רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך עלולה להיות בעלת השלכות ומשמעויות קריטיות עבור המטופל. שיזור אשך, הנקרא גם תסביך אשך, הוא תופעה אשר בה האשך מסתובב סביב עצמו. הגורמים לכך עלולים להיות מולדים (כמו במקרה של אנשים עם אשך טמיר) או כתוצאה מטראומה כלשהי.

כך או כך האבחון חייב להיעשות באופן המהיר ביותר כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים וצורך בניתוח חירום והסרת האשך. אם עולה החשד כי בעקבות פעולה רשלנית נגרם נזק משמעותי למטופל, עליו להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית. לאחר עיון בתיק התביעה, יוכל עורך הדין לחוות את דעתו לגבי הצדקת המקרה ויכולתו לבסס את התיק וההוכחה הנדרשת בבית המשפט.

 

מהו שיזור אשך?

שיזור אשך, או תסביך אשך, היא תופעה המתרחשת בקרב אחוז אחד מהגברים. היא שכיחה יותר בקרב נערים צעירים ואף ילדים, בעיקר עקב אשך טמיר. התסמינים האופיינים למצב זה כוללים, בין השאר, כאב בבטן התחתונה או באשך, חום והקאות.

בבדיקה פיזית ניתן לראות נפיחות, אודם, ופגיעה ברפלקס כרמסטרי. מייד עם אבחון התסמינים הללו, חייב הרופא המטפל לשלוח את המטופל לבדיקת אולטרסאונד כדי לאשש את האבחנה ולהמשיך בטיפול המיידי.

 

הצורך בטיפול מיידי במצב של שיזור אשך וסיבוכים פוטנציאליים

שיזור אשך הינו מצב חירום כירורגי, המחייב טיפול מיידי. בניתוח יוחזר האשך למקומו כדי שתחודש אספקת הדם התקינה. אילולא נעשה כך, עלול האשך לעבור נמק ויידרש להסירו. כדי למנוע מצב זה, ישנו חלון הזדמנויות לביצוע ניתוח התיקון, המוערך בכשש שעות מרגע הופעת התסמינים והתסביך של האשך.

ככל שעובר זמן ארוך ביותר עד לביצוע הניתוח, כך סיכויי הצלחתו יורדים באופן ניכר. סיבוכים פוטנציאליים מכריתת האשך הם בעיות פוריות עתידיות, פגיעה בדימוי הגוף ואף דיכאון.

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך
רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

כל פעולה רשלנית, אשר תוביל לעיכוב באבחון שיזור האשך, עלולה להוביל לתביעת רשלנות רפואית. פעולה רשלנית שכזו עלולה להתרחש בנקודות קריטיות בעת אבחון התופעה:

  • אי שליחת המטופל לבדיקות נלוות גם אם הראה תסמינים אשר היו צריכים לעורר חשד אצל הרופא המטפל
  • אי שליחת המטופל לטיפול דחוף לאחר אבחון שיזור אשך
  • חוסר יידוע המטופל על הסיכונים הכרוכים להופעת התופעה למרות שהוא נמצא בקבוצת סיכון
  • פענוח לקוי ושגוי של בדיקות ההדמיה או הבדיקות הפיזיות

יש לזכור כי יש לבדוק האם הפעולה הרשלנית שנעשתה, או לא נעשתה על ידי הרופא המטפל אכן יכולה להיות מוגדרת כך. ההבדל בין פעולה רשלנית לטעות בשיקול דעת הוא מידת היצמדותו של הרופא לנהלים ופרוטוקולים ידועים בתחום האמור.

 

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך – מה צריך לבדוק לפני שמגישים תביעה?

כדי להבין האם תביעת רשלנות רפואית הינה מוצדקת או לא, יש לענות על שתי שאלות עיקריות, אשר יעמדו בבסיס המשפט:

 

האם הרופא המטפל פעל על פי עיקרון הרופא הסביר?

על הרופא המטפל ישנה אחריות כבדה לשלומם של מטופליו ובריאותם הפיזית והנפשית כאחד. עליו לדאוג לאבחן באופן מהיר ויעיל את המחלה או התופעה ממנה הם סובלים ולרדת לשורש הבעיה. אם במקרה האמור, חייב הרופא הסביר לבדוק את המטופל, וכאשר מופיעים התסמינים האופיינים לשלוח אותו לבדיקות הדמיה נוספות, כך צריך לפעול הרופא המטפל בכל מקרה ומקרה.

כאשר נראה כי הרופא המטפל לא פעל באופן התואם את מה שהיה מצופה מהרופא הסביר, על פי הידע הנמצא ברשותו והסטנדרטים הסבירים הקיימים בתחום, פעולה זו תיחשב לפעולה רשלנית.

 

האם קיים קשר ישיר בין הנזק לפעולה?

כדי להוכיח כי אכן זכאי המטופל לתשלום דמי פיצויים ויש הצדקה לתביעתו, על עורך דין רשלנות רפואית להוכיח כי הפעולה הרשלנית שנעשתה והובילה לאיחור באבחון והיא זו אשר גרמה לנזק אצל המטופל, ולכריתת האשך, למשל.

במקרה זה נדרש עורך דין רשלנות רפואית להציג ראיות שיתמכו בהוכחה זו כמו הצדקות רפואיות ומחקרים אשר מעידים כי ניתוח ההצלה חייב להתבצע תוך מספר שעות בודדות מרגע האבחון כדי להשיג את התוצאות היעילות ביותר.

 

השגת ראיות בתביעת רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

עורך דין רשלנות רפואית, כאמור, צריך להשיג את הראיות אשר יוכלו להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית. חלק מהראיות נמצאות בתיקו של התובע, ויכולות להימצא בתיעודי הצוות הרפואי או הרופא המטפל. באמצעות תיעוד זה יוכל עורך הדין להתחקות אחר השתלשלות האירועים ולפרט את סדר האירועים אשר הובילו לנזק שנגרם.

כדי לפענח ולבאר בפני בית המשפט את כל החומר הרפואי והמקצועי הקיים, עליו להסתייע בשירותיו של רופא אורולוג מומחה מהתחום, אשר יוכל לכתוב את חוות דעתו על המקרה האמור. חוות דעת מקצועית זו תוכל להדגים את המקרה החריג שהתרחש באמצעות הבאת מקרים דומים מהשטח אשר הסתיימו בתוצאה אחרת.

כמו כן תוכל חוות דעת זו לבאר ולהסביר מה היה צריך וניתן לעשות כדי למנוע את הנזק, ומהי עלות הפיצויים המגיעים למטופל בהתחשב בשיעורי הנכות שנקבעו לו ובצורך לטיפולים עתידיים.

 

לסיכום

שיזור אשך הינו תופעה לא מאד נדירה, אשר מתרחשת בעיקר במתבגרים וילדים עקב מום או טראומה. אבחון שיזור האשך חייב להתבצע באופן המהיר ביותר הניתן, כיוון שהוא מהווה מקרה חירום הדורש התערבות כירורגית מיידית. ניתוח זה חייב להתבצע תוך שעות ספורות מרגע הופעת התסמינים או תחילת סיבוב האשך, כדי למנוע את הסרת האשך באופן מלא.

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך עלולה להוביל לנזק זה, אשר ישפיע על סיכויי הפוריות של המטופל בעתיד ועל דימוי הגוף ושלומו הנפשי. עורך דין רשלנות רפואית, המטפל בתיק האמור, יידרש להוכיח כי אכן התרחשה רשלנות רפואית וכי הנזק הנגרם נבע ישירות מכך.

 

מעוניינים במידע נוסף על רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש מגרבץ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של