רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד

הכירו את הכבד

הכבד הוא איבר פנימי בגוף אשר תפקידו לאגור שומנים ופחמימות לצורך שימושם העתידי כמקור אנרגיה לגוף. כמו כן, מייצר חלבונים השומרים על הגוף מאוזן וגם על מצב תקין של הדם. נוסף לתפקידים אלו הכבד אחראי על ייצור מיצי מרה המסייעים למעי ומאגר של סוכר וויטמינים כאשר צריך זאת.

מכל אלו ברור כי הכבד הוא איבר חיוני מאוד ופגיעה בו פוגעת ישירות בכל בריאות הגוף, אך במקביל לכך יש לכבד יכולת מיוחדת לתפקד בצורה מלאה גם כשרובו פגוע.

הכירו את סרטן הכבד

התפתחות של סרטן בכבד קורית לרוב בגיל מתקדם והיא כוללת כמה סוגים של גידולים אשר מה שמבדיל ביניהם הוא נקודת ההתחלה של הגידול. הסוג הנפוץ ביותר הוא גידול אשר המקור שלו הוא בתאי הכבד המרכזיים ומשם סביר כי הוא יתפשט לאזורים אחרים בכבד או במקרים חמורים גם בשאר הגוף. אשר הסוגים מתפתחים בתאי צינור המרה (אלו המרפדים אותו) או בכלי הדם של הכבד.

 

אבחון סרטן הכבד

אבחון של סרטן יכול להיות מאוד מורכב במיוחד כאשר מדובר בסוג סרטן פנימי שיש לו תסמינים מבלבלים ולא חד משמעיים, כך שגם אם כבר מופיע תסמין של סרטן הכבד, לא חד משמעי כי מדובר בו.

תסמינים

בגלל שהכבד אחראי על אגירת חומרים וייצור חומרים המסייעים למערכת העיכול, תסמינים לסרטן בו יהיו קשורים לכך כדוגמת אובדן תיאבון, ירידה במשקל וגם בחילות והקאות תדירות ולא מוסברות. במקביל לכך, מדובר בכל זאת בסרטן אשר מחליש את הגוף ועל כן, גם תסמינים כמו תשישות או חולשה וחום, יכולים להצביע על סרטן בכבד. נוסף לכל אלו, כל מחלה שקשורה בכבד כמו צהבת או התכהות של השתן, יכולים להצביע על קיום גידול סרטני בכבד.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד
רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד

אבחון

לאחר שחושד הרופא כי הסיבה לתסמינים הללו, ואחרים, היא סרטן בכבד, נדרש ממנו לבצע אבחון מעמיק יותר אשר יקבע אם אכן קיים גידול סרטני בכבד או שמא התסמינים שייכים למחלה או בעיה אחרת. הבדיקות הללו כוללות סריקות פנימיות אשר נותנות תמונת מצב על הכבד לאור כך שמדובר באיבר פנימי, בחירת הסריקה כתלות במצב ובתנאיה כדוגמת MRI וסריקת CT.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד

באופן כללי, ברור לכל כי כוונתם של הרופאים לאבחן בצורה הטובה ביותר באיזה סוג סרטן מדובר, מה הדרגה שלו ובהתאם לכך להחליט כיצד נכון לטפל במטופל כך שיגיע להחלמה מלאה ומהירה ככל האפשר. במקביל לכך, במבחן המציאות, לא תמיד מצליחים הרופאים למלא באופן מושלם את תפקידם ולמרות שיש רצון לאבחן בצורה טובה, בפועל דווקא נגרם נזק למטופל או שהאבחון שגוי וגורם לנזק בעתיד.

 

רשלנות רפואית

אבחון ייקרא ויוגדר רשלנות רפואית במקרה בו לא ננקטה זהירות מספקת וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. זאת יכול להיות גם במקרה בו האבחון עצמו היה שגוי למרות שהיה ניתן לאבחן נכון ובכך למנוע נזק, או שהבדיקה עצמה שהייתה אמורה לקדם את האבחון בעצמה גרמה לנזק למטופל, באם מדובר לדוגמא בבדיקה פולשנית שהותירה נזק במהלכה.

 

הוכחת רשלנות רפואית

גם אם נגרם נזק ממשי למטופל בעקבות אבחון סרטן הכבד אין זה בהכרח אומר כי הייתה רשלנות רפואית במהלך האבחון, אך זה בהחלט מוליד ומעלה את החשד שאכן הייתה. על מנת להוכיח רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד נדרשת חוות דעת של רופא מומחה אשר יבחן את פרטי המקרה וימליץ כי אכן הייתה רשלנות באבחון שביצע הרופא המטפל, בבדיקות או בקביעת וקריאת התוצאות.

 

תביעה בבית משפט

רשלנות רפואית היא עילה לתביעה בבית משפט בה תובע המטופל או קרוב משפחתו את הרופא המטפל, את הצוות הרפואי בכללותו, או את המוסד הרפואי בו אובחן וטופל. התביעה עוסקת בדיני נזיקין ובה נדרש התובע להוכיח כי היה "קורבן" לרשלנות רפואית במסגרת האבחון שבוצע לו של סרטן הכבד. בית המשפט יהיה בית המשפט המחוזי או בית משפט השלום בהתאם לגובה הפיצויים אשר דורש התובע.

 

עורך דין רשלנות רפואית

את הליך התביעה מלווה איש מקצוע אשר מוסמך לעשות זאת ובעל ניסיון בתחום והוא במקצועו עורך דין המתעסק בדיני נזיקין. תפקידו של עורך הדין אשר נשכר על ידי התובע, להוכיח כי אכן הייתה רשלנות רפואית במהלך האבחנה ועל כן, מגיע לתובע לקבל פיצויים כספיים מהנתבע.

כמובן שזאת לא כל כך פשוט שכן ההליך כבר עבר ולא תמיד מתועד במדויק, וגם כי כוונתו של הרופא כנראה הייתה חיובית ולא בכוונה לפגוע, בדומה לתיקים אחרים.

 

תביעה לקבלת פיצויים

התביעה מוגשת על מנת לעשות צדק במקרה, אך גם על מנת לקבל פיצויים מהצוות הרפואי אשר נהג ברשלנות שישולמו לתובע המטופל. גובה הפיצויים צריכים להיות בהתאמה לחומרת הנזק שנגרם למטופל בעקבות הרשלנות הרפואית אך גם בהתאם לקלות הדעת או אי הזהירות שנקט הרופא בעת הטיפול.

הפיצויים יכולים גם להיות משולמים מחברת הביטוח של הרופא, אשר מבטחת תביעות מסוג זה, אך כך או כך, יקבל המטופל כסף שיפצה אותו על הנזק שנגרם לו והצורך להתמודד איתו.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הכבד היא מקרה בו הרופא המאבחן טעה באבחון או גרם לנזק בעת בדיקה אבחונית שהיה ניתן למנוע. ישנו הכרח לכך שהנזק נגרם בגלל שהרופא לא השקיע מספיק זהירות והשקעה בהליך. באם אכן הייתה רשלנות רפואית, יכול המטופל לתבוע את הצוות הרפואי שגרם לנזק לקבלת פיצויים כספיים גבוהים מאוד על פי חוק. את ההליך מלווה ומוביל עורך דין מוסמך אשר אמון על הוכחה כי כך היה הדבר.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כבד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של