רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס

סרטן בלוטת התריס (או בשמותיו הנוספים: סרטן בלוטת המגן או סרטן בלוטת התירואיד), הוא מחלה ממארת קטלנית. אולם בעזרת גילוי מוקדם שלה ניתן לטפל בה ביעילות גבוהה יחסית. עם זאת, קיימים לא מעט מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס שכתוצאה מהם נפגעים סיכויי ההחלמה מן המחלה באופן חמור ואף מסכן חיים.

על הנסיבות שבהן המחלה אינה מאובחנת במועד והדרך להתמודד עם מחדלים מסוג זה במישור המשפטי, נפרט בשורות הבאות.

מהי בלוטת התריס ומדוע קריטי לאבחן בעיות בה בשלב מוקדם?

בלוטת התריס הינה בלוטה הממוקמת באזור הצוואר שאחראית על ייצור הורמונים, ויסות של קצב הלב, לחץ הדם, משקל הגוף והטמפרטורה שלו. מדובר בתפקודים רבים להם הבלוטה אחראית, וכאשר היא נפגעת, עלולות להיווצר מגוון בעיות בריאותיות, ובכללן ליקויים בחילוף החומרים, שינויי משקל קיצוניים או תנודות חמורות בלחץ הדם.

אחת הבעיות המסוכנות ביותר שעלולות לפגוע בתפקודה של בלוטת התריס, היא סרטן בלוטת התריס, ומכאן חשיבות האבחון של המחלה בשלביה המוקדמים ביותר.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס – הנסיבות שבהן המחלה אינה מאובחנת כנדרש

ישנן נסיבות שונות שבגינן מחלת סרטן בלוטת התריס, עשויה שלא להיות מאובחנת כהלכה, וביניהן:

אבחון שגוי באבחון סרטן בלוטת התריס כל טעות באבחון המחלה עלולה להוביל לעיכוב במתן הטיפול לחולה או למתן טיפול שגוי המותאם בכלל לבעיה בריאותית אחרת.
אי אבחון של סרטן בלוטת התריס עקב אי הבחנה בסימפטומים הרלוונטיים או אי יכולת לקשר בין הופעתם להתפתחותו של סרטן בלוטת התריס בגוף המטופל, עלולה המחלה שלא להיות מאובחנת כלל או להיות מאובחנת רק בשלב מתקדם מדי שבו הטיפול בה הרבה יותר מאתגר.
אי אבחון של חזרת המחלה גם כשמטופל מחלים כביכול מסרטן בלוטת התריס, יש צורך לבצע מעקב רציף אחר מצב בריאותו, על מנת להבטיח שהמחלה לא תחזור. כאשר לא מתבצע מעקב כזה כנדרש, יתכן כי הישנות המחלה לא תאובחן עד שיהיה מאוחר מדי.
רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס
רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס – מי אמור לאבחן את המחלה?

האבחון הראשוני של סרטן בלוטת התריס, מתבצע במרבית המקרים על ידי רופא המשפחה. סרטן זה מתבטא במספר תסמינים אופייניים שהם נוחים יחסית לזיהוי, כדוגמת גוש בולט באזור בו ממוקמת הבלוטה בצוואר, שינויים בקול, כאבים בצוואר או בגרון, ואף אדמומיות של אזור הצוואר.

 

איך אמור להתבצע האבחון של סרטן בלוטת התריס?

במרבית המקרים רופא משפחה במקפיד לפעול על פי הסטנדרטים המקצועיים שלהם הוא מחויב, לא יפספס את התסמינים האופייניים לסרטן בלוטת התריס ככל שיקפיד לבדוק את המטופל בהתאם לפרוטוקולי האבחון המקובלים.

בהמשך לשם אבחון ודאי של המחלה, נהוג להפנות מטופלים שקיים חשד לגביהם שהם חלו בסרטן בלוטת התריס, לביצוע בדיקות אבחנתיות כדוגמת בדיקת אולטרסאונד, בדיקה של גירוי בלוטת התירואיד, או לבדיקת נוגדנים. בשלב מתקדם יותר מתבצעת נטילת ביופסיה מהבלוטה.

אלו הן הבדיקות שאמורות לספק תמונת מצב ברורה יותר לגבי מצב בריאותו של החולה, וכאשר רופאיו אינם דואגים להפנותו לביצוען ובריאותו ניזוקה בשל כך, יש לברר את העניין בין כתליו של בית המשפט.

 

מה קורה כאשר סרטן בלוטת התריס לא מאובחן בשלב מוקדם מספיק?

