רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם

רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם עלולה להפחית במידה חמורה את סיכויי ההחלמה של החולה ומכאן חומרתה הרבה. סיכויי הריפוי מסרטן צוואר הרחם הולכים ומשתפרים ככל שאבחון המחלה נעשה בשלב מוקדם יותר. סוג הטיפול, פרק הזמן בו החולה תידרש להיות מטופלת ומידת היעילות של הטיפול תלויים בדרגת החומרה ובמידת התפשטותו של הגידול.

במקרה של רשלנות רפואית, יש לפנות באופן המיידי ביותר לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית. בשלב הראשון, עורך הדין יוכל לחקור במה דברים אמורים, והאם יש הצדקה להגשת תביעה ולהמשך ניהולה.

בשלב השני, יאספו כל החומרים הנמצאים בתיק הרפואי של המטופלת, כפי שתועדו על ידי בית החולים ותגבה עדות וחוות דעת של גניקולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לשפוך אור על נסיבות המקרה ולהעריך האם אכן קיים קשר בין ההתנהלות של הרופאים שכשלו באבחון סרטן צוואר הרחם של המטופלת, לבין הנזק שנגרם לבריאותה.

בדיקות המסייעות לאבחון סרטן צוואר הרחם

בדיקת האבחון הודאית ביותר לסרטן צוואר הרחם היא בדיקת ה pap smear, אשר באמצעותה אוסף הגניקולוג תאים מצוואר הרחם, כדי לשלחם לאחר מכן לבדיקה נוספת. תוצאות הבדיקה יגלו האם מדובר בתאים ממאירים – סרטניים או שפירים. במרבית מקרי סרטן צוואר הרחם הוא נגרם מוירוס הפפילומה (HPV), כך שבאמצעות אבחון ותשאול מקיף של המטופלת, עשוי הרופא המטפל לאבחן את המחלה או לפחות לחשוד בקיומה.

סוג הטיפול שיידרש יהיה תלוי בדרגת החומרה של המחלה. סרטן צוואר הרחם אשר מתגלה כאשר הגידול הוא עדיין קטן ונתיח ידרוש ניתוח מקומי להסרתו. ככל שהגידול יהיה גדול יותר, כך יידרש ניתוח רדיקלי יותר, אשר יכלול את הסרת הרחם באופן מלא וטיפולים משלימים כמו קרינה וכימותרפיה.

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם?

רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם עלולה להתבטא במספר סיטואציות ומקרים, אשר כולם יביאו בסופו של דבר לעיכוב באבחון המחלה:

  • חוסר תשומת לב לתסמינים אותן ביטאה המטופלת
  • בדיקה רפואית חלקית ואי לקיחת היסטוריה רפואית מלאה לאבחון קבוצת סיכון אם קיימת
  • אי שליחה לבדיקת pap smear
  • פענוח לקוי של הבדיקה
  • חוסר יידוע של המטופלת לגבי המשך המעקב והבדיקות לאחר קבלת התוצאות
  • אי שליחת המטופלת לחוות דעת נוספת בעת הצורך
רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם

איך מוכיחים שקיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם

כדי להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם, יש להוכיח קודם כי נגרם נזק למטופלת שנבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית. עילה לתביעת רשלנות יכולה להיות כאשר בעקבות עיכוב באבחון, הייתה צריכה המטופלת לעבור טיפולים אגרסיביים מלאי סבל וסיכויי החלמתה ירדו בשיעורים ניכרים.

בקרב נשים צעירות אשר בעקבות רשלנות רפואית, נדרשו לעבור ניתוחי כריתת רחם, התביעה עלולה לכלול גם את הטענה כי הם הפסידו שנות פוריות רבות, והן זכאיות לפיצויים בגין אובדן היכולת להרות. כל הגורמים הללו נלקחים בחשבון כאשר מחשבים את עלות דמי הפיצויים אשר להם תהיה זכאית התובעת או בני משפחתה.

בכל מקרה, יש לקחת בחשבון כי לשם קבלת גובה פיצויים מקסימלי, יש לשכור את שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה ומומחה בתחומים אלו.

 

חשיבות ניסיונו של עורך דין רשלנות רפואית בהגשת תביעת פיצויים

לניסיונו של עורך דין רשלנות רפואית ישנה חשיבות מרובה, בתביעות מסוג זה, הנחשבות למורכבות וסבוכות. משפטים העוסקים ברשלנות רפואית מכילים מושגים וחומר מקצועי ורפואי רב, אשר פעמים רבות מצריך ידע והבנה רב. כדי להוכיח כי אכן נגרמה פעולה רשלנית בתיק האמור, יש להבין את דרכי הפעולה, הטיפול והאבחון אשר נדרשים במקרה מסוג זה.

