רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה

התמודדות עם כאב הינה התמודדות לא פשוטה עבור כל אדם. חשוב לזכור כי לכל אחד יש סף כאב אחר וכי אסור להזניח כאב, ובפרט כשמדובר על כאבים כרוניים. פיברומיאלגיה (הידועה גם בתור "דאבת השרירים") היא תסמונת חמקמקה באופיה, אשר מתבטאת בכאבים כרוניים ורגישות רבה בשרירים וברקמות החיבור.

הכאב של האנשים הסובלים מפיברומיאלגיה נע בין כאב חזרתי באזור ספציפי ועד כאבים מפושטים בכל הגוף. אלו נוטים להשפיע באופן חמור מאוד על יכולת התפקוד של הסובלים מן הבעיה ולפגוע בצורה חריפה בשגרת יומם במגוון היבטים: אישיים, משפחתיים, תעסוקתיים, כלכליים, חברתיים ועוד. מכאן שהאבחון של תסמונת הפיברומיאלגיה הוא קריטי לשיפור יכולת התפקוד של האנשים הסובלים ממנה ואיכות חייהם.

למותר לציין כי טבעה החמקמק של התסמונת מוליד לא מעט מקרים שבהם הבעיה אינה מאובחנת כהלכה ועקב כך נגרם הרבה כאב פיזי ונפשי למטופלים. במאמר זה נדון ברשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה, ההשלכות שלה והדרך להתמודד עם מחדלים כאלו במישור המשפטי.

רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה מאריכה את הסבל של האדם הסובל ממנה

כל אדם הסובל מפיברומיאלגיה, סובל גם מירידה בתפקוד הכללי שלו או שלה, מה שכמובן מתעצם במקרי רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה. הבעיה הגדולה ביותר בהקשר לתסמונת זו הינה שכיום עדיין לא קיים טיפול ספציפי שידוע ככזה שיכול לרפא את הסובלים מפיברומיאלגיה.

ישנם רק טיפולים והמלצות לשינויים באורח החיים שאמורים להקל במידת מה על הכאבים של מתמודדי התסמונת. משום כך, אבחון מוקדם והפניית המטופל/ת לקבלת טיפולים מסוגים שונים, עד למציאת הטיפול המתאים לו או לה, הינם פתרונות שיכולים לסייע לאותו אדם לנהל באופן יעיל יותר את תסמיני המחלה ולייצר לעצמו שגרת חיים סבירה יותר.

 

מי עלול להיפגע מרשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה?

אנשים הסובלים מפיברומיאלגיה סובלים קשות משום שכל פעולה יומיומית עלולה לגרום לכאב, מה שמשפיע על אורח החיים בצורה דרמטית. חשוב לציין ש – 95 אחוזים מקרב האנשים הסובלים מהתסמונת הינם נשים, ובפרט נשים בגילאי 35 עד 55.

לנשים הסובלות מפיברומילאגיה ישנה נטיה לסבול גם מכאבים בדרכי השתן, בשדיים ובמפשעות, כך שהסבל הוא גדול אף יותר. לכן נשים הם גם הנפגעות העיקריות של מקרי רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה.

רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה
רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה

כיצד רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה מתרחשת

רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה עלולה להתרחש במסגרת האבחון הראשוני מול רופא המשפחה, אך גם מול רופאים מומחים שאמורים לדעת לזהות את המחלה ולהתאים למטופלים טיפולים רלוונטיים. רופאים עלולים לאבחן את הפיברומיאלגיה בצורה שגויה, לא להעריך דיה את חומרת המחלה ותסמיניה, או להתעלם מהקשר בין המחלה לגורמים שונים.

 

גורמי הסיכון להופעת פיברומיאלגיה

ישנם כמה גורמים שיכולים להוביל להופעת תסמונת הפיברומיאלגיה, וביניהם גורמים גנטיים, היסטוריה משפחתית של התסמונת, טראומה פיזית כמו זיהומים, ניתוחים, ואפילו לחצים חריפים. בנוסף, גם מחלות אוטואימוניות כמו מחלת הזאבת מגדילות את הסיכוי להופעתם של תסמיני פיברומיאלגיה.

