רשלנות רפואית בברית מילה

מעטים הדברים המרגשים בחיים כמו הולדת ילד ובואו אל העולם. הילד שיוצא אל אוויר העולם אחרי 9 חודשים ארוכים, ולפעמים גם אחרי חודשים ארוכים ושנים ארוכות של היערכות מוקדמת, טיפולים ונסיונות, הוא ילד שמביא איתו אור, אושר, שמחה ואהבה גדולה שלא ניתן לתאר במילים. הרך הנולד הוא יצור קסום, והתחושות הראשוניות של ההורים הן תחושות של הגנה, והם יודעים שמעתה והלאה הם יעשו כל דבר שצריך על מנת להפוך אותו למאושר, שמח ובריא.

התחושות הללו מלוות את מרבית ההורים לאורך כל החיים, אולם יש דברים שעם כל הרצון הטוב, ההורים לא יוכלו להיות בעלי השפעה עליהם, והם עשויים לפגוע בדרך כזו או אחרת בילדם. מעבר לפגיעות כמו התמודדויות חברתיות בבית הספר, לדוגמה, ניתן להבחין גם בפגיעות פיזיות, שמקורן עלול להיות גם ברשלנות רפואית. רשלנות רפואית בברית מילה היא בין המקרים אשר בהם להורים לעתים אין כל שליטה על המתרחש, וכל מה שנותר להם לעשות לאחר מעשה, הוא פשוט להתמודד עם השלכות המקרה בדיעבד.

אז מהי רשלנות רפואית בברית מילה? איך היא עלולה להתרחש? האם עורך דין רשלנות רפואית ותביעת רשלנות רפואית הם מושגים רלוונטים בהקשר זה? את כל מה שצריך לדעת בנושא חשוב זה, תגלו במאמר שלהלן.

 

רשלנות רפואית בברית מילה – לא כך תוכננה קבלת הפנים של הילד לעולם

ברית המילה היא אירוע שמתקיים 8 ימים לאחר הלידה, כמו שנאמר "8 ימי מילה". הרך הנולד הוא יצור חסר אונים שאינו יכול להחליט על עצמו, והוריו הם אלו שמקבלים את ההחלטות הראשוניות ביותר בחייו. להחלטה לבצע ברית מילה מביאה יש משמעות גדולה – זהו הליך כירורגי בתינוק קטן וחסר ישע, ניתוח שאמור להיות מקצועי, ולהתבצע בידי גורם מוסמך שיודע בדיוק מה הוא עושה.

אולם כאשר אותו הגורם מתרשל בביצוע תפקידו, ואינו מבצע את ההליך במקצועיות ובמידת הזהירות המצופה ממנו, הוא צריך לתת על כך את הדין.

 

כך עלולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית בברית מילה

רשלנות רפואית בברית מילה היא נוראית ואיומה, והיא עלולה להביא איתה מגוון רחב של השלכות עתידיות, בהן ניגע בהמשך.

רשלנות רפואית בברית מילה עלולה להתרחש באחד או יותר מן השלבים הבאים:

  1. אופן החיתוך – איבר מינו של התינוק אמור לעבור את הניתוח בצורה מיומנת, אך חיתוך לא מיומן עלול לגרום לאיבר המין נזק חמור.
  2. אופן ההרדמה – זוגות רבים בוחרים לטשטש את הכרתו של התינוק במגוון דרכים, או למרוח תכשירים מאלחשים באופן ישיר על איבר המין שלו. ההמלצה לתכשירים הללו מגיעה מהגורם שמבצע את ברית המילה, ובמידה והוא ממליץ על תכשירים לא ראויים, מדובר על רשלנות רפואית לכל דבר ועניין.
  3. הטיפול לאחר ברית המילה – גם הטיפול שיינתן לאיבר המין של הילד לאחר ברית המילה תלוי בהמלצות ובהכוונה של הגורם המוסמך. במידה והוא לא מנחה כהלכה את זוג ההורים, הוא בהחלט מתרשל בתפקידו.
רשלנות רפואית בברית מילה
רשלנות רפואית בברית מילה

ההשלכות של רשלנות רפואית בברית מילה

ברגע שמתרחשת רשלנות רפואית בברית מילה במי מן השלבים שפירטנו כאן, מתרחשת למעשה פגיעה ישירה באיבר המין של התינוק. בהתאם, עלולות להיות לרשלנות הרפואית מגוון רחב של השלכות:

  1. איבר מינו של התינוק עלול להיפגע בצורה שלא תאפשר לו להשתמש בו בצורה יעילה בעתיד, בתור אדם בוגר.
  2. איבר המין של התינוק עלול להזדהם בצורה חריפה, ולפגוע במערכת השתן בצורה אנושה.
  3. איבר המין עלול לאבד מצורתו התקינה, דבר שיצריך טיפולים רבים לאחר מכן.

