רשלנות רפואית באבחון סוכרת

במדינת ישראל לבדה, ישנם כחצי מיליון חולי סוכרת מאובחנים ולפי ההערכות, קרוב לרבע מיליון ישראלים שאינם מאובחנים ואינם מודעים לכך שהם סוכרתיים. מדובר אם כן במחלה שכיחה מאין כמוה ולמרבה הצער – טרם נמצא מזור עבורה.

יחד עם זאת, בעזרת שינויים תזונתיים מונחים, שימוש בתרופות מרשם ושילוב של פעילות ספורטיבית בשגרת החיים, ניתן לשפר באופן ניכר את בריאותם ואת איכות חייהם של האנשים הלוקים בסוכרת. מנגד, כאשר אדם הסובל מסוכרת אינו מודע כלל למחלתו, בריאותו עלולה להידרדר עד כדי נכות ואף סכנה ממשית לחייו.

לכן במקרים שבהם סוכרת אינה מאובחנת במועדה, לא מפאת הימנעותו של החולה מפנייה לסיוע רפואי, אלא עקב רשלנות רפואית באבחון סוכרת מצד רופאיו, מדובר על מחדל חמור שיש לתת עליו את הדין, כפי שנסביר בהרחבה בסקירה שלהלן.

על חשיבות האבחון המוקדם של מחלת הסוכרת

סוכרת היא בין המחלות הנפוצות ביותר בחברה המערבית בכללותה ובמדינת ישראל באופן ספציפי. אף שהנטיה להתפתחות מחלת הסוכרת היא מולדת בחלק מן המקרים, לתזונה המערבית המעובדת ועתירת הסוכרים והשומנים, ישנה תרומה משל עצמה לשכיחותה הגבוהה של מחלת הסוכרת באוכלוסיה.

קיימים לא מעט גורמים שעלולים להפוך את הסוכרת למחלה מסכנת חיים, ובכללם אבחון מאוחר של המחלה, אבחון שגוי, וכפועל יוצא של אלו – אי קבלת הטיפול הדרוש לאיזון הסוכרת. כאשר חלה החמרה במצבו הבריאותי של חולה סוכרת בעקבות רשלנות רפואית באבחון סוכרת, הדבר עשוי להוות עילה להגשת תביעת פיצויים נגד הגורמים הרשלניים, כפי שנסביר בהרחבה בשורות הבאות.

 

סוכרת היא מחלה שניתן לחיות לצידה – אם מאבחנים אותה במועד הנכון

לנוכח העובדה שמחלת הסוכרת היא בעיה שכיחה כל כך, קיימים גם מספר לא מבוטל של פתרונות בימינו, המאפשרים לחולי סוכרת לקיים אורח חיים תקין וסטנדרטי, באמצעות המגוון המרשים של טיפולים שונים לאיזון סוכרת, רפואיים ואלטרנטיבים כאחד, אשר זמינים כיום והופכים את הסוכרת להרבה יותר נשלטת. אולם כאשר סוכרת אינה מטופלת כראוי, היא עלולה לגרום למגוון מצבים בריאותיים חמורים במיוחד עד כדי פגיעות רגליים וגפיים המובילות לצורך בכריתת איברים, ואפילו מוות. היות וסוכרת היא מחלה המחייבת התייחסות יומיומית ונקיטת משנה זהירות באופן תמידי מצד האנשים הלוקים בה – רשלנות רפואית באבחון סוכרת היא מחדל בל יתואר.

רשלנות רפואית באבחון סוכרת
רשלנות רפואית באבחון סוכרת

 

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית באבחון סוכרת?

רשלנות רפואית באבחון סוכרת היא מחדל חמור ביותר שיש לו השלכות מרחיקות לכת על האנשים החולים במחלה. כפי שהזכרנו לעיל, במחלת הסוכרת האבחון המוקדם של המחלה הוא חיוני ביותר לשליטה עליה.

בזכות אבחון מוקדם של סוכרת יכולים החולים לקבל טיפול בצורה כמה שיותר מדויקת וזריזה, והשגחה וליווי צמודים מטעם גורמים רפואיים שונים בהתאם לצורך. אולם ברגע שנבצר מהם לקבל את כל אלו, הם עלולים למצוא את בריאותם בסכנה של ממש, עד כדי אובדן כושר עבודה וסכנת חיים.

 

באילו מצבים רשלנות רפואית באבחון סוכרת עלולה להתרחש?

קיימות לא מעט צמתים שבהן עשויה להתרחש רשלנות רפואית באבחון סוכרת.  רשלנות רפואית באבחון סוכרת עלולה לבוא לידי ביטוי לא רק בשלב הדיאגנוזה שמספק הרופא למטופל, אלא עוד לפני כן – באי הפניית המטופל לבדיקות הנחוצות לאבחון סוכרת, או במחדל מצד צוותי המעבדה האמונים על ביצוע הבדיקה. בכל אחד מן המקרים הללו, שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית הופכים רלוונטיים.

