רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק

המעי הדק הוא האיבר העיקרי בגוף האחראי לפירוק וספיגת המזון שאנו צורכים. מכאן שפעולתו התקינה משמעותית מאוד לתפקוד בריא של הגוף בכללותו. גידולים סרטניים במעי הדק הם עניין חריג יחסית, ולפיכך לעתים הם אינם מאובחנים בזמן.

עם זאת, כאשר עולה החשד לכך שגידול במעי הדק לא אובחן בגלל מחדל רפואי שניתן היה למנוע, יש לפנות לייעוץ משפטי מקצועי מול עו"ד ולבדוק אפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק.

חשיבות האבחון המוקדם של סרטן המעי הדק

במקרים שבהם אבחון סרטן המעי הדק מתעכב, אפשרויות הטיפול הזמינות לחולה הולכות ומצטמצמות מאליהן. למשל, ניתוחים להסרת גידולים מהמעי הדק עלולים שלא להתאפשר כאשר המחלה מגיעה לשלביה המתקדמים יותר.

גם טיפול מסוגים אחרים, עלול להפוך מורכב יותר עם מידת יעילות פחותה כאשר המחלה אינה מאובחנת בשלב מוקדם דיה. מכאן שהתרשלות מצד הרופא באבחון סרטן המעי הדק עלולה לגזור הלכה למעשה את דינו של המטופל למוות.

 

על סרטן המעי הדק והקושי היחסי באבחון המחלה

סרטן המעי הדק הוא מחלה סרטנית נדירה יחסית, ובפרט אם משווים את שכיחותה לזו של סוגי סרטן המופיעים באיברי מערכת העיכול האחרים.

 

סוגים של סרטן המעי הדק

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק
רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק

ישנם 4 סוגים של סרטן המעי הדק:

סרטן המעי הדק מסוג אדנוקרצינומה כשסרטן המעי הדק הוא סרטן מסוג אדנוקרצינומה, יש לו נטיה להתפתח מן הדופן הפנימית של המעי הדק ולהופיע בחלק הראשון של המעי הדק. זהו למעשה סוג סרטן המעי הדק הנפוץ ביותר.
סרטן המעי הדק מסוג לימפומה כשסרטן המעי הדק הוא סרטן מסוג לימפומה, יש לו נטיה להתפתח ברקמת הלימפה, היות וקיימת רקמה לימפתית משמעותית באזורים הללו.
סרטן המעי הדק מסוג סרקומה כשסרטן המעי הדק הוא סרטן מסוג סרקומה, יש לו נטיה להתפתח בדופן השריר במעי.
סרטן המעי הדק מסוג קרצינואיד כשסרטן המעי הדק הוא סרטן מסוג קרצינואיד, יש לו נטיה להתפתח מתאי ייצור ההורמונים.

בנוסף, חשוב לדעת שסרטן המעי הדק עשוי להופיע גם כסרטן שניוני, היינו, להתפתח מתאים סרטניים שמקורם באזור אחר בגוף.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק – מתי קיימת הצדקה להגשת תביעת פיצויים?

חשוב להיות מודעים לכך שלא כל טעות שמתבצעת על ידי רופא או גורם רפואי אחר, היא בהכרח בבחינת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית. להבדיל מטעויות בשיקול הדעת, שלא תמיד ניתן למנוע אותן ולמעשה יכולות לקרות גם לטובים באנשי המקצוע, כשמדובר על רשלנות רפואית שמצדיקה הגשת תביעת נזיקין, הכוונה היא בדרך כלל לכשל באבחון המחלה שהתרחש בעקבות התנהלות החורגת מנהלי העבודה והסטנדרטים המקצועיים שמחייבים כל רופא בתחומו.

ואכן, תפקידו של עו"ד רשלנות רפואית במסגרת ההליך המשפטי, היא לשכנע את בית המשפט בכך שהגורם הרפואי הנתבע לא נהג בהתאם לפרוטוקולי האבחון שעל פיהם היה "הרופא הסביר" פועל בנסיבות המקרה הנתונות.