לכן, על עורך הדין ללמוד את החומר הרב עוד לפני הגשת התביעה בבית המשפט, כדי שיוכל לבסס את הראיות בתיק ולהוביל את המשפט עד לסיומו ולתשלום דמי פיצויים.

 

ניהול ועלות ההליך המשפטי בתיקי רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם

במהלך המשפט יידרש עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי עיקרון הרופא הסביר ועל פי מה שהיה מצופה ממנו כאחראי על בריאות מטופליו. לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא המטפל יכולה להיחשב כפעולה רשלנית, מכיוון שההבדל ביניהם הוא המעקב וההצמדות לפרוטוקולים ונהלים רפואיים.

במשפט, יוכל עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי היה מצופה מהרופא לאבחן את המחלה על פי המידע שהיה ברשותו, ועצם העובדה כי לא עשה כך, מעידה על התרשלות בתפקידו. לצורך הוכחת האמור, ידרש עורך הדין לחוות דעת של גניקולוגים מומחים, אשר יוכלו לפרט מניסיונם את מה שהיה אמור להתרחש במקרה זה.

עלות חוות דעת זו, בדרך כלל, גבוהה, מכיוון שרופאים רבים לא אוהבים לצאת כנגד הקולגות איתם הם עובדים. עם זאת, יש לזכור, כי חוות דעת מפורטת הניתנת במומחיות ומקצועיות עשויה להוביל לקביעת תשלום פיצויים גבוהים יותר לרווחת המטופלת ובני משפחתה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם עלולה לגרום נזקים משמעותיים וכבדים עבור המטופלת, ובמקרים מסוימים אף להסתיים במוות. כיום ידוע, כי ככל שסרטן צוואר הרחם מתגלה מוקדם יותר, כך סיכויי ההחלמה גדולים יותר והטיפולים יוכלו להיות פחות אגרסיביים.

לכן בית המשפט ייטה לשפוט בחומרה רשלנות רפואית שמתרחשת במקרים אלה. את ניהול משפט הרשלנות מבצע עורך דין רשלנות רפואית. כדאי לבחור ולהתייעץ עם עורך דין מנוסה, אשר יוכל לנהל את התיק ולקבוע דמי פיצויים גבוהים ככל האפשר.

כדי להוכיח את עקרון הרופא הסביר ואת הקשר הישיר הקיים בין הנזק לפעולה הרשלנית, יידרש עורך הדין לאיסוף כל החומר המקצועי בתיק ולחוות דעת של גניקולוגים מומחים בתחום. גם אם דמי פיצויים גבוהים לא יכולים לרפא את החולה או להחזיר את המצב לקדמותו, הם עשויים לשפר את איכות חייה של המטופלת ובני משפחתה ולסייע לה בטיפולים נוספים אם תידרש.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מלא בנוגע לדיני רשלנות רפואית, ועורכי דין מהשורה הראשונה שישמחו לסייע לכם להגיש תביעת פיצויים.

ככל שמאבחנים את סרטן צוואר הרחם בשלב מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה המלאה מהמחלה וכך גם קטן הצורך בביצוע טיפול מקיף ואגרסיבי. כאשר הגידול כבר גדל למימדים גדולים יותר, כתוצאה מאבחון מאוחר, יהיה צורך בניתוח אגרסיבי יותר ולעיתים גם בכריתה מלאה של הרחם.
רשלנות רפואית באבחון סרטן צוואר הרחם יכולה להיגרם, בין היתר, אם הרופא לא שם לב לתסמינים של המטופלת ולא מאבחן את המחלה בזמן, אם הוא לא שולח את המטופלת לבדיקות הרלוונטיות או מפענח את תוצאות הבדיקות שצורה שגויה, אם הוא מעניק טיפול לא נכון ועוד.
ביסוס של תביעת רשלנות רפואית דורשת שלושה אלמנטים מרכזיים: הוכחה שנגרם נזק למטופלת, הוכחה שהרופא המטפל התרשל בתפקידו ולא פעל לפי הפרוטוקולים והנהלים המקובלים, והוכחה שישנו קשר סיבתי בין קרות הנזק למטופלת לבין התרשלותו של הרופא המטפל.
אם החלטתם להגיש תביעה כנגד הרופא המטפל או כנגד בית החולים שבו טופלתם, מומלץ להסתייע מיידית בעורך דין שמומחה ברשלנות רפואית. עורך הדין ידע לייעץ לכם כיצד הכי נכון לטפל בתיק, יידע לבסס את מרכיבי התביעה בצורה הטובה ביותר, וכך יוכל לזכות עבורכם בסכום פיצויים שיהלום את חומרת הנזק.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב וסטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של