רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

מחלת קרוהן היא ליקוי בריאותי כרוני, שמלווה אנשים למשך רוב חייהם הבוגרים (ולא רק). מחלת קרוהן באה לידי ביטוי בהתקפים חזרתיים בדרכי העיכול, ובתקופות רגיעה שחלות בין התקף למשנהו. מחלת הקרוהן פוגעת בדפנותיו של המעי, עד כדי יצירת דלקות קשות בדרכי העיכול ואיברי העיכול, כולל דלקת בוושט, דלקת תריסריון, דלקות בחלקי המעי השונים, וכן דלקות קיבה.

למרבה הצער, במקרים רבים מחלת קרוהן אינה מאובחנת בשלב מוקדם דיה או שמאובחנת באופן שגוי, וכתוצאה מכך היא נוטה להחמיר עד כדי גרימת נזקים בלתי הפיכים למערכת העיכול של החולה. במקרים כגון אלו, יש לבדוק אם הפגיעות שחולה הקרוהן מתמודד עימן היו ניתנות למניעה לו מחלתו היתה מאובחנת בשלב מוקדם דיה, ולכמת את הנזקים שנגרמו לו, כדי להעריך את הכדאיות להגשת תביעת פיצויים.

 

מהי מחלת קרוהן ומדוע חשוב לאבחן אותה בזמן הנכון?

מחלת הקרוהן היא מחלה דלקתית במעי ודרכי העיכול, אשר פוגמת באופן משמעותי באיכות חייהם של האנשים המתמודדים עימה. לאור הסבל הרב שגורמת מחלת קרוהן לאנשים הלוקים בה ובהתחשב בעובדה שהמחלה נוטה להחמיר עם השנים עד כדי גרימת נזק בלתי הפיך לגוף החולה, האבחון המוקדם של מחלת הקרוהן הוא הכרחי לשמירה על רמת חיים נאותה ומניעת הידרדרות חמורה במצבו הבריאותי של החולה.

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן – כיצד היא מתרחשת?

רשלנות רפואית מחלת קרוהן עשויה להתרחש בשלבים השונים של הטיפול במחלה, החל משלב האבחון של המחלה. רשלנות באבחון מחלת קרוהן יכולה לבוא לכלל ביטוי בכך שלמרות התסמינים שהמטופל מציג, רופאיו אינם מצליחים לאבחן את המחלה בזמן, או שאינם מאבחנים אותה כלל, משום שלא דאגו להפנותו לביצוע הבדיקות המתאימות.

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן עלולה להיגרם גם בעקבות מחדלים בביצוע הבדיקות עצמן או כתוצר של טעויות בפענוח הבדיקות.

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן
רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

רשלנות רפואית באבחון מחלקת קרוהן – הסימפטומים שהרופאים נדרשים להכיר

ההתקפים של מחלת קרוהן מלווים בשלל סימפטומים אופייניים שאותם הרופאים מצופים לזהות ולהתייחס אליהם בתור "נורה אדומה" – קרי, נושא שמחייב בדיקה מעמיקה יותר באמצעים קליניים.

עם הסימפטומים האופייניים לקרוהן, שהרופאים מצופים לזהותם ולהתייחס אליהם, ניתן למנות:

  • כאבי בטן
  • שלשולים
  • חום
  • ליקויים בספיגת מזון
  • ירידה במשקל
  • תשישות
  • התייבשות

 

רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן – אי הפניה לבדיקות מתאימות

אלו הם רק חלק קטן מן התסמינים שפוגעים באופן דרמטי באיכות החיים של המטופלים שלוקים במחלת הקרוהן. במקרים בהם מטופל מציג סימפטומים כאלו, רופאיו מצופים להפנות אותו לבדיקות כמו בדיקות קולונוסקופיה, בדיקות גסטרוסקופיה, או בדיקת הדמיה מסוגים נוספים.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן עקב כשלים באבחון המחלה

כאשר רופאים המטפלים במטופל שמציג תסמינים אופייניים לקרוהן, לא משכילים להפנותו לבדיקות הרלוונטיות לאבחונה של המחלה, וכתוצאה מכך, מצב המחלה מידרדר ואיכות חייו של החולה נפגעת בשל כך, יש מקום לבחון את ההיתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן. הדבר נכון כמובן גם במקרים שבהם התבצע אבחון שגוי של המחלה, שבעקבותיו היא לא זכתה לטיפול רפואי הולם במועד.

 

ההשלכות הקשות של רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן

בהיעדר ניהול יעיל ופרואקטיבי של מחלת הקרוהן, עלולים להופיע מגוון סיבוכים בגוף החולה, ובכללם: נקבים בדופן המעי, אבצסים וחסימות מעי. למותר לציין כי הסיבוכים הללו הם מסכני חיים, ולכן הם מחייבים טיפול באופן מיידי. בין הנזקים הישירים של רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן, אנו שומעים לעתים קרובות על מקרים של כריתת מקטע מהמעי, אשר ניזוק באופן בלתי הפיך עקב קיומה של הדלקת שלא טופלה כראוי.

 

מתי אפשר להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן?

במקרים שבהם קיים חשד סביר לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן, בהחלט יש מקום לפנות אל עורך דין שמתמחה בהגשה של תביעות רשלנות רפואית, לשם קבלת ייעוץ משפטי אישי בניהול תביעת פיצויים.

 

מה סכום הפיצויים שניתן לקבל במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן?

בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן, ניתן להגיע לסכום פיצויים כתלות בחומרת הנזק שנגרמה לחולה ובהתאם לכישוריו של עורך הדין המייצג אותו בתיק. במקרים שבהם ניתן להוכיח באופן ברור כי מחלת הקרוהן לא אובחנה בזמן או לא אובחנה נכונה בעקבות התנהלות לא תקינה מצד גורם רפואי כלשהו, ישנו סיכוי סביר לכך שהתובע יקבל פיצוי כספי בסכום של עשרות אלפי שקלים ואף מאות אלפים.

הניסיון המקצועי שמביא עמו עורך הדין לתביעה, הוא משמעותי מאוד בהקשר זה, משום שהיכולת להוכיח את קיומו של קשר סיבתי חד משמעי בין הנזקים שנגרמו לחולה ובין הכשל באבחון המחלה, הוא קריטי להצלחת התביעה. לצורך כך מסתייע עו"ד רשלנות רפואית רציני גם באנשי מקצוע שיגבו את טענות התביעה כפי שיוסבר להלן.

 

איך מוכיחים שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן באמצעות עורך דין?

כדי שניתן יהיה להוכיח בבית המשפט שאירעה רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן, חשוב ביותר להציג ראיות התומכות בטענה שהרופא המדובר לא פעל בהתאם לסטנדרט המקצועי המצופה מרופאים בתחום התמחותו (בעגה הרפואית המונח המתייחס לאמות המידה להתנהלות סבירה מצד רופא, נקרא "מבחן הרופא הסביר").

לשם כך, עורכי דין המלווים תביעות רשלנות רפואית נוהגים להציג במשפט חוות דעת מקצועיות מטעמם של רופאים מומחים המשמשים כעדי תביעה. הרופאים המומחים לעניין זה, הם בדרך כלל רופאים כירורגים בעלי התמחות במחלות דרכי העיכול / רופאי גסטרו אשר יכולים להעיד בדבר קיומו של קשר מובהק בין ההתנהלות הקלוקלת של הרופא העומד לדין, לבין הפגיעות שנגרמו לבריאותו של התובע.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון מחלת קרוהן? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ בתוך עיגול

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של