 

האם רשלנות רפואית בברית מילה היא דבר שצריך לקבל בהכנעה?

התשובה לשאלה הזו היא, חד משמעית, לא! רשלנות רפואית בברית מילה היא אינה דבר שצריך או כדאי לשבת בחיבוק ידיים אל מולו, להיפך – היא דבר שחייב לקבל את ההתייחסות המתאימה מצד ההורים, שבנם נאלץ, בגיל כל כך צעיר, להתמודד עם בעיות רפואיות שהוא אפילו אינו מודע אליהן. מצב של רשלנות רפואית בברית מילה צריך להוביל אל עבר פתיחת תביעת רשלנות רפואית כנגד הגורם הרפואי שהתרשל בביצוע תפקידו.

 

מאיפה מתחילים עם תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית אולי נשמעת, בנקודה הזו, מאיימת ומפחידה, אך מדובר על עניין הרבה יותר פשוט ממה שנדמה כרגע. תביעת רשלנות רפואית צריכה להיעשות בצורה מקצועית, ואין ספק שהצעד הראשון בה הוא השכרת שירותיו של עורך דין רשלנות רפואית שיודע מה הוא עושה.

 

רשלנות רפואית בברית מילה – מתי נכון לפנות לעורך דין רשלנות רפואית?

במקרים של רשלנות רפואית בברית מילה, הייצוג והליווי מטעם עורך דין רשלנות רפואית הוא לא סתם בגדר המלצה, אלא הוא משהו הרבה יותר גדול ומשמעותי מזה. עורך דין רשלנות רפואית מגיע עם מומחיות ספציפית בנוגע להתנהלות מול גורמים רפואיים, ולכן הוא יודע להכווין את כל ההליך המשפטי בצורה הרבה יותר טובה מאשר האדם הפרטי חסר הידע והניסיון.

נוסף על כל אלו, עורך דין רשלנות רפואית מביא איתו היכרות מעמיקה עם מערכת המשפט, ולכן הוא יודע בדיוק כיצד הכי כדאי להיערך על מנת להביא לתוצאות טובות.

 

בשורה התחתונה

כאשר הורים הופכים מודעים לכך שבנם הרך נפגע באופן חמור כל כך מבחינה בריאותית בעקבות רשלנות רפואית בברית מילה, הם נושאים עמם מטענים רגשיים כבדים, שבחלק מהמקרים לא יאפשרו להם להתנהל באופן מיטבי במידה ויבחרו לפנות להליכים משפטיים למיצוי הדין מול הגורם הרשלני.

לכן במידה ונפגעתם מרשלנות רפואית בברית מילה, זה הזמן לפנות להתייעצות משפטית מקצועית מול עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בניתוחי ילדים, שיוכל לסייע לכם בקבלת פיצוי כספי הולם והבאת הגורם לעוול הנוראי לדין.

ברית מילה הוא הליך כירורגי שנעשה בתינוק, וכמו כל הליך כירורגי – גם בו יש סיכונים. רשלנות רפואית בברית מילה יכולה להיגרם למשל בעקבות חיתוך לא מיומן, שימוש באמצעי הרדמה לא ראויים או לא מבוקרים, ואף בעקבות טיפול לקוי שניתן לאחר ברית המילה.
רשלנות רפואית בברית מילה גורמת לפגיעה ישירה, ולעיתים חמורה, באיבר המין של התינוק. ההשלכות האפשריות לפגיעה זו עלולות להיות גם ארוכות טווח, כמו פגיעה בתפקוד המיני בחייו הבוגרים, היווצרות זיהומים שונים ופגיעה במערכת השתן, וכן פגיעה בצורתו התקינה של איבר המין בעתיד.
רשלנות רפואית בברית מילה היא רשלנות רפואית לכל דבר ועניין, ודרך ההתמודדות הראויה היא לתבוע את הגורם הרפואי שהתרשל בתפקידו וגרם לפגיעה בבנכם הקט. בקרות מקרה כזה, הצעד הראשון שמומלץ לבצע הוא השכרת שירותיו של עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית.
באירוע של רשלנות רפואית חשוב לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בטיפול במקרים כאלו, מכיר את המערכת ואת הגורמים הרפואיים, ויודע בדיוק איך נכון להתנהל בתביעה על מנת לזכות בה ולקבל פיצוי עבור הנזק שנגרם. רק עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית יכול לעשות זאת!
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של