רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון

דליפת סיליקון מתרחשת כאשר נוצר נקב או קרע בשתל סיליקון שהושתל בגופה של מטופלת שעברה הליך קוסמטי, כמו ניתוח לשחזור שד או ניתוח הגדלת שדיים. תביעת רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון, עומדת על הפרק במקרים שבהם חרף תסמינים שהציגה המנותחת, המעידים באופן מובהק על דליפת סיליקון, הרופאים שבאו עמה במגע ובכללם הרופא המנתח שביצע את השתלת שתל הסיליקון, לא ביצעו את הבדיקות הרלוונטיות ולא אבחנו את שתל הסיליקון בתור הגורם לבעיה.

תביעות רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון נועדו להשיג לנפגעות המחדל הרפואי הנ"ל פיצוי כספי ראוי, שלמרות העובדה שאין בו בכדי להשיב את הנעשה, לעתים בכוחו לסייע לתקן חלק מן הנזקים שנגרמו למנותחות, ולכסות את ההוצאות הרפואיות שנכפו עליהן בעקבות המקרה.

 

מהם הגורמים לדליפת סיליקון?

דליפת סיליקון עשויה להתרחש כאשר נוצרים קרעים או נקבים בשתלי סיליקון שהוחדרו לגוף של מנותח במסגרת הליך קוסמטי.

 

למה חשוב לאבחן דליפת סיליקון בהקדם האפשרי?

יש לציין שדליפת סיליקון אינה נחשבת כיום לסיבוך נפוץ במיוחד, היות ושתלי הסיליקון שנמצאים בשימוש בימינו הם יותר איכותיים מסוג השתלים שעשו בהם שימוש בעבר. אולם למרות האמור לעיל, במקרים בהם דליפת סיליקון כן מתרחשת, היא עלולה להוביל לשלל סיבוכים וסיכונים לבריאות המטופלת ולמראה החיצוני שלה.

 

מה קורה כשמתרחשת רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון?

במקרים שבהם נוצרת מכל סיבה שהיא, דליפת סיליקון משתל, הסיליקון הדולף עלול להוביל לנזק ממשי – זמני או צמית בגופה של המטופלת. בנוסף לנזקים האסתטיים שלהם דליפת סיליקון יכולה לגרום, ומעבר למורכבות והעלויות הכרוכות בתיקון הנזקים הללו, המגע שנוצר בין הסיליקון הדולף מהשתל ובין רקמות הגוף כשלעצמו, מציב סכנה מוחשית למצבה הבריאות של המושתלת ואף לחייה.

רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון
רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון

רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון – התסמינים שהרופאים מצופים לשים אליהם לב

כשמושתלת חווה דליפת סיליקון, ישנם מספר תסמינים שרופאיה מצופים לתת עליהם את הדעת באופן מיידי, לרבות:

  • תחושה של תשישות
  • כאבים בשדיים
  • כאבי מפרקים / שרירים
  • דלקות במערכת החיסון שלא הופיעו קודם
  • דלקת בבלוטת התריס

 

במקרים שבהם מטופלת מדווחת על תסמינים כאלו ובהיסטוריה הרפואית שלה מצוין שהיא עברה השתלת שתל סיליקון, הרופאים מצופים לעשות "אחד + אחד" ולהפנות אותה לבדיקות שישללו אפשרות לדליפת סיליקון.

אולם במקרים שבהם הרופאים לא מקשרים בין שתלי הסיליקון בגוף המטופלת לבין התסמינים החריגים שהיא מדווחת עליהם, הם למעשה מעמידים את המטופלת בסיכון מוחשי להחמרת התסמינים, עד כדי פגיעה בלתי הפיכה בבריאותה וסכנת חיים ממשית.

 

איך מוגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון?

