רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

סרטן הרחם או בשמו הנוסף – סרטן רירית הרחם, הינו סוג שכיח למדי של סרטן גניקולוגי. המחלה שכיחה למדי בקרב נשים, כשבמרבית המקרים מקורו של הסרטן בתאי אפיתל המצויים ברקמות רירית הרחם. באבחון סרטן הרחם כמו באבחון של סוגי סרטן נוספים, קיימת חשיבות בל תתואר לאבחון המהיר של המחלה.

משמעותו של הגילוי המוקדם של סרטן הרחם בשלביו הראשוניים, היא שלמטופלת זמינות דרכי טיפול מגוונות יותר במחלה, מה שמשפר גם את הסיכויים שלה להחלים ממנה. חרף זאת, כשסרטן הרחם איננו מאובחן בשלב מוקדם דיה, הדבר מציב את המטופלת בסכנת חיים ובסיכון לפתח שלל סיבוכים ופגיעות חמורות בגופה.

בהתאם לכך, כשקיים חשד לכך שגורמי רפואה שעימם המטופלת באה במגע, לא פעלו כמצופה מהם, כדאי לפנות לקבלת סיוע משפטי מעורך דין שמתמחה בתיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם.

חשיבות האבחון המוקדם במקרי סרטן הרחם

במקרים שבהם סרטן הרחם איננו מתגלה בשלב מוקדם מספיק, הוא עשוי לשלוח גרורות אל איברים נוספים בגוף החולה, כולל איברים בחלל הבטן שאינם קשורים ישירות למערכת הרבייה של האישה (למשל איברי העיכול). עם זאת, ככל שהאבחון מתבצע בשלבים המוקדמים יותר של המחלה, כך גדל הסיכוי לרמיסיה.

לכן ניתן לומר שמקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם, מקצרים את תוחלת החיים של החולה ופוגעים במקביל גם באיכות חייה. גורמי הסיכון להתפתחות סרטן הרחם שהרופאים מצופים להתייחס אליהם.

קיימים מגוון גורמי סיכון אשר בעקבותיהם אישה עלולה להיות בסיכון גבוה יחסית להתפתחות סרטן הרחם, כשהנפוצים שבהם הינם:

  • גילה של האישה (נשים בגיל המעבר – היינו בגילאי 50 – 60 חשופות יותר להופעת תאים ממאירים ברירית הרחם.
  • רמות גבוהות של אסטרוגן בגוף האישה.
  • שחלה פוליציסטית.
  • משקל יתר.
רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

מעבר לעובדה שנשים מסוימות הן חלק מקבוצת סיכון שבה הסיכויים שלהן לחלות בסרטן הרחם הינם גבוהים יותר, קיימים גם כמה תסמינים טיפוסיים למחלה, שבמקרים שבהם המטופלת מדווחת עליהם, רופא הנשים המטפל בה (או כל רופא אחר) נדרש להפנות אותה לביצוע בדיקות יעודיות לאבחון סרטן הרחם.

 

לאילו סימפטומים הרופאים אמורים לשים לב כדי לאבחן את סרטן הרחם?

בין הסימפטומים הנחשבים אופייניים במיוחד למקרי סרטן הרחם, ישנם ארבעה תסמינים ספציפיים שצריכים לעורר את התייחסותם של רופאים:

  1. דימום מוגבר
  2. ירידה בתיאבון
  3. בחילה
  4. אובדן משקל

 

יחד עם זאת, חשוב לדעת שבמקרי סרטן הרחם, תסמיני המחלה לא בהכרח יופיעו בשלביה ההתחלתיים. לכן נדרשים רופאים המטפלים בנשים להתייחס גם להיסטוריה הרפואית וההיסטוריה המשפחתית של המטופלת כחלק מהמכלול.

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

כאשר רופא נשים או רופא משפחה אינו פועל על פי נהלי האבחון המקובלים בהקשר לסרטן הרחם, מתעלם מהיותה של המטופלת בקבוצת סיכון להתפתחות המחלה, ואינו דואג להפנותה לבדיקות הרלוונטיות, הוא למעשה חושף עצמו לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם.

 

ההשלכות הקשות של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם

כאמור, כל עיכוב באבחון של מחלת סרטן הרחם, מוביל לאיחור גם בתחילת הטיפולים בחולה, ומכאן שהוא פוגע מאוד בסיכויי ההחלמה שלה. כל עוד סרטן הרחם איננו זוכה לטיפול הרלוונטי, הפוטנציאל לכך שישלח גרורות בגוף החולה עולה, לצד הסיכון לכך שיופיעו סיבוכים בלתי הפיכים בעקבות המחלה.

