רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

סרטן רירית הרחם הוא סרטן במערכת הרבייה הנשית שנחשב שכיח למדי בקרב נשים. במרבית המקרים מדובר בסרטן מסוג אדנוקרצינומה, שמקורו בתאי האפיתל ברירית הרחם. בדומה לסוגים אחרים של סרטן, ישנה חשיבות מכרעת גם לאבחון המוקדם של סרטן רירית הרחם.

משמעות הגילוי של סרטן זה בשלביו המוקדמים, הינה קיומן של אפשרויות טיפול רבות יותר במחלה, מה שמקנה סיכויי החלמה גבוהים יותר לחולה. יחד עם זאת, כאשר סרטן רירית הרחם אינו מאובחן במועד או איננו מאובחן כלל, הדבר מעמיד את המטופלת בסכנה לנזקים מרחיקי לכת, פגיעה בלתי הפיכה בפוריותה ואף סכנת חיים של ממש.

לכן כאשר ישנו חשד לכך שרופאיה של החולה או גורמים רפואיים אחרים שעימם היא באה במגע, התרשלו בביצוע תפקידם, יש מקום לפנות לעורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית, ולבחון את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם. בנושא זה נדון בהרחבה במסגרת המאמר הבא.

גורמי הסיכון לסרטן רירית הרחם שהרופאים מצופים לקחת בחשבון

ישנם גורמי סיכון רבים שבעקבותיהם אישה עלולה להיות בסיכון גבוה להתפתחות של סרטן רירית הרחם וביניהם:

 

  • גיל האישה (נשים בגילאי 50 עד 60 חשופות יותר להיווצרות גידולים ממאירים ברקמת רירית הרחם
  • רמות גבוהות של הורמון האסטרוגן בגוף האישה
  • שחלות פוליציסטיות
  • משקל עודף

 

מעבר לכך שנשים מסוימות נמצאות בקבוצת סיכון שבה סיכוייהן לחלות בסרטן רירית הרחם הם גבוהים יותר, ישנם גם מספר תסמינים אופייניים למחלה שכאשר מטופלת מדווחת עליהם, רופא הנשים שלה מצופה להפנותה לבדיקות מתאימות לאבחון סרטן רירית הרחם.

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם
רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

 

חשיבות האבחון המוקדם של סרטן רירית הרחם

כאשר סרטן רירית הרחם אינו מתגלה במועד, הוא עלול לשלוח גרורות לאיברים נוספים בגופה של החולה, לרבות איברים פנימיים נוספים בחלל הבטן. אולם ככל שהאבחון נעשה בשלביה המוקדמים יותר של המחלה, כך גדלים סיכוייה של המטופלת להחלים ממנה. מכאן שמקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם, מקצרים הלכה למעשה את תוחלת החיים של הנפגעת, שלא לומר – גם את איכות חייה.

 

התסמינים האופייניים לסרטן רירית הרחם שצריכים להדליק נורת אזהרה לרופאים

בין ארבעת התסמינים האופייניים למקרי סרטן רירית הרחם, שצריכים להדליק לרופאי נשים נורת אזהרה, ישנם:

  1. דמם מוגבר
  2. פגיעה בתיאבון
  3. בחילות
  4. ירידה במשקל

 

למרות האמור לעיל, חשוב לדעת כי במקרים של סרטן רירית הרחם, תסמיני המחלה עלולים להופיע רק בשלביה המתקדמים יותר. מכאן החשיבות של התייחסותם של רופאי נשים ורופאי משפחה להיסטוריה הרפואית של המטופלת ולהמצאה בקבוצת סיכון, כחלק מן המכלול.

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

כאשר רופא נשים או רופא משפחה אינו פועל על פי נהלי האבחון המקובלים בהקשר לסרטן רירית הרחם, מתעלם מהיותה של המטופלת בקבוצת סיכון להתפתחות המחלה, ואינו דואג להפנותה לבדיקות הרלוונטיות, הוא למעשה חושף עצמו לתביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם.

 

ההשלכות מרחיקות הלכת של רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם

כפי שהזכרנו מוקדם יותר, כל עיכוב באבחון של מחלת סרטן רירית הרחם, מוביל כפועל יוצא, לאיחור בתחילת הטיפול בחולה ומכאן שהוא מפחית את סיכויי ההחלמה של המטופלת. כל עוד סרטן רירית הרחם אינו זוכה לטיפול מתאים, הפוטנציאל להתפשטותו בגוף החולה גדל ועולה, ובמקביל – גם הסיכון להיווצרות נזקים וסיבוכים בלתי הפיכים כתוצאה מכך.

