רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס

מחלקת קוליטיס היא מחלה כרונית, אשר מאופיינת בהתקפים חזרתיים עם תקופות של רמיסיה בין התקף אחד לבא אחריו. מדובר על מחלה הפוגעת בדופן המעי, וגורמת לתהליך דלקתי בחלקיו השונים. דלקות הקוליטיס פוגעות בכל חלקיו של המעי  – מאזור הרקטום ועד המעי הגס, שלעיתים גם המעי הדק נפגע במהלך המחלה.

לאור הנזק העצום שמחלת הקוליטיס יכולה לחולל במערכת העיכול של האנשים הלוקים בה והסכנה לפגיעה בלתי הפיכה בשגרת החיים בהיעדר טיפול מתאים, אבחון מחלת קוליטיס בזמן ובהצלחה הוא חיוני עד מאוד.

 

מה זו מחלת קוליטיס ומדוע חשוב לאבחן אותה בשלב מוקדם?

קוליטיס זו מחלת מעי דלקתית שפוגעת באיכות החיים של אנשים רבים בארץ ובעולם. מדובר על מחלה כרונית הנובעת בין היתר מבעיה במערכת החיסון, אשר מקשה על קיומה של שגרת חיים תקינה – גם בהיבטים הפיזיים והן בהיבטים נפשיים.

משום שמחלת הקוליטיס נוטה ללוות את החולים בה למשך שנים רבות, חשוב לאבחן אותה בשלב מוקדם ובצורה נכונה, על מנת להימנע מהנזקים מרחיקי הלכת שעלולים להיגרם לגוף החולה בהעדר טיפול מתאים. האבחון של מחלת הקוליטיס חייב להיות בשלביה המוקדמים, היות ובהיעדר טיפול הולם בתסמיני המחלה, עלולים להופיע שלל סיבוכים ותופעות לוואי קשות בגוף החולה.

בין הסיבוכים אשר נגרמים לעיתים בעקבות אבחון מאוחר של קוליטיס, אנו שומעים על הצורך בניתוח לכריתת חלקים מהמעי הגס, עד כדי כריתה מלאה שללא אבחון במועד, הופכת לעתים לדרך היחידה למניעת הישנותה של הדלקת.

 

הסימפטומים של מחלת הקוליטיס שהרופאים שלכם צריכים להכיר

חולי קוליטיס סובלים ממגוון תסמינים אופייניים המקשים מאוד על חייהם, וביניהם:

  • שלשולים
  • כאב בטן
  • דימומים רקטליים
  • חום גבוה
  • עייפות כרונית
  • פגיעה בתיאבון
  • ירידה במשקל
רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס
רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס

אלו הם רק חלק קטן מן התסמינים שחולי קוליטיס מתמודדים עימם וכולם פוגעים באופן ניכר בשגרת יומם ויכולת התפקוד התקינה שלהם. בהינתן תסמינים אלו, הרופא שלו הסימפטומים מדווחים, מצופה להפנות את המטופל לביצוע בדיקות רלוונטיות שיסייעו באבחון המחלה.

 

מה עושים במקרים של כשל באבחון מחלת קוליטיס?

במידה ואתם סבורים כי אתם או מי מיקיריכם נפגעת מרשלנות רפואית מחלת קוליטיס, זה הזמן לפנות להתייעצות משפטית עם עורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית מחלת קוליטיס, ולבדוק כיצד ניתן להגיש תביעת פיצויים.

 

באילו מקרים ניתן לטעון לרשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס?

חשוב לדעת שלא כל טעות בשיקול הדעת של הרופא המטפל, היא בהכרח רשלנות רפואית מבחינה משפטית. המקרים שיחשבו בסבירות גבוהה כמקרי רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס, הם כאלו שבהם ניתן יהיה להוכיח מעבר לכל ספק, שהרופא המטפל התעלם במופגן מהסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחומו ולא דאג להפנות את המטופל לבדיקות האבחון הרלוונטיות חרף דיווחיו על התסמינים המנויים לעיל.

 

אילו בדיקות רלוונטיות לאבחון של מחלת קוליטיס?

על מנת לאבחן קוליטיס, הרופא המטפל של האדם המדווח על התסמינים שצוינו לעיל, נדרש כאמור להפנות אותו לסוגים שונים של בדיקות אבחון. בין הבדיקות המאפשרות לאבחן את מחלת הקוליטיס ניתן למנות בדיקות דם, בדיקות צואה ועוד סוגים של בדיקות אשר נחשבות לפולשניות יותר, כמו בדיקות קולונוסקופיה.

באמצעות בדיקות אלו אפשרי לאבחן את מחלת הקוליטיס ברמת ודאות גבוהה למדי. אולם מבלי שהרופא המטפל מפנה את המטופל להיבדק, אין מן הסתם הרבה מה לעשות.

 

מתי ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון במחלת קוליטיס?

כשמובאת לידיעתו של עורך דין רשלנות רפואית תביעה העוסקת ברשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס, הוא מצופה לפעול לריכוז של כלל המידע הרלוונטי לעניין, כולל פענוח בדיקות, תיעוד של ביקורי רופא הנוגעים לאבחון המחלה, טיפולים שנעשו וכל נתון אשר יוכל להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שאירעו במציאות.

לטובת התביעה, עורך הדין ידרש להוכיח, שאכן קיים קשר חד משמעי בין הנזק אשר נגרם ללקוח שלו, ובין האבחון הכושל למחלה במקרה שלו. על פי רוב, הליכים משפטיים שעוסקים במקרי רשלנות משפטית הם משפטים ארוכים, היות והם כוללים מינוח מקצועי ומידע רפואי רב, שמחייבים את מי שדן בהם לידע מקצועי ענף.

לשופט, שמנהל את המשפט אין כלים מקצועיים מתאימים כדי לשפוט מצבים מורכבים שכאלה, ולכן הוא נשען בפסיקתו על חוות דעת של רופאים מומחים מטעם התביעה.

 

איך מוכיחים בעזרת חוות דעת רפואית שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס?

חוות דעת רשלנות רפואית היא קריטית ומשמעותית להצלחת תביעת הפיצויים. בכדי להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל כפי שהיה מצופה ממנו לפעול בתיק הנדון, ידרש עורך הדין להציג עדים מומחים בתחום הקוליטיס, קרי – גסטרולוגים שתחום מומחיותם הינו מחלת הקוליטיס, שיוכלו לספק את חוות דעתם המקצועית בהקשר לתיק התביעה.

מומחים אלו יכולים לתרום להצלחת המשפט, ולהביא להשאת סכום הפיצויים שבית המשפט המטפל יפסוק לטובת התובע בסופו של ההליך.
הכל כתלות במידת הנזק שנגרמה למטופל, והיכולת לקשור קשר סיבתי חד משמעי לכשלים באבחון המחלה מצד רופאיו.

 

איך נקבע סכום הפיצויים לנפגע בתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס?

גובה דמי הפיצוים לתובע בתביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קוליטיס, נקבע כתלות בשיעור אחוזי הנכות שלו. מטרת הפיצויים הינה לשפר את איכות חייו של הנפגע ולאפשר לו לכסות הוצאות בגין טיפולים נוספים, אם אפשרי. בעזרת סיוע משפטי צמוד ואישי מעורך דין המתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון קוליטיס, ניתן כמובן לבנות תיק תביעה חזק ומוצק ולמצות את זכויות התובע בבית המשפט באופן מיטבי.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית מחלת קוליטיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של