רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

סרטן השחלות הינו סרטן מסוכן וקטלני מאין כמוהו, הפוגע פגיעה רב מערכתית בגוף האישה, ולכן חשוב ביותר לאבחן את המחלה במהירות האפשרית. האבחון של סרטן השחלות במועד מאפשר לטפל במחלה בצורה יעילה יותר. אולם למרבה הצער, כשמתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות, חלון ההזדמנויות הצר להתמודדות מוצלחת עם המחלה, הולך ומצטמצם ולעתים אף נסגר.

לכן במקרים אלו, מן הראוי להעמיד את האחראיים לכשל האבחוני לדין.

על השחלות ותפקידיהן החשובים בגוף האישה

שחלות הן איבר בעל תפקיד משמעותי בתהליכים ההורמונליים בגוף האישה וכפועל יוצא – גם בתהליכי הרבייה. מיקומן של השחלות הינו משני צידיה של הרחם הממוקמת באגן. השחלות אחראיות על ייצור הביציות וכן ההורמונים הנשיים שהכרחיים להתפתחותם התקינה של עוברים בזמן ההריון, ויש להן גם תפקיד חיוני בוויסות תהליכים שונים בגוף האישה ובהקשר למחזור החודשי.

כאשר השחלות נפגעות מכל סיבה שהיא, כמו במקרה של אי אבחון של סרטן השחלות במועד, הדבר עלול לגרום לעקרות, לפגיעה הורמונלית ואף למוות.

 

מי עלול להיפגע מרשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות?

סרטן השחלות נפוץ במיוחד בקרב נשים הנמצאות בקבוצות סיכון שונות. בין הנשים הללו ניתן למנות:

  1. נשים שיש במשפחתן הגרעינית היסטוריה של סרטן השחלות.
  2. נשים שקרובות משפחתן מדרגה שנייה, חלו בסרטן השחלות או מציגות תסמינים מוקדמים שלו.
  3. נשים שלא עברו לידות מעולם.
  4. נשים שילדו ילדים לראשונה לאחר גיל 35.

ישנן נשים רבות שאינן מודעות כלל ועיקר לעובדה שהן מהוות חלק מקבוצת סיכון לתחלואה בסרטן השחלות. מסיבה זו, חשוב ביותר לערוך בדיקה גניקולוגית תקופתית אצל רופא/ת נשים. אף שמרבית הרופאים מודעים היטב לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השחלה, מפעם לפעם מגיעים לפתחם של בתי המשפט מקרים שמעידים על כשלים איומים באבחון המחלה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות
רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

כיצד מצופים רופאי נשים לאבחן מקרים של סרטן השחלות ולהימנע ממחדלים?

רופאי נשים מצופים לגלות ערנות לכל תסמין יוצא דופן שהמטופלת מציגה ובפרט כשהיא נמנית על אחת מקבוצות הסיכון המוגבר להתפתחות המחלה. במקרים אלו מצופים הרופאים למהר ולהפנות את המטופלת לביצוע בדיקות רלוונטיות על מנת לשלול אפשרות לסרטן השחלות. אולם הלכה למעשה, לא תמיד הרופאים פועלים כמצופה מהם, וכתוצאה מכך, ישנם מקרי סרטן השחלות שאינם מאובחנים במועד.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות – מקרים של אי הפניית המטופלת לבדיקות

עבודתם של רופאי נשים היא לבדוק את מערכת הרבייה הנשית ולוודא שאין בה אנומליות. הסממנים האופייניים לסרטן השחלות אמורים להתגלות בבדיקה של רופאי הנשים, כאשר מדובר ברופא/ה שרמת המקצועיות שלהם עומדת בקנה אחד עם הסטנדרטים המקצועיים המקובלים בתחום הגניקולוגיה.

לצורך העניין, כשרופא נשים מזהה שהמטופלת סובלת מאי נוחות במערכת העיכול, מלחץ אגני, מיחושי בטן, נפיחות בבטן, או קוצר נשימה, הוא או היא מצופים להפנות את המטופלת לבדיקות אבחון לשלילת אפשרות שמדובר בסרטן השחלות.

