רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון

בשנים האחרונות היינו עדים למקרים רבים שבהם תינוקות נפגעו בעקבות התייבשות. לעיתים הפגיעה ניתנת לתיקון, אבל במקרים רבים ההתייבשות עלולה להוביל לפגיעה חמורה, ואף למוות של תינוקות שהתייבשו. בשורות להלן נעסוק דווקא בהתייבשות של תינוקות בחדר מיון, על כל ההשלכות הנובעות ממנה. מהי בעצם התייבשות ואיך ניתן למנוע אותה? איך קורה שתינוקות מתייבשים דווקא בחדר המיון, שאמור להיות מקום בטוח ומוגן עבור התינוקות?

מתי תוגדר ההתייבשות כרשלנות רפואית? מה צריכים לעשות הורים של תינוקות שהתייבשו, על מנת לתבוע את האחראים להתייבשות? למה חשוב לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין רשלנות רפואית? במאמר שלפניכם נשיב בצורה מובנת וממצה לשאלות הללו.

מהי בעצם התייבשות ומהם הגורמים לה

ההגדרה הקצרה והממצה ביותר של המונח התייבשות, היא שההתייבשות היא מחסור בנוזלים בגוף. אצל היונקים, כמו גם אצל יצורים אחרים בעולם, שיעור הנוזלים בגוף הוא קבוע. אצל בני אדם, שיעור הנוזלים התקין צריך לעמוד על 55% – 60%. ואולם אצל תינוקות, שיעור הנוזלים בגוף חייב להיות גבוה הרבה יותר.

לא רבים יודעים כי שיעור הנוזלים אצל תינוקות צריך להיות 78% לכל הפחות. בהתאם לכך, ההגדרה של התייבשות היא שונה אצל תינוקות, מהגדרת ההתייבשות אצל בני אדם באפן כללי. התייבשות היא מצב שבו כמות הנוזלים בגוף פוחתת בצורה משמעותית, מבלי שהוחדרו לגוף מספיק נוזלים שיחפו על האובדן הזה.

הגורמים להתייבשות תינוק בחדר מיון

גורמים להתייבשות עלולים להיות כדלקמן:

  1. שתייה בכמות לא מספקת: הימנעות משתייה, או שתייה של כמות בלתי מספקת של נוזלים, עלולה להביא להתייבשות.
  2. אובדן נוזלים מוגבר: אובדן מוגבר של נוזלים, מבלי להחדיר לגוף נוזלים בכמות מספקת, עלול להביא להתייבשות, הן בקרב מבוגרים והן בקרב תינוקות.
  3. שהייה בטמפרטורות גבוהות: שהייה בסביבת טמפרטורות גבוהות עלולה לגרום להתייבשות.
רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון
רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון

כיצד רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון ניתנת למניעה

שתיית כמות מספקת של מים, הימנעות משהייה במקומות מסכני חיים ושמירה על טמפרטורות גוף נאותה, עשויות למנוע התייבשות עם כל התוצאות העגומות שהיא עלולה לגרום. הדבר נכון תמיד, ונכון על אחת כמה וכמה כשמדובר בתינוקות, שאינם מסוגלים לבטא את הצמא שלהם בצורה ברורה ומובנת.

איך קורה שתינוקות מתייבשים דווקא בחדר המיון?

למרות הנזקים שהתייבשות עלולה לגרום לכל אדם ועל אחת כמה וכמה לתינוקות, ההתייבשות עצמה לא תמיד כרוכה בסימנים ברורים ומובהקים. זאת, בנוסף לעובדה שהתינוק עצמו אינו יכול לבטא במילים את ההרגשה שלו ואת הרצון שלו לשתות. לחילופין, התינוק גם לא יכול לבטא את ההרגשה שלו, אם וכאשר הוא נחשף לטמפרטורות קיצוניות, או שהגוף שלו מאבד כמות רבה של נוזלים.

היו מקרים שבהם תינוקות שהובהלו לחדר המיון בעקבות שלשולים או סימפטומים אחרים, אובחנו בטעות כסובלים מבעיות אחרות שאינם התייבשות. זאת, כאשר הגורם המרכזי לבעיות היה התייבשות. דווקא בגלל העדר יכולת של התינוק להתבטא, יש חשיבות רבה בביצוע בדיקות והתייחסות לאפשרות שהתינוק התייבש.