לטובת הטיפול במחלה, יש צורך לבצע ניקוז של הנוזלים שהצטברו באזור התירואיד ולהפנות את החולה לקבלת טיפול אינטנסיבי יותר בבית חולים. אולם למרבה הצער במקרים שבהם הרופא המטפל אינו מבחין בתסמינים שהמטופל מציג, הבעיה נותרת ללא מענה ונוטה להחמיר, עד כדי סכנה לפגיעה רב מערכתית בגופו של החולה, ואף סכנה לחייו.

מקרה כזה של כשל אבחוני בסרטן בלוטת התריס עלול בהחלט להסתיים בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס על ידי החולה ו/או בני משפחתו.

 

על רשלנות רפואית באבחון שווא של סרטן בלוטת התריס והשלכותיה החמורות

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס, עלולה גם לבוא לידי ביטוי באבחון שווא של המחלה כאשר זו איננה קיימת בפועל בגוף המטופל. לעתים אבחון שגוי יכול להיות תוצר של טעות בביצוע הבדיקות ובמקרים אחרים, טעות בפענוחן. כך או כך, כאשר אדם מאובחן כחולה בסרטן בלוטת התריס ובשל כך מופנה שלא לצורך לטיפולים כירורגיים, כימיים, ביולוגיים או טיפולי הקרנה – הוא עלול לסבול מנזקים מיותרים.

למותר לציין שהטיפול הכימותרפי בסרטן בלוטת התריס מותיר את הגוף במצב פגיע ביותר מאחר והוא פוגע במערכת החיסון בגוף המטופל, ומכאן שגם מתן טיפול מיותר מזיק לא פחות מאשר המחלה עצמה.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס – הערכה לא נכונה של שלב המחלה

לאבחון שלב הממאירות של סרטן בלוטת התריס חשיבות מכרעת בכל הנוגע לקבלת ההחלטות על סוג הטיפולים שינתנו לחולה. לצורך העניין, בשלביה המתקדמים יותר של המחלה, כאשר מתגלה שהגידול הסרטני כבר שלח גרורות לאזורים נוספים בגוף, אין ערך ממשי לביצוע ניתוח להסרת הבלוטה, ונדרשים טיפולים מקיפים יותר.

לכן כאשר רופאיו של החולה אינם מעריכים נכונה את השלב בו המחלה נמצאת, הם עלולים להפנותו לטיפולים מכאיבים, מורכבים ומסוכנים שלא לצורך, או מנגד – להימנע ממתן הטיפולים האקוטיים ביותר למצבו. לכן גם במקרים כאלו, יש מקום לברר בכלים משפטיים האם חלה רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס, שעשויה לזכות את הנפגע בפיצויים.

 

הגשת תביעה בעקבות פגיעה מרשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס

כל נזק שנגרם למטופל בעקבות כשל באבחון של סרטן בלוטת התריס, ראוי שייבחן בעין מקצועית. כאשר ניכר שקיים טעם לפגם בעבודת הרופא המטפל, מן הראוי לחתור להשגת פיצוי הולם בגין הנזק הגופני והנפשי שהמחדל גרם למטופל. זאת במסגרת הגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס, בליווי עו"ד מיומן.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון סרטן בלוטת התריס? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

האבחון המוקדם הוא מרכיב קריטי בכל סוגי הסרטן, וגם בסרטן בלוטת התריס. ככל שמאבחנים את הסרטן בשלב מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה של המטופל מהמחלה, קטנים הסיכויים להתפשטות המחלה לאזורים שונים בגוף, וככלל – גילוי מוקדם יכול להציל חיים, פשוטו כמשמעו.
רשלנות רפואית יכולה להתרחש, בין היתר, על ידי אי אבחון של המחלה, אבחון מאוחר של המחלה או אבחון שגוי של המחלה. בנוסף, רשלנות רפואית יכולה להתייחס גם לטיפול רשלני או חסר שהרופא מעניק למטופל, באי שליחת המטופל לבדיקות הנחוצות, בפענוח שגוי של ממצאי הבדיקות ועוד.
הגשת תביעת רשלנות רפואית, שכתוצאה ממנה ניתן לקבל פיצויים עבור התרשלות זו, כדאי לבצע כאשר ניתן לבסס שלושה אלמנטים מרכזיים בתביעה – נזק שנגרם למטופל, התרשלות של הגורם הרפואי המטפל, וקשר סיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות (כלומר, שהנזק לא היה נגרם אם הרופא לא היה מתרשל).
כן. עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יוכל לבסס את התביעה בצורה הטובה ביותר, ובין היתר הוא ידאג לכל המסמכים הרלוונטיים ולהשגת חוות דעת מומחה. חוות דעת זו תוכל להבהיר לבית המשפט את מידת ההתרשלות של הרופא, ולהראות בצורה ישירה כיצד היה עליו לנהוג לפי הנהלים המקובלים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוניטור

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של