רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר

מחלת וגנר הינה מחלה דלקתית הפוגעת במערכת הנשימה באופן חמור וקטלני. לכן חשוב ביותר לאבחן את המחלה בשלביה המוקדמים, לפני שהיא הופכת למסכנת חיים. למרבה הצער, מקרי רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר עדיין מתרחשים מעת לעת, וגורמים לנזקים בלתי הפיכים.

מהי השכיחות של מחלת וגנר באוכלוסיה

מחלת וגנר הינה מחלה נדירה למדי אשר פוגעת בממוצע בשלושה אנשים על כל מאה אלף איש באוכלוסייה. מחלת וגנר שכיחה בעיקר בקרה האוכלוסייה הלבנה, ועלולה להופיע בכל שלב לאחר גיל ההתבגרות.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר – התסמינים שהרופאים מצופים להכיר

מחלת וגנר פוגעת הן בדרכי הנשימה העליונות והן בדרכי הנשימה התחתונות, ותסמיניה ברורים מאוד, כך שאבחונה אמור להתבצע בקלות יחסית.

להלן רשימה של חלק מהתסמינים השכיחים יותר של מחלת וגנר:

  • כאבי סינוסים
  • הפרשות רבות מהאף
  • הפרשות דמיות מהאף
  • חסימה חלקית בדרכי הנשימה
  • שיעול מתמשך
  • שיעול דמי
  • קוצר נשימה חריף
  • כאב בחזה

כאמור לעיל, תסמיניה של מחלת וגנר, הם ספציפיים למדי, ולא קשה לזהותם. לכן רופאים שטועים באבחון המחלה, חושפים עצמם לתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר, ככל שהתנהלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם פרוטוקולי האבחון המקובלים של המחלה.

רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר
רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר

חשיבות האבחון המוקדם של מחלת וגנר

מחלת וגנר גורמת לפגיעה רב מערכתית בגוף, מעבר לנזקים שהיא גורמת למערכת הנשימה. בין האיברים שעשויים להפגע כתוצאה מהמחלה, ניתן למנות את הכליות, העיניים ומערכת השתן. סיבוכים כתוצאה מהמחלה עלולים להופיע גם על העור, במערכת העצבים ואף בליבו של החולה, ככל שהמחלה אינה מאובחנת במועד וכתוצאה מכך מצליחה להתפשט.

לאור פוטנציאל הסיבוכים שעלולים להתפתח ממחלת וגנר, מתחדדת ועולה חשיבות האבחון המוקדם של המחלה.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר

במקרים בהם מחלת וגנר אינה מאובחנת במועד בעקבות רשלנות רפואית, לחולה עלול להיגרם נזק רב מערכתי, עד כדי סכנת חיים של ממש. כלומרף גם אם המחלה כשלעצמה עשויה להיראות מינורית יחסית, תוצאותיה עלולות בהחלט להיות הרסניות ואף קטלניות, במידה והחולה משתייך לקבוצת סיכון.

 

איך אמור להתבצע האבחון של מחלת וגנר?

כאשר מטופל מגיע לרופא המשפחה שלו ומדווח על התסמינים שהוצגו לעיל, על הרופא המטפל להפנותו לביצוע הבדיקות המתקדמות על מנת לאבחן או לשלול את המחלה. אבחון מחלת וגנר מתבצע באמצעות ביופסיה, קרי דגימה שנלקחת ממערכת הנשימה, ונבדקת במטרה לזהות אם אכן מדובר על מחלת וגנר.

 

באילו מקרים נהוג להגיש תביעת נזיקין בשל רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר?

