רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס עלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות וקריטיות עבור המטופל. תסמונת זנב סוס (Cauda equina syndrome) היא תסמונת נוירולוגית אשר מתבטאת בפגיעה במקלעת העצבים, הנקראת כך ונמצאת בתחתית עמוד השדרה.

עיכוב או איחור באבחון עלול להותיר את המטופל עם שיתוק, ולכן כאשר מתרחש איחור שכזה, יש לברר האם הדבר נגרם מרשלנות רפואית. כדי לברר את פרטי המקרה, יש לגשת לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל להשיג את כל החומר המקצועי והרפואי הקיים בתיק ויברר האם יש מקום להגיש תביעה ומה תהיה עלותה.

מהי תסמונת זנב סוס?

זנב סוס היא מקלעת עצבים הנמצאת לאורך עמוד השדרה, כל פגיעה בה עלולה להותיר נזקים משמעותיים. תסמונת זנב הסוס עלולה להתרחש לאחר טראומה כלשהי לעמוד השדרה, ניוון או פריצת דיסק, כאשר מתרחשת דחיסה של צרור עצבים זה אל עבר בסיס עמוד השדרה. כיוון שאזור זה שולט בגפיים התחתונות ובשליטה על הסוגרים והתפקוד המיני, ככל שהדחיסה והלחץ יימשכו זמן ממושך יותר כך הנזק שעלול להיגרם יהיה בלתי הפיך.

לכן, ללא טיפול, עלול המטופל לסבול מחולשה בגפיים, אובדן שליטה על הסוגרים, פגיעה בברכיים ועד אימפוטנציה ושיתוק בגפיים תחתונות. תסמיני התסמונת עלולים להתבטא בכאבי גב, חולשה של אזור הרגליים עד כדי אי תחושה, פעילות לא מלאה של שלפוחית השתן והמעי, כאבים ואי תחושה באזור הישבן  ואיבוד רפלקסים של הקרסול.

 

חשיבות האבחון המוקדם של תסמונת זנב סוס

תסמונת זנב סוס הינו מצב חירום רפואי כירורגי, אשר חייב להיות מנותח עד 48 שעות מרגע הופעת התסמינים. כל איחור בטיפול, עלול להוריד באופן משמעותי מסיכויי הריפוי של המטופל ועלול להותיר אותו עם שיתוק, שהיה יכול להימנע, או נזקים אחרים בלתי הפיכים.

מתי עשויה להתרחש רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס?

רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס
רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

פעולה רשלנית אשר תעכב את הטיפול בתסמונת זנב סוס עלולה להתרחש במספר סיטואציות:

  • חוסר תשומת לב לתסמינים אותם מבטא החולה
  • חוסר לקיחת היסטוריה רפואית ואנמנזה מלאה – אשר הייתה יכולה להעלות על גורמי סיכון כמו כאבי גב כרוניים.
  • אי שליחת המטופל לבדיקות הדמיה אשר יכלו לאשש או לשלול את האבחנה, כמו CT או MRI
  • פענוח תוצאות שגוי
  • רשלנות בביצוע בדיקות ההדמייה
  • אי שליחת המטופל לייעוץ וטיפול נוירוכירורגי בדחיפות

 

ההוכחות הנדרשות בתביעת רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

עורך דין רשלנות רפואית חייב להוכיח שתי הוכחות עיקריות בתיקי תביעה מסוג זה. בשלב הראשון עליו להוכיח כי המטופל סובל מנזק משמעותי, וכי נזק זה נגרם באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה. בתסמונת כמו זנב סוס, אשר ידוע כי הטיפול חייב להיעשות עד 48 שעות מרגע הופעת התסמינים, ברור כי אם נגרם נזק לאחר זמן הטיפול הסביר, הוא כנראה נגרם מעיכוב באבחון או בטיפול.

גם במקרים בהם לא ברור האם הניתוח עצמו היה יכול לרפא את התסמינים, עדיין ישנו סיכוי כי הוא היה יכול למנוע את הידרדרות המצב. ההוכחה השניה שעל עורך דין רשלנות רפואית להוכיח, היא העובדה שהרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר.

על הרופא המטפל חלה אחריות לגבי מצבו של המטופל, ולכן עליו לוודא ולברר את כלל התסמינים אשר מציג המטופל, עד אשר הוא מבין את הבעיה ממנה הוא סובל. לא כל טעות רפואית יכולה להיחשב כרשלנות רפואית, מכיוון שטעויות עלולות להיגרם, אולם פעולה רשלנית היא אותה פעולה אשר לא נצמדת לפרוטוקולים, לידע ולסטנדרט המקצועי הסביר בתחום האמור.

 

מה עושה עו"ד נזיקין במסגרת תביעת רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

כדי להוכיח את כל הנדרש הוכחה, על עורך דין רשלנות רפואית לרכז את כל החומר המתועד בתיק החולה, כדי לנסות להתחקות אחר האירועים באופן בו הם התרחשו במציאות. לרוב, יזדקק עורך הדין גם לחוות דעת של נוירוכירורגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לחקור את פרטי המקרה מבחינה מקצועית.

מומחים אלה יוכלו לתת חוות דעת על הפעולות שהיו צריכות להינקט במקרים דומים, לתת דוגמאות של פרטי מקרים אחרים שהסתיימו בתוצאות שונות, לאמוד ולהעריך את מידת הנזק שנגרם למטופל ואת אחוזי הנכות שהוא זכאי להם וכמובן להעריך את דמי הפיצויים המגיעים לו.

חוות דעת הניתנת באופן מקצועי יכולה להפוך תביעת רשלנות רפואית למוצלחת. כיוון שמומחים אלה מגיעים מהשטח, ויש להם את רמת המקצועיות הדרושה, בית המשפט נוטה להתייחס להמלצתם ולפעול על פיה.

 

חישוב תשלום דמי הפיצויים בתביעת רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס

יש לקחת בחשבון כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם ארוכים עקב מורכבותם המקצועית. עם זאת, בדרך כלל נפסקים דמי פיצויים לטובת התובע, ובמידה והצליח עורך דין רשלנות רפואית להוכיח את הקשר הישיר שבין הנזק שנגרם לפעולה החריגה שנעשתה.

כדי לחשב את דמי הפיצויים המקסימליים האפשריים, לוקח בית המשפט בחשבון את סבלו של המטופל, הצורך בטיפולים עתידיים, אובדן כושר השתכרות, חוות הדעת של המומחים ואחוזי הנכות שנקבעו לו.

 

לסיכום

תסמונת זנב סוס הינה מצב חירום כירורגי. אבחון מצב זה חייב להיעשות באופן המהיר ביותר ותוך 48 שעות, כדי שהנזקים שנגרמו לא יהפכו לבלתי הפיכים. רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס עלולה להותיר את המטופל משותק בגפיו התחתונות או בעל נזק משמעותי אחר.

עורך דין רשלנות רפואית אשר ייקח על עצמו תביעה זו, חייב להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר וכי הנזק שנגרם נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שביצע הרופא. פעולה רשלנית תיחשב כפעולה אשר חרגה מהסטנדרט הטיפולי הסביר ולמעשה לא לקחה בחשבון את כלל הגורמים שהיו צריכים להילקח והובילה לירידה בסיכויי הריפוי של המטופל בשיעור ניכר.

 

זקוקים לפרטים נוספים בנושא רשלנות רפואית באבחון תסמונת זנב סוס? בנבחרת המשפטית, תמצאו מידע מקיף על דיני רשלנות רפואית ומגוון עורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית שיוכלו לייעץ לכם ולסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פאזל

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של