רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח, בעיקר זו החיידקית, יכולה להיות מחלה שלא תוביל לנזקים משמעותיים, במידה והיא מאובחנת באופן מהיר ומטופלת באופן מיידי. לכן משמעותה של רשלנות רפואית שעלולה לגרום לעיכוב באבחון ולאיחור בטיפול, היא קריטית למניעת נזקים בלתי הפיכים ואף להמשך חייו של המטופל. בכל חשש לרשלנות רפואית יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה ולאמוד את עלותה.

יש לקחת בחשבון כי משפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם ארוכים, ודורשים זמן הכנה ארוך וכן דיונים רבים, אולם בסופם בדרך כלל נקבעים תשלומי דמי פיצויים לתובע. גבוהים ככל שיהיו דמי הפיצויים, הם לא יוכלו להחזיר את הגלגל לאחור ולרפא את המטופל, אולם הם עשויים לסייע לתחושת הצדק ולשיפור איכות חיי המטופל ובני משפחתו.

מהי דלקת קרום המוח?

דלקת קרום המוח, או בשמה הרפואי מנינגטיס עלולה להתרחש על רקע חיידקי או ויראלי. משמעותה של המחלה היא דלקת באותם קרומים המקיפים את המוח ושומרים עליו מפני פגיעה. שכיחות המחלה היא בקרב ילדים קטנים מתחת לגיל 5 או בקרב אנשים מעל גיל 60 ובעיקר בקרב מבוגרים השוהים במוסדות. חומרת המחלה והאגרסיביות המאפיינת אותה תנבע ממקור המחלה.

כך, מחלה ויראלית תהיה קלה יותר ותוכל לחלוף גם ללא סיוע רפואי, ואילו מחלה נגיפית הינה סוערת יותר וחמורה, ותוצאותיה עלולות להיות קריטיות וקטלניות גם לאחר טיפול. מחלה נגיפית עלולה להיות מדבקת מאוד, ולכן קבוצות הסיכון העיקריות נמצאות במקומות צפופים, כמו מוסדות או גני ילדים.

כמו כן, היא עלולה להתפרץ כתוצאה מזיהום במחלקות אשפוז בבית החולים. הסיבוך העיקרי של דלקת קרום המוח אשר מהווה איום על המשך חיי החולה הוא אלח דם או ספסיס. אולם ישנם גם נזקים אשר עלולים להישאר לאחר מחלה זו כמו פגיעה בשמיעה, פגיעה משמעותית בלב ובכליות או פגיעה מוחית בלתי הפיכה.

 

תסמינים וטיפול בדלקת קרום המוח

התסמינים של דלקת קרום המוח עלולים להתפתח באופן מהיר מאוד ולמעשה לבטא את הידרדרות מצבו של החולה. התסמינים יכולים לכלול בחילות והקאות, כאב ראש חמור, עליית חום מהירה לחום גבוה, ולפעמים אף שינויים קוגנטיביים שיתבטאו בבלבול ואובדן הכרה.

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח
רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

בתינוקות, לפעמים האבחון עלול להיות מורכב מדי, כאשר התסמינים יכללו חוסר תיאבון, שינה רבה או לחילופין עצבנות ובכי, ולפעמים צהבת. התסמין אשר הינו השכיח ביותר בדלקת קרום המוח ויכול להצביע ביתר ודאות על נוכחות המחלה הוא צוואר כואב או קשיון עורף, במיוחד כאשר מורים למטופל להגיע עם הראש לסנטר.

הטיפול בדלקת קרום המוח החיידקית יכלול טיפול אנטיביוטי ספציפי לסוג החיידק הקיים. כדי לאשש או לשלול את האבחנה יש לבצע בדיקות דם ולקיחת דגימה מנוזל עמוד השדרה.

 

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה להתרחש באחת מנקודות המחלה הבאות:

  1. רשלנות רפואית בעת אבחון המחלה
  2. רשלנות רפואית בעת הטיפול במחלה

 

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח – בעת אבחון המחלה

מכיוון שאבחנה מהירה הינה קריטית לסיכויי ההחלמה של החולה, כל פעולה אשר לא תתחשב בכלל התסמינים עלולה להיחשב כפעולה רשלנית. על הרופא המטפל לאבחן את גורמי הסיכון ואת קבוצת הסיכון אליה משתייך החולה, התסמינים אותם הוא מבטא וההיסטוריה הרפואית. כמו כן, עליו לבצע בדיקות שונות וכלליות אשר יוכלו לאשש או לשלול את האבחנה.

במידה ולא בדק הרופא המטפל את כלל הגורמים אותם היה צריך לבדוק או שפענוח הבדיקות נעשה באופן שגוי או לקוי, עלול הרופא להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית. יש לציין כי לא כל טעות בשיקול דעתו של הרופא תיחשב לרשלנות רפואית. פעולה רשלנית היא פעולה אשר לא נצמדת לסטנדרטים ולנהלים הרפואיים המקובלים ומובילה לנזק משמעותי.

 

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח – בעת הטיפול במחלה

לאחר האבחון יש לטפל בחולה באופן המהיר ביותר. רשלנות רפואית בעת הטיפול עלולה להתרחש על רקע של בחירת טיפול לא מתאים, או מתן טיפול חלקי אשר מבוסס על ההנחה שהמחלה נגרמה מזיהום ויראלי. כמו כן, רשלנות רפואית עלולה להתבטא גם בניקור מותני שנעשה באופן שגוי או לקוי, עיכוב במתן הטיפול ועוד.

בכל מקרה שישנו חשש לרשלנות רפואית יש להיוועץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לבדוק את הצדקת התביעה, בשלב הראשון ולנהל את תיק התביעה בשלב השני.

 

ניהול תביעת רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח

את תביעת הרשלנות הרפואית בדלקת קרום המוח מנהל עורך דין רשלנות רפואית, המנוסה בתחום זה. על עורך הדין, במהלך המשפט להוכיח שתי עובדות מרכזיות. האחת היא להוכיח כי נגרם נזק משמעותי למטופל, וכי נזק זה נגרם באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שהתרחשה.

והשני הוא להוכיח כי הרופא המטפל בתיק לא פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר לפעול, ולא על פי הסטנדרטים והנהלים הרפואיים המקובלים במקרים אלה. כדי להוכיח זאת, על עורך דין רשלנות רפואית לאסוף את כל החומר הרפואי בתיק, לרבות שליחה לבדיקות ופענוחן, הטיפול שניתן ועוד נתונים שונים אשר יקלו עליו לפרט את השתלשלות האירועים בתיק כפי שהתרחשו במציאות.

כדי להוכיח את עקרון הרופא הסביר, עליו להביא חוות דעת של נוירולוגים מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר את כל המונחים המקצועיים הקיימים ולהדגים מקרים דומים אחרים שקרו בשטח והיו בעלי תוצאות שונות.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח עלולה להוביל לתוצאות קטלניות או לנזקים בלתי הפיכים וחיי סבל וכאב. האבחון והטיפול המהירים והמידיים בדלקת קרום המוח ממקור זיהום חיידקי הינה קריטית לסיכויי ההחלמה של החולה. עורך דין רשלנות רפואית יוכל לנהל את התביעה האמורה עד לקבלת פיצויים בגובה המקסימלי האפשרי.

 

מעוניינים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בדלקת קרום המוח? כאן בנבחרת המשפטית, ניתן לאתר מידע נוסף הנוגע לדיני רשלנות רפואית, וגם עורכי דין מצוינים שיוכלו לייעץ לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מוח

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של