כאשר חרף התסמינים שמציג המטופל, הוא איננו מופנה לביצוע הבדיקות הנחוצות על ידי רופאיו, תיתכן עילה מוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר עלולה למנוע מתן טיפול שיאפשר את החלמת החולה

הטיפול במחלת וגנר נסוב סביב האפשרות לדכא את פעילות מערכת החיסון על מנת לצמצם את התגובה הדלקתית של הגוף. אף שבעבר תוחלת החיים של אנשים שחלו במחלת וגנר הייתה מתקצרת באופן דרמטי, כיום הודות לאפשרויות הטיפול המתקדמות במחלה, כ – 75 אחוז מכלל החולים בה מחלימים ממנה.

אולם במקרי רשלנות רפואית מצד רופאים שאינם מצליחים לאבחן את המחלה, או שאינם מפנים את המטופל לביצוע הבדיקות הרלוונטיות לשם כך, קיימת סכנה לכך שהמטופל לא יקבל את הטיפול הנדרש בשל כך. מצב כזה הוא חמור ומסוכן מאוד ועלול לגרום לחולה לסיבוכים קשים ומיותרים עד כדי מוות.

במקרים הללו, ישנו פתח למטופל לבחון האם פגיעותיו מהוות תוצר של רשלנות רפואית ולהגיש תביעת פיצויים כנגד הרופא שנחשד בהתרשלות בביצוע תפקידו.

 

מהי חשיבות הסיוע המשפטי במקרי רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר?

אף שישנם לא מעט אנשים הסבורים שהטיפול הרפואי שקיבלו מרופאיהם לא עמד בסטנדרטים המקצועיים הקיימים במערכת הבריאות, מעטים הם האנשים אשר מצליחים להוכיח זאת הלכה למעשה, במסגרת תביעת הפיצויים. לכן הסתייעות בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית היא קריטית.

בעזרת סיוע משפטי מקצועי, גדלים הסיכויים להוכיח בבית המשפט כי אכן קיים קשר מובהק בין הכשלים באבחון המחלה לבין הנזקים שנגרמו לתובע. כמובן, במקרים שבהם הנזק המדובר הוא מוות, מי שיגיש את התביעה יהיו בני משפחתו של הנפגע.

 

כיצד חוות דעת מרופא מומחה מסייע בתביעות רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר

תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר איננה נחשבת כהליך פשוט בפן המשפטי. על מנת לשפר את סיכויי הזכייה בתביעה נהוג לשלב בתיק התביעה חוות דעת מרופא מומחה מוביל. חוות הדעת האלו אינן קלות להשגה לאור העובדה שרופאים רבים אינם ששים בלשון המעטה לצאת נגד הקולגות שלהם.

יחד עם זאת, כחלק מחבילת השירותים שאותם מספק עו"ד רשלנות רפואית למיוצגיו, הוא דואג גם להשתמש ברשת הקשרים הענפה שלו על מנת להשיג עבור התובע חוות דעת רפואית של מומחה שתתמוך בטענות התביעה בבית המשפט. זהו האופן בו ניתן למקסם את הסיכויים לכך שהערכאה שעוסקת בתיק, תשכנע כי הצדק עם התובע ותחייב את הנתבע לשלם לו פיצוי כספי בסכום משמעותי.

 

מהו סכום הפיצויים שניתן להשיג בתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר?

בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר ובכלל, סכום הפיצויים המתקבל הוא דינמי ותלוי בגורמים רבים. אחד הגורמים הללו, הוא מטבע הדברים, היכולת המקצועית של עורך הדין שמייצג את התובע. מאחר ומחלת וגנר איננה נחשבת כמחלה נפוצה במיוחד, לא קיימים תקדימים משפטיים רבים לתביעות מסוג זה.

אולם ככלל, במידה וניתן להוכיח בתביעה שהמחלה לא אובחנה בשלביה המוקדמים בשל מחדל רפואי, ישנו סיכוי גבוה לקבלת פיצוי כספי בסכום משמעותי.

 

זקוקים למידע נוסף לגבי רשלנות רפואית באבחון מחלת וגנר? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ורשימת עורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לספק לכם ייעוץ והכוונה משפטית מקצועית בהגשת תביעה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחלת וגנר

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של