רשלנות רפואית באבחן מחלות – למה זה מסוכן

מערכת הבריאות במדינת ישראל נמצאת כל העת תחת עומס כבד מה שמעמיד כל אחד מאתנו בסיכון להיות קרבן למקרה של רשלנות רפואית.

המקרים הללו הולכים וגוברים, והם כבר לא תרחיש נדיר.

הרשלנות הרפואית שמתרחשת בבתי החולים יכולה להוביל לתוצאות חמורות במיוחד, אך כאשר מדובר באבחון מחלות, החומרה הזו מקבלת משנה תוקף.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא הגדרה משפטית למצב שבו מטופל במערכת הבריאות ניזק במהלך הטפול הרפואי או השירות הרפואי או הוא צרך. לרשלנות הרפואית יכולות להיות נסיבות רבות, אולם המכנה המשותף לכולן הוא רשלנות מצד המערכת הרפואית ביחס למטופל זה או אחר.

תביעה כנגד מערכת הרפואה בגין רשלנות רפואית היא תביעה מורכבת במיוחד משום שהיא דורשת מכם שילוב של מיומנות משפטית יחד עם הבנה מקצועית בתחום הרפואי הרלוונטי בדיוק עבור המקרים הללו עורך דין יואב רונקין יוכל להעניק לכם שירות מסור, ולהוביל אתכם במהלך ההליך המשפטי מול מערכת הרפואה.

 

אבחון מחלות

כאשר מדברים על רשלנות רפואית באבחון מחלות, ניתן לחלק אותה לשני תרחישים שונים:

רשלנות רפואית באבחן מחלות - למה זה מסוכן
רשלנות רפואית באבחן מחלות – למה זה מסוכן
  1. אבחון שגוי של מחלה

 

אבחון שגוי של מחלה גורם לכך שמערכת הרפואה מאבחנת מטופל כחולה במחלה מסוימת על אף שהוא איננו חולה בה. המצב הזה יכול להוביל למתן של טיפול רפואי לא נצרך וכן לשינוי באורח החיים בשל האבחון השגוי. למותר לציין את הנזק הרב שעלול להיגרם בשל אבחון כזה, מה גם שלעיתים הטיפול הרפואי הלא נצרך עלול להוביל לתוצאות הרות גורל.

 

  1. חוסר אבחון של מחלה

המקרה הרווח יותר הוא כאשר אדם שחולה במחלה מסוימת, כגון סרטן, לא מאובחן כראוי ובשל כך לא מקבל את הטיפול הרפואי שאליו הוא זקוק. במקרים הללו הנזק שעלול להיגרם למטופל יהיה גדול עוד יותר, בשל העובדה שהוא חולה במחלה מסוימת ולא מקבל את הטיפול הדרוש כדי לעזור לו.

 

התמודדות עם רשלנות רפואית

מלבד ההתמודדות הרפואית עם הרשלנות הרפואית שהיא כמובן החשובה ביותר, ותפקידה הוא לנסות לתקן את המצב שנוצר בעקבות האבחנה השגויה, ישנו גם הליך משפטי שתוכלו לנהל. במהלך הליך משפטי הנוגע לרשלנות רפואית, יהיה עליכם להוכיח את הפגיעה שחוויתם כתוצאה מהרשלנות כדי לדרוש מהמערכת לפצות אתכם בצורה הולמת.

הליך משפטי של רשלנות רפואית מצריך שימוש בעורך מנוסה ובנוסף אתם נדרשים להציג חוות דעת מקצועית שנכתבה על ידי רופא, עניין שלא פשוט במערכת הרפואית בישראל. המפתח להצלחה בהליך הזה הוא בראש ובראשונה בחירה של עורך דין מתאים שייצג אתכם בבית המשפט.

 

לסיכום

לרשלנות רפואית באבחון מחלה יכולות להיות תוצאות שליליות ביותר. בין אם מדובר על מתן טיפול רפואי לא נצרך, או גרוע מכך אי מתן טיפול נצרך, התרחישים הללו מדאיגים ביותר. עורך דין טוב יוכל לעזור לכם במהלך ההליך המשפטי.

ספרים ופטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש משפט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של