כאמור, הגילוי המוקדם של סרטן השחלות מגדיל את הסיכויים להתמודד עימו בהצלחה בעזרת טיפולים יעילים ומשפר את הסיכויים להחלמתה של החולה. מכאן שעל רופאי נשים מוטלת אחריות רבה בכל הנוגע לאבחון סרטן השחלות, והם מצופים לעשות את המקסימום כדי לוודא שאף מקרה לא נופל בין הכסאות.

 

ההצדקה להגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות

נשים רבות בישראל חשות כי נגרמה להן עוגמת נפש במסגרת המפגש שלהן עם רופא הנשים שלהן, שכתוצאה ממנה נגרמו גם לבריאותן ולפוריותן נזקים בלתי הפיכים. מבחינה משפטית, כאשר רופא לא עומד בפרוטוקולי הטיפול המקובלים בתחומו, וחורג על דעת עצמו מהסטנדרט המקצועי שבו הוא נדרש לעמוד, ישנה סבירות גבוהה לכך שבית המשפט ירשיע אותו ברשלנות רפואית במידה ותוגש כנגדו תביעה.

הדבר נכון ביתר שאת במקרים של מחדלים רפואיים הנוגעים לאבחון סרטן השחלות שכתוצאה מהם נאלצת המטופלת שלהם לשאת בהשלכות.

 

כיצד עורך דין נזיקין משתלב בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות?

תפקידו של עורך דין נזיקין בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות, הינה לייצג את האינטרסים של התובעת בבית המשפט ואת הצד שלה בסיפור.

על מנת שאישה שנפגעה מרשלנות רפואית באבחון סרטן השחלה, תוכל לקבל פיצוי הולם על כך מהרופא שאחראי למחדל, התביעה תידרש להוכיח את קיומו של קשר ברור בין ההחלטות שהרופא קיבל לגביה לבין הנזקים להם טוענת המטופלת. זהו בדיוק המקום בו נכנס לתמונה עורך דין שמתמחה בתיקי רשלנות רפואית.

עורך דין המייצג נפגעי רשלנות רפואית בתביעות נזיקין אחראי על בניית תיק ההוכחות בתביעה שכולל ראיות שונות שנאספו במסגרת הטיפול הרפואי שניתן למרשתו, רשומות רפואיות רלוונטיות ופסקי דין רלוונטיים בתיקים דומים. בעזרת כל אלו שואף עורך הדין לשכנע את הערכאה הדנה בתיק מרשתו כי נעשה לה עוול רפואי שניתן היה למנוע אותו בעזרת הקפדה על כללי האתיקה וההתנהלות המקצועית הנכונה.

כמו כן, חשוב לדעת שעורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות מקושרים למומחים במגוון ענפי רפואה, שיכולים לספק חוות דעת מקצועיות לטובת התביעה, על מנת לחזק את טיעוניה. חוות הדעת הללו כאשר הן ניתנות על ידי רופאים מומחים מתחום רפואת הנשים, מחלות הערייה או האונקולוגיה, נוטות להגדיל בצורה ניכרת את סיכוייה של התביעה להסתיים בפסיקה לטובת הנפגעת ובקבלת פיצוי כספי משמעותי מאוד.

 

בשורה התחתונה

סרטן השחלות הינו מחלה קטלנית במיוחד ומכאן שהטיפול בה חייב להיות יעיל, ממוקד, ומתוזמן כהלכה אם רוצים שיהיה אפקטיבי. כאשר נשים החולות בסרטן מסוג זה מטופלות בידי רופאים שאינם פועלים כמצופה מהם וכתוצאה מכך המחלה אינה מאובחנת בשלב מוקדם דיה, מן הראוי לשקול את הגשתה של תביעת פיצויים באמצעות עו"ד רשלנות רפואית.

 

מעוניינים בפרטים נוספים על הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן השחלות? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד על כל מה שקשור בדיני רשלנות רפואית ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שיסייע לכם לממש את זכויותיכם במלואן.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
שחלות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של