לפיכך, כל רופא נשים אליו מגיעה מטופלת מצופה לגלות עירנות לנוכחותם של תסמינים יוצאי דופן שאותם המטופלת מציגה, ובפרט כאשר היא נמצאת בקבוצת סיכון מוגבר להיווצרות סרטן הרחם.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם – באי הפניה לבדיקות

חשוב לדעת גם שלפעמים בדיקות מסוימות, כדוגמת משטח פאפ, אינן מצליחות לאבחן את המחלה בשלבים הראשוניים שלה. לכן כשקיים חשד ולו הקל ביותר לכך שהמטופלת עלולה להיות חיובית לסרטן רירית הרחם, הרופא המטפל בה נדרש להפנותה לבדיקות אבחנתיות נוספות, כמו בדיקת היסטרוסקופיה ובדיקות ביופסיה של רקמת רירית הרחם.

זאת על מנת שניתן יהיה לשלול או לאשר את הימצאותו של סרטן רירית הרחם באופן חד משמעי. מנגד, במקרים שבהם הרופא המטפל אינו דואג להפנות לבדיקות הנדרשות את המטופלת, הדבר עשוי להוביל להגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם כנגדו, ככל שיתברר כי עקב הימנעותו מהפניית המטופלת לבדיקות הרלוונטיות, התפתחה המחלה בגופה באין מפריע.

 

כיצד מתנהלת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם?

תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם, מנוהלות בידיו של עורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית מסוג זה. לעורך דין כאמור לעיל, ישנם הניסיון המקצועי הנדרש והמיומנות הנחוצה לניהול יעיל של תיק התביעה – הן בהיבט של איסוף הראיות והעדויות הנחוצות להצלחתה, והן בהיבט של הצגת טענות התובעת בבית המשפט, באופן שישיא את סיכוייה לקבלת פיצויים ראויים.

 

איך ניתן להוכיח כי אירעה רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם?

על מנת להוכיח בבית המשפט כי ישנה הצדקה לתביעת הפיצויים שהוגשה לפתחו, יידרש עורך הדין המייצג את התובעת להוכיח שבנסיבות המקרה שלה, רופאיה לא פעלו כשם שניתן היה לצפות מאנשי מקצוע אמינים בתחומם, לשם אבחון מחלת סרטן רירית הרחם.

ככל שיצליח עורך הדין המייצג להוכיח שהנזקים שנגרמו למרשתו נוצרו כפועל יוצא של מחדליו הרפואיים של רופא הנשים או הרופא האונקולוג שלה, כך סביר יותר להניח שבית המשפט הדן בתביעה יפסוק תשלום פיצויים לטובת הנפגעת. לשם כך, מסתייעים עורכי דין בתביעות רשלנות רפואיות ביועצים מקצועיים שהם רופאים מומחים שמציגים את חוות דעתם לגבי אופן ההתנהלות של הרופאים במקרה האמור.

 

זקוקים למידע נוסף בנושא של רשלנות רפואית באבחון סרטן רירית הרחם? אצלנו בנבחרת המשפטית תוכלו לאתר פרטים נוספים על כל מה שנוגע לדיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורכי דין המתמחים בתיקי רשלנות רפואית, שישמחו לסייע לכם.

סרטן רירית הרחם, בדומה למחלת הסרטן באזורים אחרים בגוף, עשוי לשלוח גרורות לאיברים אחרים בגופה של האישה החולה. כך שישנה חשיבות רבה באבחון מוקדם של סרטן זה. אבחון מוקדם יכול "להקדים תרופה למכה" ולמנוע את התפתחותן של גרורות אלו במקומות נוספים בגוף.
מצב שכזה יכול להתרחש בין היתר, במצב שבו הרופא המטפל שומע את תלונותיה של המטופלת שכוללות פירוט אודות התסמינים שעשויים לרמז לו על קיומה של מחלת סרטן רירית הרחם אצלה, אך הוא אינו שולח אותה לביצוע הבדיקות המתאימות.
תביעה שכזו מתנהלת על ידי עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית בתחום זה. עורך הדין מבצע את איסוף הראיות והעדויות שנחוצות כדי להצליח בתביעה. בנוסף, הוא גם יציג את טענותיה של התובעת בבית המשפט באופן הטוב ביותר כדי להעלות את סיכוייה לקבל פיצויים ראויים בעקבות הרשלנות.
כדי להוכיח כי אירעה רשלנות רפואית בתחום זה, עורך הדין יצטרך להוכיח כי הרופאים לא פעלו בהתאם ובעקבות כך, הם לא אבחנו את מחלת סרטן רירית הרחם בזמן. בנוסף, עורך הדין יפנה לרופאים מומחים כדי לקבל חוות דעת בנושא שתסייע במהלך התביעה.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עובר

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של