רשלנות רפואית בלידת תאומים

לידה הינה תהליך טבעי, אשר מתרחש משחר הדורות, אולם הוא טומן בתוכו גם פחדים רבים מפני התהליך, השלכותיו וסיכוניו. למרות שמרבית הלידות מסתיימות בשמחה וידיים מלאות, עלולים להיות מקרים בהם תתגלה רשלנות רפואית בלידה אשר תגרום לנזק הן ליולדת והן לתינוק, או במקרה זה התינוקות.

ישנם הריונות הנחשבים כהריונות בסיכון גבוה מטעמים שונים, כך ככל שישנם עוברים רבים יותר, כך ההריון נחשב בסיכון גבוה יותר. משמעותה של רשלנות רפואית במקרה זה היא שנעשתה פעולה אשר לא הייתה אמורה להיעשות על פי הסטנדרטים המקובלים והובילה או עלולה הייתה להוביל לנזק ממשי.

בכל חשש או חשד לרשלנות רפואית, כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה, אשר יוכל להמליץ ולוודא לגבי הצדקת התביעה והערכת שוויה.

הסיכונים הקיימים בלידת תאומים

הריון מרובה עוברים מוגדר כהריון בסיכון, משום הסיכונים והסיבוכים הפוטנציאלים אשר עלולים להתרחש במהלכו. הסיכונים עלולים להתרחש הן במהלך ההריון והן במהלך הלידה. בשכיחות רבה, הנשים הנושאות תאומים, הינן נשים אשר טופלו בטיפולי פוריות, או טופלו בתרופות מסוימות לביוץ, נשים בהריון מתקדם ולא ראשון.

התאומים מתגלים כבר באולטרסאונד הראשוני או בבדיקת הדם הקודמת לכך, כך שכבר מתחילת ההריון עשויה האישה להיות בביקורת ופיקוח צמוד יותר מאשר הריון עם עובר אחר, באופן שיכלול מספר בדיקות רב יותר. החשש בזמן ההריון הוא ממומים בתינוקות או באחד מהם, היעלמות או ספיגה של אחד מהתינוקות, היפרדות שיליה, לידה מוקדמת ולידת פגים.

כמו כן, האם עלולה לסבול, בשכיחות גבוהה מסוכרת הריונית, רעלת הריון, עודף מי שפיר ועוד. מכיוון שכמות הסיבוכים שעלולים להתרחש הינם רבים, המעקב הצמוד צריך להיעשות על ידי מומחה. רשלנות באחד מהמבדקים הנדרשים או אי שליחתה להמשך מעקב אצל מומחים נוספים, עלולים לסכן את האישה והעוברים ולחשוף את הרופא המטפל לתביעה.

רשלנות רפואית בלידת תאומים
רשלנות רפואית בלידת תאומים

 

רשלנות רפואית המתרחשת בזמן הריון עם תאומים

מגוון הגורמים המסכנים את האם והעוברים חייבים להיבדק באופן צמוד ועל ידי רופא מומחה. מבחינת העוברים, חייב הרופא לבצע מעקבי גדילה צמודים, כדי לוודא את התפתחותם התקינה. ומבחינת האם, חייב הרופא לוודא את מצבה הפיזי הכללי, לרבות חשד לרעלת הריון או סוכרת וכו'.

תביעות רבות קשורות לרשלנות רפואית עוסקות בהתרשלות הרופא בעת הבדיקות והמעקב טרם הלידה. מכיוון שניתן לוודא ולבדוק פרמטרים רבים בבדיקות אלה, ההחלטות שיילקחו מאוחר יותר הקשורות לסיום ההריון יהיו מושכלות יותר.

כמו כן, רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בגין חוסר פענוח או פענוח מוטעה של הבדיקות שנערכו, באופן שלא גילה מומים גנטיים, פיסיים ואחרים. עורך דין רשלנות רפואית בלידה יהיה צריך להוכיח בעת המשפט כי פעולת הרשלנות היא זו שהובילה לנזק שנגרם.

