים גם עוסקים במסגרת תפקידם, בהתאמת אמצעי מניעה לנשים ונערות.

אולם מעבר להכשרתם בתחום הגניקולוגיה עצמו, רופאי נשים רבים מוסמכים גם בתחום המיילדות. רבים מן הרופאים הגניקולוגים אמונים על ביצוע בדיקות סקר ומעקב בזמן ההריון לשם הבטחת בריאותם של האם והעובר.

הגניקולוג אחראי גם לסייע באיתור ובטיפול במצבים חריגים בזמן ההריון, וישנם גניקולוגים הנוכחים ופעילים גם במהלך הלידה עצמה, ואמונים על מתן מענה במקרים של סיבוכים אשר מתעוררים בזמן הלידה (במידה וישנם כאלו).

 

במה רשלנות רפואית באבחון בעיות גניקולוגיות מתבטאת?

לאור כל האמור לעיל, יוצא שנשים פוגשות ברופא הגניקולוג שלהן לעתים קרובות יחסית במהלך חייהן. למרבה הצער, אף שהמטופלות מצופות לסמוך בעיניים עצומות על ניסיונו המקצועי וכישוריו של רופא הנשים שלהן, ובפרט בכל הנוגע לפוריותן וליכולתן להביא לעולם ילדים בריאים, במקרים לא מבוטלים, גניקולוגים כושלים באבחון או זיהוי נכון של מחלות מין בנשים או מחלות באיברי הרבייה (סרטן צוואר הרחם, למשל), בעיות פוריות שונות או ליקויים בהריון או הלידה.

לעתים רשלנות רפואית באבחון בעיות גניקולוגיות מתרחשת מאחר ורופא הנשים לא דאג להפנות את המטופלת לבדיקות הרלוונטיות או שביצע אותן באופן רשלני. מחדל מסוג זה עשוי להוביל לתוצאות חמורות מאוד ובכללן כשל באיתור פגמים מולדים ומומים שונים בעובר וכן הפלה.

רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה
רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה

על חשיבות האבחון המוקדם של מחלות גניקולוגיות

רבות מן המחלות הגניקולוגיות, ניתנות לטיפול פשוט יחסית במידה ומאתרים אותן בשלביהן המוקדמים. חשיבות האבחון המוקדם של מחלות מין וערייה בנשים, הוא למעשה לאפשר למטופלת לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש במצבה, וזאת על מנת לשפר את הסיכויים שלה להחלים ולמנוע פגיעה נוספת בבריאותה.

את חלקן הארי של הבעיות הגניקולוגיות, אפשר למרבה המזל, לגלות בשלבים המוקדמים להופעתן, ועל ידי כך לשפר באופן משמעותי את הסיכוי להחלמת המטופלת. עם זאת, למרבה הצער, אנו שומעים על מקרים רבים שבהם בעיות גניקולוגיות לא אובחנו במועדן או שניתנה למטופלת אבחנה לקויה.

מצבים אלו מובילים לא אחת לנזקים מרחיקי לכת לבריאות האישה ולפוריותה, ולפגיעה חמורה מאין כמוה באיכות החיים שלה. במקרים מסוימים, הדבר עלול אף להסתיים במותה של המטופלת (כמו במקרי סרטן צוואר הרחם או סרטן השחלה, למשל).

בסיכומו של עניין, כאשר רופאי נשים נמנעים מביצוע בדיקות גינקולוגיות הנחוצות לאישה שמדווחת על בעיות שונות, הם חושפים את עצמם לתביעת רשלנות רפואית.

 

הגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה בהריון ובלידה

רבות מן התביעות המוגשות כנגד רופאי נשים בגין רשלנות רפואית, קשורות ברשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה בזמן ההריון או הלידה. כאשר מדובר על רשלנות רפואית באבחון בעיות בהריון, היא נסובה במקרים רבים סביב כשלים בביצוע בדיקות שונות בזמן ההריון (לדוגמא, סקירת מערכות, בדיקות אולטרסאונד, וכן הלאה).

במקרים אחרים, הרשלנות באה לידי ביטוי באי הפנייתה של לביצוע בדיקות אבחון וסקר כנדרש, כשל באבחון מצוקה עוברית במהלך ההריון או בזמן הלידה עצמה, וכיוצא באלו.