 

מתי תוגדר התייבשות של תינוק בחדר המיון כרשלנות רפואית?

כאשר יש חשד לרשלנות רפואית באבחון התייבשות של תינוק בחדר המיון, התובעים צריכים להוכיח שלושה דברים שקיים קשר ביניהם וההשפעה שלהם על תינוק היא מצטברת:

  1. נזק למטופל: אם לתינוק נגרם נזק של ממש כתוצאה מההתייבשות, כי אז יש עילה לחקור את המקרה ולהעלות את החשש לרשלנות רפואית.
  2. התרשלות מצד הגורם הרפואי: אם הגורם הרפואי איננו מזהה את עצם קיומה של ההתייבשות, כי אז מדובר ברשלנות רפואית של ממש. נכון אמנם שהסימפטומים של ההתייבשות דומים או זהים לסימפטומים של בעיות רפואיות אחרות. יחד עם זאת, חובת הזהירות של הרופא כלפי המטופל מחייבת את הרופא לקחת בחשבון את האפשרות שהסימפטומים מעידים על התייבשות של התינוק. רופאים בחדר מיון אמורים לזהות את המצוקה של התינוק ולטפל בכל הקורמים האפשריים למצוקה הזאת.
  3. קשר סיבתי בין הנזק למטופל לרשלנות הרפואית: חשוב שיתקיים קשר ברור בין הנזק שנגרם למטופל לבין העדר תשומת הלב למצבו, או לחילופין אבחון שגוי של המצב. רופאים באופן כללי, ורופאים בחדר המיון על אחת כמה וכמה, צריכים להיות זהירים בקביעות שלהם. הדבר נכון תמיד, ונכון שבעתיים כאשר מדובר בתינוקות.

 

אם ניתן להוכיח קשר סיבתי בין רשלנות רפואית לבין נזקים שנגרמו לתינוק, יש כאן בהחלט עילה לתביעת רשלנות רפואית.

 

מה צריכים לעשות הורים לתינוקות שנפגעו עקב רשלנות רפואית בחדר המיון?

הדבר הראשון שכל אדם המעוניין להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית צריך לעשות, הוא לבקש ולקבל את כל המסמכים הרפואיים הקשורים במקרה הזה ובכלל. במקרה של התייבשות תינוק בחדר המיון, יש צורך לדרוש את התיק הרפואי שנפתח עבור התינוק בהגיעו לחדר המיון. עורך הדין של התובעים יבחן את הממצאים ויחליט לאן כדאי להמשיך מכאן.

בשלב הבא ישלח עורך הדין את התינוק לקבלת חוות דעת רפואית. חוות הדעת צריכה להינתן על ידי רופא ותיק, בעל סמכות מקצועית בלתי ניתנת לערעור. חוות הדעת תאשש או תפריך את הקשר בין המחדלים של הרופאים בחדר המיון לבין בעיות או מחלות אחרות שהתפתחו כתוצאה מהרשלנות. למרבה הצער, מדובר בבעיות בריאותיות חמורות שישפיעו על תינוק לכל אורך החיים.

 

רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון – עורך דין רשלנות רפואית והתפקיד שלו

אחרי שההורים של התינוק פונים לעורך דין רשלנות רפואית, הצעד הראשון שלו יהיה לבדוק את כל האספקטים של הבעיה. לשם כך, עורך הדין יצטרך לבדוק את כל הרישומים הרפואיים הקיימים בבית החולים ובכלל. למען הסר ספק – בית החולים חייב למסור כל פרט רפואי.

מסירת פרטים לא מדויקים או העדר רישום יכולים להביא בסיכומו של עניין לזכייה אוטומטית של הורי התינוק. בשלב הבא יישלח התינוק לקבלת אבחון האבחון ינסה לאשש או להפריך את הקשר בין ההתייבשות לפעולות שגויות של הרופאים בחדר המיון. בהמשך, עורך הדין ילווה את הורי התינוק לכל אורך הליך התביעה.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון התייבשות תינוק בחדר מיון? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מפורט בנושא זה ובנושא של דיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מקצועיים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יד מחזיקה יד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של