 

רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה – תסמינים שאסור להתעלם מהם

יש מגוון רחב של תסמינים שאנשים הסובלים מפיברומיאלגיה חווים, כאשר השכיחים ביניהם הם:

  • תשישות ועייפות כרוניות
  • פגיעה בריכוז ובזיכרון
  • כאבי ראש עזים
  • פעילות מעי בלתי סדירה
  • כאב במפרק הלסת

 

על מנת להימנע ממקרי רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה, חשוב מאוד עבור רופאים ומטופלים כאחד, להיות ערניים לקיומם של התסמינים הללו, ולדעת לקשר ביניהם לבין התסמונת.

 

מתי כדאי לשקול להגיש תביעת נזיקין על רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה

במחלה שבה התסמינים הם כה רבים ובולטים, אין כל סיבה לכך שרופאים לא יפעלו בצורה מסודרת ולפי הפרוטוקולים, ויגררו בשל כך למקרי רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה. את הכאב והסבל שהם מנת חלקם של חולי פיברומיאלגיה, קשה לבטל.

אך להתמודדות היומיומית עם התסמונת נלוות גם השלכות כלכליות, ולכן מן הראוי שגם נפגעי רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה יכירו באפשרות של הגשת תביעות רשלנות רפואית כנגד רופאים שאינם מאבחנים את הבעיה במועד או בכלל.

 

האם יש צורך בייצוג משפטי של עורך דין להגשת תביעות מסוג זה?

העבודה של עורך דין רשלנות רפואית הינה להוכיח את הקשר בין המחדלים מצד הרופאים שעימם בא התובע במגע ובין הנזק שנגרם לו. קשר זה איננו בהכרח קשר ישיר בכל המקרים, אולם ככל שנעשתה טעות באבחון התסמונת, וניתן להוכיח שהיא התבצעה לאור העובדה שהרופא לא פעל לפי אמות המידה שהיה "הרופא הסביר" מתנהל לפיהן, אזי שישנו סיכוי לכך שהנפגעים יוכלו לקבל פיצויים אם יגישו תביעת נזיקין.

הוכחת הקשר יכולה להיות מורכבת ולהימשך זמן, ומכאן ההמלצה להסתייע בייצוג משפטי מקצועי מעו"ד בהגשת תביעות רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה.

 

מדוע מומלץ לשלב חוות דעת רפואית בתביעות רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה

חוות דעת של מומחה עשויה לשנות את כל הכיוון של ההליך המשפטי, ולכן עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום באופן ספציפי, דואג לטפח קשרי עבודה עם גורמים רפואיים, על מנת שיוכל להשיג עבור לקוחותיו חוות דעת של רופאים מומחים מהשורה הראשונה.

הצגת חוות דעת רפואית בהליך המשפטי משפרת מאוד את הסיכוי לקבלת סכום פיצויים גבוה, שיסייע לנפגעי הרשלנות באבחון להתמודד עם הקשיים היומיומיים הנגזרים מהתסמונת שלא טופלה במועד.

 

בשורה התחתונה

הגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה מוגשת לרוב לאחר שהתובע/ת סבלו מכאבים עזים לאורך זמן מבלי שזכו לקבל טיפול רפואי הולם. אף שהפיצוי שניתן לקבל במסגרת תביעות נזיקין לא בהכרח מספיק כדי לכסות על עוגמת הנפש, יש בו כדי לסייע לקורבנות הרשלנות הרפואית להתמודד בצורה טובה יותר עם הקשיים שבהם הם נתונים, ולו מבחינה רפואית, ומכאן הכדאיות בהגשת תביעת רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה.

 

מעוניינים במידע נוסף בנושא רשלנות רפואית באבחון פיברומיאלגיה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד לעומק על דיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שישמח לסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תרופות

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של