רשלנות רפואית בטיפול באנורקסיה – מה עושים

האנורקסיה היא הפרעת אכילה הנובעת מחוסר שליטה ואי יכולת לאכול כתוצאה מדימוי עצמי נמוך, טראומה או בעיה נפשית.

כדי להתגבר על המחלה, יש לקבל טיפול רפואי ונפשי תחת השגחה.

ישנם מקרים בהם עלולה להיות רשלנות רפואית בטיפול במחלה. המאמר יפרט מה עושים במצבים כאלה.

במה מתאפיינת האנורקסיה?

אנורקסיה מתחילה במצב נפשי רעוע והופכת למצב פיזי שמאוד קשה להחלים ממנו אם לא מאבחנים אותו בזמן ומטפלים בו. לרוב יהיו אלו נערות מתבגרות ונשים שיסבלו מאנורקסיה כתוצאה מבעיות ביולוגיות, גנטיות או גורמים חיצוניים. רוב הנערות מפתחות דימוי גוף נמוך עקב לחצים חברתיים והרצון להיות רזות ומרעיבות את עצמן כדי לעמוד בסטנדרטים מסוימים עד אובדן שליטה. העיסוק שלהן במזון מאוד קיצוני. הן יכולות לשבת מול הצלחת, לחתוך את המזון לחתיכות קטנות, להחביא את האוכל, ללעוס ולהסתיר אותו מבלי לבלוע או לאכול באיטיות מוגזמת. מכיוון שהן רק מתעסקות באוכל ולא ממש אוכלות אותו, הקיבה שלהן מצטמקת והן לא יכולות לאכול כי הגוף דוחה את המזון ללא שליטה. בנוסף, נשים אלו יחששו כל הזמן מעלייה במשקל, הן יתעסקו בכמות הקלוריות של המזון, הן ייראו לעצמן שמנות כשיביטו במראה וההתעסקות שלהן במראה החיצוני תהיה אובססיבית.

 

הסכנות של האנורקסיה

מכיוון שאנורקסיה היא בעיה נפשית ופיזית בה הנשים מדחיקות את הרעב ואינן מודעות למחלה, הן עלולות להסתבך מבחינה רפואית עד אובדן חייהן. מבחינה חברתית הן יימנעו ממפגשים חברתיים ויסתגרו בבית, הן יחושו כאבים פיזיים, המחזור החודשי שלהן ייפסק, הן יחושו עייפות, יפתחו בעיות בלב, שינויים בלחץ הדם, ירדו בצורה קיצונית במשקל ויחשבו שהן עדיין שמנות. על מנת לטפל במחלה חשוב לפנות לסיוע כמה שיותר מהר. מרכז לטיפול באנורקסיה הוא המקום האופטימלי עבור החולות באנורקסיה. שם הן יקבלו טיפול נפשי באופן אישי, טיפול ומעקב של דיאטנית ומעקב פסיכיאטרי בליווי תרופתי במידת הצורך.

רשלנות רפואית בטיפול באנורקסיה - מה עושים
רשלנות רפואית בטיפול באנורקסיה – מה עושים

מה עושים שיש רשלנות רפואית בטיפול באנורקסיה?

מכיוון שמדובר בבעיה פיזית ונפשית קיצונית וקשה, יש לאתר את המחלה כמה שיותר מוקדם. רשלנות רפואית יכולה להיות כתוצאה מגילוי מאוחר של המחלה, התעלמות מסימנים מקדימים, אבחון לא נכון או מטיפול לא מקצועי. זאת אומרת שאם מקבלים טיפול לא נכון או לא מיטבי המצב הופך לגרוע יותר וסכנת החיים ממשית. לפיכך, הדרך הטובה ביותר היא למצוא מרכז המטפל במחלה בעל מוניטין שיש לו צוות מקצועי, אמין ומסור שייקח אחריות לרפא את המחלה ולסייע. משפחתה של האנורקטית צריכה לדעת שיש על מי לסמוך ושיש למי לפנות. במרכז מקצועי גם המשפחה תקבל טיפול נפשי וייעוץ כיצד להתמודד עם המחלה ואיך להתנהג בבית. לסיכום, כאשר מדובר על מרכז המעניק טיפול איכותי אין צורך לחשוש מרשלנות רפואית כי לא נמצאים לבד.

ספר ופטיש

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלי זהב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של