במקרים שבהם מנותחת סבורה שהיא נפגעה מרשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון, ושוקלת להגיש עקב כך תביעת פיצויים, כדאי מאוד לפנות בראש ובראשונה להתייעצות מול עורך דין המתמחה בהגשת תביעות של רשלנות רפואית במקרים דומים. זאת על מנת לבדוק מראש אם אכן יש עילה להגשת תביעה כדלהלן ולהעריך את סיכויי ההצלחה בה.

 

השלבים להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון

השלב הראשון בהגשתה של תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון, הוא בבניית תיק התביעה. במסגרת זו, ישלבו עורך הדין והתובעת כוחות, במטרה לרכז את כל הנתונים והרשומות הרפואיות שנאספו בהקשר לטיפול הרפואי של הנפגעת ועל מנת להתחקות אחר השתלשלות האירועים במקרה האמור.

המטרה באיסוף החומרים היא ליצור בסיס ראייתי מוצק שבאמצעות אפשר יהיה להוכיח לבית המשפט כי הרופא המנתח או רופאים אחרים שעימם באה המטופלת במגע בהקשר לדליפת הסיליקון, לא פעלו כנדרש מהם על פי אמות המידה המקצועיות המקובלות בתחומם.

כאשר ניתן להציג בבית המשפט תימוכין לכך שהפגיעות שנגרמו למושתלת נבעו באופן ישיר מליקויים באבחון הבעיה, הסיכויים לכך שהערכאה המטפלת תפסוק תשלום פיצויים לטובת התובעת גדלים באופן ניכר.

 

חשיבותה של חוות דעת מקצועית בתביעות רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון

ברבים מן המקרים, על מנת שאפשר יהיה להוכיח את הטענה לקשר ישיר בין הנזק שנגרם לתובע לבין המחדלים הרפואיים עליהם הוא מלין, דרושה בין היתר גם חוות דעת מרופא מומחה בתחום בו עוסקת התביעה. במקרה הנדון – תביעה על רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון, סביר שתידרש חוות דעתו של כירורג פלסטי המתמחה בתחום של ניתוחי הגדלת שדיים או שחזורי שד, ומנוסה בשימוש בשתלי סיליקון.

עורכי הדין שמתמחים בהגשת תביעות רשלנות רפואית לסוגיהן, עובדים במקרים רבים עם רופאים מומחים ממגוון תחומים, כולל תחום הכירורגיה האסתטית, ולכן הם יודעים לאילו אנשי מקצוע ראוי לפנות כדי לבסס את טענות התובע, ולשפר את הסיכוי לכך שבית הדין המטפל בתביעה יפסוק לטובת התובעת.

 

לסיכום

כאשר נזקים בריאותיים ו/או קוסמטיים נגרמים לאישה עקב דליפת סיליקון משתל שהושתל בגופה, יש מקום לבדיקת היתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון דליפת סיליקון. למרבה הצער, הנזקים שמחדל רפואי מסוג זה עלול לגרום למטופלות, לא תמיד ניתנים לכימות ולא תמיד הם הפיכים.

יחד עם זאת, על ידי הגשה של תביעת פיצויים בעזרתו שלן עורך דין רשלנות רפואית מיומן, אפשרי להעמיד את הרופאים האחראיים למחדל לדין, לעשות צדק עם הנפגעות, ולצמצם את הסיכוי לכך שמחדלים מסוג זה יפגעו בנשים נוספות בהמשך.

יתרה מכך, כאשר בית המשפט פוסק לטובת התובעת תשלום פיצויים, בדרך כלל מדובר בסכומי כסף משמעותיים אשר יכולים לסייע בקבלת טיפול רפואי תומך שיכול לשפר את איכות החיים של קורבן מקרה הרשלנות. אין חולקין על כך שפיצויים – גבוהים ככל שיהיו, לא יוכלו לעולם לבטל את העוול שנגרם לנפגעת. אולם בכוחם להקל, ולו במעט על הסבל שנגרם לה וליקיריה בעקבותיו.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית דליפת סיליקון? פה בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה עם מחשוף

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של