 

רשלנות רפואית באבחון סוכרת – הפרת האמון של המטופל במערכת הבריאות

במקרים רבים מודעותם של חולי סוכרת לסממני המחלה והשלכותיה החמורות, הינה מינימלית ביותר. לכן, הם תלויים כמעט לחלוטין ביכולת האבחון והסקת המסקנות של הגורמים הרפואיים המלווים אותם. אי לכך, מבחינת המטופל, ברגע שגורם רפואי טוען לאי קיומה של בעיה או מאבחן סוכרת באופן שגוי אין סיבה ממשית לחשוד כי מדובר באבחון שגוי, עד שזה נעשה מאוחר מדי.

 

הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון סוכרת

כאשר מתגלה רשלנות רפואית באבחון סוכרת, ישנה עילה להגשת תביעת נזיקין כנגד הגורמים האחראיים למחדל. עורך דין רשלנות רפואית הוא הגורם האמון על ליווי הנפגעים לאורך ההליך המשפטי כולו, החל משלב איסוף הראיות, ההוכחות והמסמכים הרלוונטים, דרך שלב ייצוג הנפגע בבית המשפט, ועד שלב הכרעת בית המשפט וקבלת הפיצויים.

 

כך תערכו להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת

לתביעת הנזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון סוכרת, יש להיערך בסיוע מלא של עורך דין רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית חותר להוציא את מיוצגיו מהתביעה כשידם על העליונה.

לשם כך דואג עורך הדין לבנות עם הלקוח תיק הוכחות הכולל רשומות רפואיות ותיעוד רפואי רלוונטי לתביעה, אשר יוצגו בבית המשפט לשם הוכחת טענות התובע לקיומו של קשר בין הפגיעה בבריאותו לבין רשלנות רפואית באבחון סוכרת מצד גורמי הרפואה שבהם הסתייע.

 

מהו גובה הפיצוי בתביעת רשלנות רפואית באבחון סוכרת

באמצעות קבלת סיוע משפטי מקצועי של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי, ניתן לסיים את ההליך המשפטי בהצלחה, ולקבל פיצויים של בין עשרות אלפי שקלים עד מאות אלפי שקלים. פיצויים אלו מטרתם להקל על ההוצאות הרפואיות החדשות המהוות את מנת חלקם של נפגעי הרשלנות במקרים רבים, וכן להעניק להם מעט רווחה לאחר הדרך המטלטלת שהם עברו.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סוכרת? פנו בהקדם לקבלת סיוע משפטי

היה ונפגעתם מרשלנות רפואית באבחון סוכרת, מומלץ ביותר לפנות להתייעצות עם עורך דין רשלנות רפואית בהקדם האפשרי, על מנת לבחון את סיכויי ההצלחה של תביעת פיצויים שתוגש כנגד הצד הפוגע. עורך דין רשלנות רפואית ידאג לייצג אתכם בכבוד, ולמצות את זכויותיכם במסגרת ההליך המשפטי.

בימינו יש מגוון פתרונות רפואיים שמאפשרים לחיות לצד הסוכרת בשלום – אך זאת רק בתנאי שהמטופל קיבל את האבחון והטיפול בזמן. אם אבחון המחלה מתבצע רק בשלב מאוחר או שהאבחון היה שגוי, פירוש הדבר הוא שהמטופל לא קיבל את הטיפול ההולם בזמן, ולכך יכולות להיות השלכות קשות על חיי המטופל.
במידה והגורם הרפואי המטפל לא אבחן את מחלת הסוכרת בצורה מהירה מספיק, ולכן גם לא העניק למטופל את הטיפול שלו הוא זקוק – ייתכנו השלכות קשות שיכולות לגרום לסבל רב למטופל. בין השלכות אלו ייתכנו גם כריתת איברים שונים בגוף, ואף סכנת מוות ממשית.
ניתן לבסס תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם הרפואי המטפל, כאשר ניתן להוכיח שהרופא אכן התרשל בתפקידו ולא התנהל בצורה שהיה אמור להתנהל לפיה, ושבעקבות התנהלות זו למטופל נגרם נזק. על מנת להוכיח את הנזק ולזכות בפיצויים, כדאי להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק מדי יום בתביעות דומות לשלכם, ולכן הוא בעל ניסיון רב בכל הקשור בתחום הרשלנות הרפואית. עורך הדין ידע כיצד להוכיח את הנזק וכיצד לגרום לבית המשפט לפסוק עבורכם את סכום הפיצויים הגבוה ביותר שתוכלו לקבל בהתחשב במאפייני המקרה שלכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית באבחון סוכרת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של