 

אבחון סרטן המעי הדק – הסימפטומים שהרופאים נדרשים לגלות ערנות לגביהם

הסימפטומים במקרה של סרטן המעי הדק עלולים להופיע כתסמינים מפושטים יחסית, כדוגמת כאבים עמומים באזור הבטן, כיבים, דמם, או ירידה במשקל. משום שסרטן המעי הדק עשוי להתפתח מתאים סרטניים מסוגים שונים, ותסמיניו עשויים להיות מזוהים עם מחלות מסוגים נוספים, הרופאים המטפלים נדרשים לערוך אבחנה מבדלת, על מנת לבצע אלימינציה ולבודד את הגורמים לתסמינים המדווחים.

האבחון של סרטן המעי הדק מתבצע באמצעות בדיקות יעודיות כדוגמת בדיקת האנדוסקופיה העליונה, צילום של המעי הדק בעזרת קפסולה, בדיקת סי.טי, וכן הלאה. בעזרת הבדיקות הללו ונוספות, למשל, בדיקות דם, לרופא המשפחה, או לגסטרואנטרולוג, יש יכולת לעקוב אחרי מצבו של המעי הדק ולזהות אם נוצרו בו גידולים או גושים מעוררי חשד.

בכל מקרה שבו הרופא המטפל אינו בודק את כלל האפשרויות הזמינות לשלילה וזיהוי של המחלה הקיימת, הוא למעשה חושף עצמו לתביעות נזיקין לרבות תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק.

 

כיצד ניתן למנוע מקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק?

על מנת להימנע מכשל באבחון סרטן המעי הדק, רופאים נדרשים להקפיד להפנות את מטופליהם המדווחים על תסמינים חריגים לכלל הבדיקות הרלוונטיות. כאמור, לא תמיד ניתן לאבחן בקלות מקרים של סרטן המעי הדק היות ומדובר בסרטן מסוג נדיר יחסית, שתסמיניו אינם יחודיים רק לו. יחד עם זאת, זוהי אחריותו של כל רופא לדאוג לבריאותם של מטופליו ולהכווין אותם לביצוע הבדיקות הנחוצות לשמירה עליה.

 

כיצד מגישים תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק?

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק, תוגש על פי רוב בעזרתו של עורך דין המתמחה בתיקים מסוג זה. במסגרת ההליך המשפטי, פועל עורך הדין כדי להוכיח לערכאה הדנה בתיק שהרופא שטיפל במרשו לא התנהל בהתאם לנהלים הרפואיים שנהוג לאבחן על פי הם את המחלה.

על מנת שהתובע יזכה בפיצויים בהוראת בית המשפט, עורך הדין חותר גם להוכיח לבית המשפט שהנזק אשר נגרם למיוצגיו הוא תוצר ישיר של המחדל הרפואי שבגינו סרטן המעי הדק לא אובחן במועד.

בכדי להוכיח זאת, נדרש עורך הדין לרכז את כל החומרים המקצועיים והרפואיים הקיימים בתיק, כולל תוצאות הבדיקות שנערכו לתובע ופיענוחן, ההיסטוריה הרפואית של התובע, וכל תיעוד הנוגע לאינטראקציה שהתובע ניהל מול גורמי רפואה שונים בהקשר למחלתו.

במרבית המקרים כשתיק התביעה מגובה בפסקי דין שנתקבלו במקרים דומים, בתי המשפט בישראל נוהגים לפסוק בתביעה לטובת נפגעי מקרי הרשלנות, ולחייב את הגורם האחראי למחדל הרפואי בתשלום דמי פיצויים לתובע.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן המעי הדק? באתר "הנבחרת המשפטית" תמצאו מידע מקיף על כל מה שנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מעולים שיוכלו לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מעי וזכוכית מגדלת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של