רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם עשויה להוביל לפגיעה חמורה בסיכויי החלמתו של החולה במחלה, ואף למותו. סרטן מח העצם הוא למעשה קבוצת מחלות המטולוגיות, שכל אחת מהן כשלעצמה, בעלת פוטנציאל לגרימת נזק חמור לסוג ספציפי של תאי מח עצם.

אבחון מוקדם של המחלות הללו הינו קריטי, ומכאן שבכל חשד לכך שהתרחשה רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם, יש להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית מוסמך, שיכול לייעץ לגבי הכדאיות של הגשת תביעת נזיקין.

מהו סרטן מח עצם וכיצד הוא פוגע בגוף?

סרטן מח העצם הוא כאמור קבוצת מחלות המטולוגיות שכל אחת מהן בפני עצמה, עלולה לפגוע בתאי עצם מסוג אחר. המחלות הללו פוגעות במערכות שונות בגוף, בשתי דרכים עיקריות:

  1. נזקים ישירים לאיברים בהם הגידול מתפתח כתוצאה מהתרבותם של התאים ושגשוגם.
  2. שליחת גרורות לאזורים אחרים בגוף.

 

סוגים של סרטן מח העצם שהרופאים מצופים לדעת לאבחן ותסמיניהם

ישנם מספר סוגים של סרטן מח העצם, והרופאים מצופים להיות מודעים לצורך באבחון מדויק של סוג סרטן מח העצם שממנו סובל המטופל, למשל:

  • מיאלומה נפוצה היא סרטן מח עצם שפוגע בתאי הפלזמה שמרכיבים את המערכת החיסונית בגופנו.
  • לוקמיה היא סרטן שפוגע בתאי הדם הצעירים וגורם להתרבות בלתי מבוקרת שלהם.

 

תסמיני המחלה שאותם לרוב מציגים החולים בסרטן מח העצם, הם: חולשה, עייפות, נזק כלייתי, ובמקרי סרטן מח עצם מסוג מיאלומה, אף נזקים נוירולוגיים, ודימומים במקרי לוקמיה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם
רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

האם ניתן למנוע רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

סרטן מח העצם לסוגיו הינו סרטן שכיח יחסית, ולפיכך הרופאים מצופים לגלות ערנות רבה לכל תסמין שהמטופל מדווח עליו, ובפרט כאשר מדובר במטופלים המהווים חלק מקבוצת סיכון.

על מנת להימנע ממחדלים רפואים הנוגעים לאבחון סרטן מח העצם, בכל חשד שעולה אצל הרופא המטפל, לקיומה של המחלה בגוף המטופל, הרופא מצופה להפנות את המטופל לביצוע בדיקות לשלילת האפשרות לכך שמדובר בסרטן מח העצם או לאישורה, על מנת שניתן יהיה להתחיל בטיפולים מתאימים.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם?

אבחון מחלות הסרטן ההמטולוגי הינו קריטי לסיכויי ההחלמה של המטופל. ככל שהאבחון יתבצע מוקדם יותר, כך יוכל הטיפול להיות יעיל יותר. בלוקמיה, האבחון יכול להיעשות באופן מהיר יותר לעומת מיאלומה, בה האבחון עלול להתארך לפרק זמן ארוך יותר מעצם טיבעה של המחלה.

בכל מקרה, על הרופא לנהוג באופן אחראי וזהיר, להקשיב לתלונותיו של המטופל, לברר עד הסוף את התמונה הרחבה לרבות שליחה לבדיקות נוספות. כאשר הרופא המטפל מתרשל בתפקידו ולא נותן את כל תשומת ליבו לתסמיני המטופל ולאבחון המהיר, הוא עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

 

חשיבות האבחון המדויק של סרטן מח העצם להצלחת הטיפול בחולה

כיום קיימים סוגי טיפולים מגוונים ונהלי טיפול ספציפיים, לכל תת סוג של סרטן מח העצם. האבחון של המחלה נדרש, אם כן, להיות מדויק כדי שהרופא ההמטולוג יוכל לבחור בטיפול המתאים והיעיל ביותר למצבו של המטופל. ברוב המקרים,

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם במקרי הישנות של המחלה

ביצוע מעקב רציף אחר מצבם של החולים בסרטן מח העצם הוא קריטי למניעת הישנותה של המחלה. על מנת לוודא שלא יתרחש מצב בו סרטן מח העצם מופיע מחדש בגוף של מטופל שהחלים מהמחלה לכאורה, הרופאים מצופים להפנות חולים לשעבר לביצוע בדיקות מעקב שונות ובכללן בדיקות דם, ולספק להם הכוונה לשינויים באורח החיים שיסייעו בשמירה על בריאותם לאורך זמן.

