רשלנות רפואית באבחון מחלה

רשלנות רפואית באבחון מחלה עלולה להוביל להשלכות חמורות ומרחיקות לכת עבור נפגעיה. במקרים כאלו הפנייה לקבלת סיוע מעורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית באבחון מחלות, יכול להקל במידה רבה במיצוי זכויותיהם של הנפגעים ובני משפחתם. בסקירה שלהלן נסביר מהי רשלנות רפואית באבחון מחלה, במה היא מתבטאת, כיצד היא מתרחשת בפועל, מה ניתן לעשות במקרים מסוג זה, ומי יכול לעזור. חשוב ביותר לקרוא ולהכיר.

מהי רשלנות רפואית באבחון מחלה ובמה היא מתבטאת?

רשלנות רפואית המתרחשת באבחון של מחלות הינה מצב המתבטא בכך שרופאים אינם מצליחים לאבחן ליקויים בריאותיים שונים, מגיעים לאבחנה שגויה, או מאבחנים את הבעיה במועד מאוחר מדי, חרף היכולת לאבחן אותה בשלבים מוקדמים יותר. בכל אחד מן המצבים הללו, נשללת מהמטופל האפשרות לקבל טיפול רפואי יעיל בשל אי האבחון של המחלה, ולעתים אף נפגעת לחלוטין יכולת ההחלמה של החולה עקב כך.

רשלנות רפואית באבחון מחלה – כיצד היא מתרחשת בפועל
רשלנות רפואית באבחון מחלה עלולה להתרחש במגוון נסיבות:
מפגש של מטופל עם רופא לא מקצועי
ישנם רופאים שאף שהוסכמו לעיסוק במקצוע הרפואה ואף עברו התמחות רלוונטית, בפועל חסרים את הרמה המקצועית הנדרשת לאבחון של בעיות רפואיות שונות במועד.

שימוש בכלים לא מתאימים במסגרת האבחון
כאשר רופאים אינם משתמשים באמצעים הרלוונטיים לאבחון מחלות שונות, הם עלולים להגיע לאבחנה לא מדויקת במקרה הטוב, ואף לא לאבחן את המחלה כלל, במקרים החמורים יותר.

פענוח לקוי של בדיקות וממצאים
כאשר רופא בוחן את תוצאות הבדיקות שביצע המטופל וגוזר מהן מסקנות שגויות, הוא עלול להפנות כתוצאה מכך את החולה לקבלת טיפול שאינו מתאים למצבו (למשל, שימוש בתרופות בלתי מתאימות).

חיפזון באינטראקציה עם החולים
לא אחת רופאים נתונים תחת עומס עבודה רב ולכן עושים מאמצים לצמצם את פרק הזמן שמוקדש לכל מטופל, כדי שיספיקו לקבל כמות גדולה יותר של מטופלים ביום. זהו מקרה קלאסי שבו הביטוי "החיפזון מן השטן" עלול להתברר כנכון, כאשר כתוצאה מהזריזות ואי הקדשת תשומת לב מרבית לכל מטופל, עלולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון מחלה.

רשלנות רפואית באבחון מחלה
רשלנות רפואית באבחון מחלה

מהן המשמעויות של רשלנות רפואית באבחון מחלה?

במקרים שבהם לא מתבצע אבחון של מחלות כראוי – הדבר פוגע ביכולתו של המטופל לקבל את הטיפול הנכון למחלה הנכונה במועד הנכון. כאשר טיפול רפואי ניתן למטופל בתזמון שאינו מתאים, מידת האפקטיביות שלו קטנה באופן משמעותי, בעוד שהמחלה הולכת ומחמירה, ואף גורמת לסיבוכים שונים בגופו של החולה.

 

הידעתם? רשלנות רפואית באבחון מחלה היא לא רק נחלתם של רופאים זוטרים

לא אחת מחדלים רפואיים באבחון מחלות מיוחסים לרופאים נטולי ניסיון. אולם הלכה למעשה, רשלנות רפואית באבחון מחלה יכולה להתרחש בכל מפגש עם כל גורם רפואי. מטבע הדברים, גם רופאים זוטרים וגם רופאים בכירים ובעלי שם בתחומם עלולים לפעול באופן שבדיעבד ניתן יהיה לפרש כרשלנות רפואית באבחון של מחלה.

לעתים זה קורה בשל "עייפות החומר" של רופאים בעלי ותק או כאלו הנתונים תחת עומס עבודה רב, ובמקרים אחרים דווקא ממקום של יהירות של אדם שנמצא שנים רבות במקצוע ולכן אינו מקפיד עוד על התנהלות בהתאם לפרוטוקולי האבחון המקובלים. כך או כך כל מקרה שיש בו חשד לרשלנות רפואית באבחון מחלה, ראוי שיבחן לגופו, ללא קשר לוותק של הרופא החשוד במחדל הרפואי, המוניטין המקצועי שלו, או הדרג בו הוא נמצא.

 

מה ניתן לעשות במקרים של רשלנות רפואית באבחון מחלה?

במקרים שבהם קיים חשד לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלה, מומלץ לפנות להתייעצות עם עו"ד שמתמחה במקרי רשלנות רפואית, על מנת לבחון אם קיים בסיס מוצק להגשת תביעת פיצויים.

 

כיצד ניתן להוכיח שאכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלה?

כדי להוכיח שאכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלה, עורך הדין מסייע ללקוח לרכז את כל הרשומות הרפואיות והמידע הרלוונטי לבדיקת עילת התביעה.

כל תיעוד רפואי הנוגע למהלך מחלתו של התובע הפוטנציאלי, יכול להתברר כשימושי בהליך המשפטי, ומכאן שיש להציג לעורך הדין את כלל המסמכים שנאספו לאורך הדרך: החל מסיכומי ביקור אצל רופאים, תוצאות בדיקות שאליהן החולה הופנה, תיעוד של אשפוזים ומכתבי שחרור, פניות מקוונות לרופא, וכיוצא באלו.

כאשר מרכזים את כל המידע בתיק הרפואי של החולה במסגרת תיק התביעה, קל לראות האם יש הצדקה להגשת תביעת נזיקין בעזרת עו"ד מומחה או שאין קייס לדרישת פיצוי מהרופא.

 

כיצד בוחרים את עורך הדין המתאים להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלה

בבחירה של עו"ד להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלה, יש להביא בחשבון שיקולים שונים כדוגמת המוניטין המקצועי של עורך הדין, הוותק שלו בתחומו, כמות ההצלחות שצבר בתיקים דומים, וכמובן גם המלצות מלקוחות מרוצים. מטבע הדברים, גם גובה שכר הטרחה שגובה עורך הדין הוא פקטור, אולם בחלק לא מבוטל מן המקרים משתלם יותר להשקיע סכומים משמעותיים יותר בעורך דין שיודע להביא תוצאות.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון מחלה? זה הזמן לפנות לייעוץ משפטי

אנשים שנפגעו מרשלנות רפואית באבחון מחלה, מתמודדים עם קשיים רבים בחיי היומיום שלהם, בעקבות המחדל הרפואי שאירע להם. היתרון הגדול בהגשת תביעת נזיקין בעזרת עורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית, טמון בכך שבמקרה של זכיה בהליך, ניתן לקבל פיצוי כספי משמעותי שיסייע במימון ההוצאות הרפואיות של קורבן הרשלנות ובשיפור באיכות חייו למרות הקשיים.

 

מעוניינים לדעת עוד על רשלנות רפואית באבחון מחלה? באתר הנבחרת המשפטית, תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית ותוכלו לאתר נבחרת של עורכי דין מנוסים שישמחו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חלוק של רופא

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של