כך, למשל אם לא זיהה הרופא איחור או עיכוב בגדילת אחד התאומים בעת ההיריון, תקופה זו עלולה להיות ארוכה מדי ולהוביל לנזק אמיתי ומשמעותי לתינוק.

 

רשלנות רפואית במהלך לידת תאומים – במה היא מתבטאת?

פעולה רשלנית של הרופא המטפל או הצוות הרפואי עלולה להתרחש גם בעת הלידה עצמה. פעולות אלו יהיו קשורות בדרך כלל להחלטות לסיים את ההריון ובהצדקתם, תקלות המתרחשות בעת הניתוח הקיסרי או בעת הלידה עצמה, למשל החלטה על לידה מכשירנית, חוסר תשומת לב למצוקה עוברית ועוד ובעת המעקב לאחר הלידה על הפגים.

כמו כן רשלנות רפואית עלולה להתבטא גם במסירת מידע לא מלא ליולדת או בני משפחתה, כמו הסבר מפורט על הסיבוכים העלולים להתרחש בכל שלב ושלב, קבלת הסכמתה להליך פרוצדורלי ועוד. מכיוון שלידת תאומים עלולה להיות, פעמים רבות, לידה מוקדמת, כרוכים בה כל אותם סיכונים הקיימים בלידה מוקדמת, לרבות לידת פגים, חוסר בשלות, סיבוכי חבל הטבור, ומשקל לידה נמוך מאוד.

לידה של תינוק הנולד עם שיתוק מוחין, חוסר בשלות ריאתית, אפילפסיה, עיכוב התפתחותי או פיסי (שנובע מהאטה בגדילה ברחם), ועד מוות של תינוק עלולים להיות תוצאה של רשלנות רפואית. כדי שרשלנות רפואית תוכח בבית המשפט, על עורך דין רשלנות רפואית בלידה לפרט, עד כמה שניתן, את השתלשלות האירועים בכדי להוכיח את הקשר הישיר הקיים שבין הפעולות הרשלניות בהן נקט או לא נקט הרופא המטפל לבין הנזק שנגרם.

לכן, פעמים רבות, יידרש עורך הדין לחוות דעת של רופאים מומחים בתחום אשר יוכלו להדגיש את חוסר הסבירות של המעשים והצדקתם אל מול הסטנדרטים הקיימים.

 

מתי כדאי לתבוע בגין רשלנות רפואית בלידת תאומים?

לא תמיד קל להוכיח רשלנות רפואית, וזאת מכיוון שהצדדים המעורבים לא תמיד מבינים לעומקם של דברים, את המונחים המקצועיים, השלכות ההליכים הרפואיים השונים ומורכבות הסיטואציה. אולם, כאשר מתעורר חשש לרשלנות רפואית, כמו במקרה של בחירה לא נכונה של שיטת הלידה, או הרגשה כי לא ניתן כל המידע הדרוש לקבלת החלטות של המטופל ועוד, כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה.

בדרך כלל הפגישה הראשונית עם עורך הדין תנסה לחקור את נסיבות התיק והצדקתו. לאחר מכן יידרש עורך הדין לאסוף את כל החומר הרפואי הקיים כדי לבדוק האם הייתה סטייה מעיקרון הרופא הסביר. כמו כן, פעמים רבות ידרוש בית המשפט גם חוות דעת נוספות, שיוכלו לסייע לו לקבל את ההחלטה הנכונה, גם ללא ידע מקצועי-רפואי.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בלידת תאומים עלולה להתרחש הן בעת מעקב ההריון והן בעת הלידה עצמה. הריון תאומים מוגדר כהריון הנמצא בסיכון גבוה, עקב גורמים רבים אשר עלולים לסבך ולסכן את ההליך. מכיוון ששזורים בלידה זו מרכיבים רבים והליכים שונים, על הרופא המטפל להיות מומחה בתחום זה, ולהיות ער ומודע לכל אותם סיכונים וסיבוכים. כל סטייה מהנוהל המקובל, עלולה לחשוף את הרופא המטפל והצוות המקצועי לתביעות על רשלנות רפואית.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של