 

על זכות ההורים וילדיהם להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה

במקרים כמו אלו שתיארנו לעיל, מטופלת שנפגעה בעקבות רשלנות רפואית באבחון בעיות גניקולוגיות בהיריון או בלידה, וכן בן זוגה או ילדה, רשאים ליזום את הגשתה של תביעת פיצויים נגד רופא הנשים אשר נחשד ברשלנות רפואית באבחון בעיות בהריון או בלידה.

 

תקופת ההתיישנות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה בהריון / בלידה

כשתביעת רשלנות מוגשת מטעם הילד/ה שהינם קטינים, מאחר וקטינים אינם נחשבים כישות משפטית עד הגעתם לגיל 18, תקופת ההתיישנות בתביעות רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה בהריון או בלידה, הינה ארוכה מהמקובל בתביעות כאלו שמוגשות בידי בגירים.

להבדיל מתביעת רשלנות רפואית המוגשת בידי בגירים, אשר תקופת ההתיישנות שחלה עליה היא עד 7 שנים מקרות האירוע הרשלני, במקרה של תביעת רשלנות רפואית בהריון / בלידה שמוגשת מטעם הילד/ה, החוק בישראל מאפשר להגיש את התביעה עד הגיעו של התובע לגיל 25.

 

מה הסיכוי לקבלת פיצויים בתביעת רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה?

חשוב לדעת כי סכום הפיצוי בתביעות רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה, תלוי במידה רבה בחומרת הפגיעה שממנה סובל הילד. לכן אם התובע הינו ילד שסובל ממום חמור (כגון תסמונת דאון), הסיכויים לקבל פיצוי כספי בהיקף גדול מאוד הם רבים (לאור ההוצאות הרפואיות שלהן הנפגע נדרש למשך כל חייו, הוצאות הסיעוד, הפגיעה בכושר הפרנסה שלו, וכמובן – עוגמת הנפש שנגרמה לו ולבני המשפחה שלו).

 

מי יכול לייעץ לנפגעי רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה?

עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם המקצועי המוסמך לסייע לכן ולבני משפחתכן, במידה ונפגעתן מרשלנות רפואית באבחון של בעיות גניקולוגיות או בעיות בהריון / בלידה. עורך דין כאמור לעיל יבדוק את פרטי המקרה שלכן ובמידה ואכן ישנו מקום להגיש תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה, יסייע לכן למצות את הדין מול הצד הפוגע.

תחום הגניקולוגיה מוגדר באופן פחות רשמי כ"רפואת נשים", שכן התחום עוסק בכל הקשור לאיברי הרבייה של האישה, ולכל תחומי הלידה, הפוריות וההורמונים הנשיים בגוף. אל הגניקולוג יש לפנות בכל בעיה או חשד שקשור לתחום זה, על מנת לקבל אבחון וטיפול במקרה הצורך.
אבחון של בעיות בתחום הגניקולוגיה נדרש להיות מהיר ולהיות מטופל בצורה יעילה ובהקדם האפשרי, שכן מדובר על תחום רגיש מאוד העוסק בפוריות האישה. ישנם מקרים בהם הרופא מתרשל באבחון של מחלות או בעיות שונות, בין אם האבחון מאוחר מדי או אי אבחון כלל, כך שניתן טיפול לא נכון.
במידה והגורם הרפואי המטפל בכם התרשל בתפקידו, וניתן להוכיח שהתרשלות זו הביאה לפגיעה בכם ולגרימת נזק שלא היה מתרחש במצב רגיל, ניתן להגיש כנגד הרופא תביעה בגין רשלנות רפואית. במידה ומוכיחים את כל מרכיבי התביעה, ניתן לקבל פיצויים עבור הנזק שנגרם.
עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם המשפטי המוסמך שאתם זקוקים לו בעת הגשת תביעה על רשלנות רפואית. עורך הדין עוסק בתחום באופן יום יומי, וידע כיצד לבסס את התביעה בצורה הטובה ביותר – כך שתוכלו לקבל את מלוא הפיצויים על הנזק שנגרם לכם כתוצאה מהרשלנות הרפואית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון גניקולוגיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של