רשלנות רפואית באבחון וטיפול במצוקה עוברית – איך מגישים תביעה?

תהליך ההיריון והלידה הוא תהליך מרגש המתפרש על פני תקופה של 9 חודשים לערך וכדי להבטיח את שלומה של האם והעובר, לתהליך זה נלווים המון בדיקות ומעקבים רפואיים. אחד המקרים אליהם הרופאים צריכים לשים לב הוא מצב של מצוקה עוברית, כאשר אבחון שגוי או מאוחר של מצוקה עוברית יכול להיחשב ברשלנות המצדיקה תביעה.

 

מעקב רפואי בתהליך ההיריון והלידה

תהליכי ההיריון והלידה עצמה, הם תהליכים מרגשים מאוד מצד אחד, אך טומנים בחובם גם אפשרויות לבעיות וסיבוכים רפואיים שונים, המחייבים ליווי ומעקב רפואי צמוד לאורך כל התהליך, בכדי לאפשר זיהוי מוקדם וטיפול ראוי ומיטבי בבעיה או הסיבוך ככל ויתגלו.

לפיכך, לאנשי הצוות הרפואי בכלל והרופאים בפרט, תפקיד חשוב ומהותי בתהליכים אלו, כאשר עליהם לגלות מקצועיות וערנות רבה למצבה של האם והעובר, במטרה למנוע נזקים בלתי הפיכים ובמקרי קיצון אף מקרי מוות חלילה. כאשר הרופאים או מי מאנשי הצוות הרפואי אינם מבצעים את עבודתם כראוי, החל משלבי הייעוץ והאבחון ועד לשלבים הסופיים של הלידה עצמה, הדבר עלול להיחשב כרשלנות רפואית, המצדיקה תביעה ופיצויים בהתאם.

 

מהי מצוקה עוברית?

אחד המקרים הנפוצים של רשלנות רפואית באבחון הוא זיהוי נכון ומוקדם של מצוקה עוברית. מצוקה עוברית היא מקרה של סיבוך רפואי שנוצר בעקבות מחסור בחמצן לעובר הנמצא עדיין ברחם אמו. מצב זה של מחסור בחמצן, אפילו לדקות ספורות, עלול לגרום לבעיות וסיבוכים רפואיים היכולים להגיע אף לשיתוק מוחין ומקרי מוות.

מצוקה עוברית יכולה להתרחש כתוצאה מסיבוכים של חבל הטבור, האחראי על הזרמת החמצן מהאם לתינוק, מצבים של היפרדות שלייה, רעלת היריון ועוד. בין הסימנים הבולטים לזיהוי מצוקה עוברית נכללים תופעות כמו ירידה בקצב פעימות הלב, מי שפיר עכורים, ירידה ניכרת בתנוחות העובר ועוד.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול במצוקה עוברית

מצבה הרפואי הרגיש של היולדת מחייב כאמור מעקב רפואי צמוד עד לרגע הלידה, בכדי להבטיח את שלומם ובריאותם המיטבית של האם והעובר עצמו. חלק מפעולות המעקב הרפואי הנדרשות הן ניטור צמוד של העובר, לרבות מצב הלב שלו. כאשר מתרחשת האטה בניטור הלב, על הצוות הרפואי להגיב במקצועיות ובמהירות בכדי להימנע ממצוקה עוברית וסיבוכים אפשריים אחרים.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית במקרים של מצוקה עוברית?

לצד האמון הרב והמקצועיות של הצוותים הרפואיים, מקרי רשלנות רפואית בעת הלידה בכלל ובזיהוי מצוקה עוברית בפרט, אינם מקרים נדירים כל כך ובעת שמתעורר החשש כי מדובר ברשלנות רפואית, כדאי לדעת כיצד ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בהתאם.

כדי להגיש תביעת רשלנות רפואית במצוקה עוברית חשוב להוכיח את קיומם של מספר קריטריונים רפואיים המוכיחים כי אכן מדובר במקרה רשלנות ולכן חשוב לאסוף ולתעד את כלל החומרים הרלוונטיים, לרבות כל המסמכים הרפואיים מהלידה ולהתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום רשלנות הריונות ולידה.

חוֹק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של