מכאן שכל רופא נשים שאליו מגיעה מטופלת (חדשה או ותיקה) אמור לגלות משנה זהירות ולהתייחס לנוכחות של תסמינים לא שגרתיים שעליהם מדווחת המטופלת, ובפרט אם היא מהווה חלק מקבוצת סיכון להתפתחות של סרטן הרחם.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם המתבטאת באי הפניה של המטופלת לבדיקות

למרבה הצער, לפעמים בדיקות מסוימות, ובכללן בדיקת פאפ, לא מסייעות באבחון סרטן הרחם בשלביו הראשוניים. לכן כשקיים חשד ולו הקל ביותר לכך שהמטופלת עלולה להיות חיובית לסרטן הרחם, הרופא שמטפל בה נדרש להפנותה לבדיקות אבחון נוספות, כמו בדיקת היסטרוסקופיה ו/או בדיקות ביופסיה של רירית הרחם.

זאת כדי שניתן יהיה לשלול / לאשר את הימצאותו של סרטן הרחם באופן ודאי. מנגד, כאשר הרופא המטפל איננו דואג להפנות  את המטופלות שלו לבדיקות הנדרשות לשלילת המחלה, הדבר בהחלט יכול להוביל להגשתה של תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם כנגדו, במידה ויתברר שעקב המנעותו מהפנייתה של המטופלת לבדיקות הנחוצות לה, התפתחה בגופה המחלה באין מפריע.

 

איך מגישים תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם?

תביעת פיצויים על רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם, מוטב לנהל בעזרתו של עורך דין שמתמחה בתביעות נזיקין הנוגעות לרשלנות רפואית מהסוג הזה. לעורך דין כזה, יש ניסיון מקצועי רלוונטי ומיומנות משפטית שנחוצה לניהול יעיל של תיק התביעה – הן בפן של איסוף ההוכחות והעדויות הנחוצות להצלחת התביעה, והן בפן של הצגת טענות התביעה בבית המשפט, בצורה שתמקסם את סיכויי התובעת לקבל פיצוי כספי הולם.

 

לסיכום

כדי להוכיח לבית המשפט שישנה הצדקה להגשת תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם, יש להוכיח כי בנסיבות המקרה המתוארות, אירע מחדל רפואי מצד רופא שלא פעל כפי שמצופה מרופא בתחומו.

ככל שיעלה בידיו של עורך הדין המייצג להוכיח כי הנזקים שנגרמו ללקוחה שלו נוצרו בעקבות ליקוי בהתנהלותם של הגניקולוג או האונקולוג שלה, ישנה סבירות רבה יותר לכך שבית המשפט יחייב את האחראים למחדל לספק פיצוי כספי גבוה לנפגעת. לשם כך, מסתייעים עורכי דין בתביעות נזיקין רפואיות בחוות דעתם של רופאים מומחים המספקים עדות בבית המשפט מטעם התביעה.

 

זקוקים למידע נוסף בנושא של רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם? אצלנו בנבחרת המשפטית תוכלו לאתר פרטים נוספים על כל מה שנוגע לדיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורכי דין המתמחים בתיקי רשלנות רפואית, שישמחו לסייע לכם.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם עשויה לקצר את תוחלת החיים של האישה. כאשר לא מגלים את קיומו של סרטן זה בשלב מוקדם, הסרטן עלול להתפשט באיברים אחרים בגוף האישה, עניין שעשוי להחמיר את מצבה הרפואי. ככל שהאבחון יתבצע בשלב מוקדם יותר, כך קטן הסיכוי להתפשטות המחלה בהמשך.
רשלנות רפואית באבחון סרטן הרחם עשויה להתרחש במצבים שבהם המטופלת מציינת בפני הרופא כמה סימפטומים שצריכים לעורר את ההתייחסות שלו, אך הוא אינו פועל בהתאם. הסימפטומים שהמטופלת יכולה להציג בפני הרופא יכולים להיות דימום מוגבר, אובדן של משקל, בחילות ועוד.
ההשלכות הן קשות מאוד. עיכוב באבחון מחלה זו עשוי להוביל לאיחור בטיפולים שהמטופלת צריכה לקבל. עניין זה עלול לפגוע בסיכויי ההחלמה שלה מהמחלה. הסיבה לכך היא שהגרורות הקיימות ברחם עלולות להתפשט בשאר הגוף. בנוסף, עלולים לבוא לידי ביטוי סיבוכים קשים בעקבות אבחון מאוחר של המחלה.
תביעה לקבלת פיצויים בעקבות רשלנות זו צריכה להתנהל על ידי עורך דין שמתמחה בתביעות הקשורות לתחום זה. חשוב לבדוק כי עורך הדין ביצע במקרים אחרים איסוף של הוכחות ועדויות שהיו נחוצות להצלחתה של התביעה, כל אלו עשויים למקסם את הסיכוי לקבל פיצוי כספי הולם בתביעה זו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן השחלות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של