הרופא המטפל אחראי לבצע מעקב כאמור לעיל ביוזמתו הוא ובאופן עקבי על מנת להבטיח שחולי סרטן מח העצם אינם מגלים שחלו מחדש לאחר הרמיסיה. לכן כאשר מתברר שהמחלה הופיעה שוב ולא נתגלתה במועד משום שהחולה לא הופנה לביצוע הבדיקות הנחוצות, יש מקום לבחון אפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם.

 

הגשת תביעת פיצויים במקרי רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

את תיק התביעה בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם מנהל עו"ד שמתמחה בתיקי רשלנות רפואית. המייצג במקרים אלו נדרש להוכיח במהלך המשפט, שהנזק שנגרם למרשו או מרשתו, נבע במישרין מאי אבחון המחלה במועד או מטעויות באבחון שהובילו לקבלת טיפול רפואי לא מתאים או אי קבלתו.

יתר על כן, אחראי עורך הדין להוכיח שהרופא שהיה בקשר עם המטופל, לא נהג כפי שמצופה מן הרופא הסביר בתחומו, ומכאן שניתן לטעון שהתרשל בתפקידו.

 

איך מוכיחים את עילת התביעה בתביעות רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם

לצורך הוכחת עילת התביעה, יש לאסוף את כל הרשומות הרפואיות הנוגעות לשירותים הרפואיים שניתנו למטופל בהקשר לאבחון סרטן מח העצם, לרבות תיעוד של בדיקות, פגישות ייעוץ / אבחנה, הפניות לרופאים מומחים, ולעתים אף הקלטות משיחות בין המטופל לגורמי רפואה שונים.

בנוסף, נהוג לצרף לתיק התביעה חוות דעת של רופאים המטולוגים מומחים, שיוכלו לבאר את המונחים המקצועיים ולהמחיש את האופן שבו כשל הנתבע בביצוע תפקידו.

 

כמה עולה להגיש תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם?

הליכים משפטיים העוסקים במקרי רשלנות רפואית, נוטים מטבעם להתארך, מכיוון שהם כוללים עיסוק בעולם תוכן מורכב שמחייב מעורבות של אנשי מקצוע מתחום הרפואה. מכאן שעלות הגשת תביעת רשלנות רפואית עלולה להיות גבוהה יחסית, מפאת הצורך לשלב בתיק התביעה חוות דעת מקצועית מרופא מומחה.

יחד עם זאת, חוות דעת מסוג זה משפרת לאין ערוך את הסיכויים לכך שהעוול שנעשה לתובע יוכר על ידי מערכת המשפט, ויזכה אותו בפיצוי כספי משמעותי שיכסה הן את עלויות התביעה והן את ההוצאות הרפואיות של החולה.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם היא מחדל רפואי חמור מאין כמוהו, משום שבעקבותיו, עלולים להיפגע במידה ניכרת סיכויי ההחלמה של המטופל. כאשר הנזק שנגרם לחולה נובע באופן ישיר מהכשלים באבחון המחלה, וכאשר הדבר ניתן להוכחה בבית משפט, קיים סיכוי סביר לכך שהשופט יכריע לטובת הנפגע ויחייב את הצד האחראי למחדל לשלם לו פיצוי כספי בסכום משמעותי.

 

זקוקים למידע נוסף בנושא רשלנות רפואית באבחון סרטן מח העצם? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית, ותוכלו לאתר עורך דין המתמחה במקרים כמו שלכם, שיסייע לכם בהגשת תביעתכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ניתוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של