רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

ניתוח כריתת רחם הוא ניתוח שבו מתבצעת כריתה מלאה או חלקית של הרחם. בגלל החשיבות של הרחם והעובדה שבלעדיו לא תהיה אפשרות למנותחת להרות, השיקולים בדרך לניתוח חייבים לכלול גם את הנתון הזה. מנגד, על הרופאים לקחת בחשבון סיכונים אפשריים אם הניתוח לא יבוצע. רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם עשויה, לפיכך, להתרחש אם בוצע ניתוח שלא לצורך, או אם לא בוצע ניתוח לכריתת רחם כשהיה צורך בו.

מהו ניתוח כריתת רחם? אילו סוגי ניתוח רחם קיימים? מהם הסיבוכים שבגינם נדרש ניתוח כזה? מה המשמעויות של ניתוח כזה על המנותחת? מתי יש מקום לשקול תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית? בשורות להלן נתעמק בסוגיות הללו.

 

מהו ניתוח כריתת רחם והאם נכון לבצעו בכל מחיר?

ניתוח כריתת רחם הוא, כאמור לעיל, כריתת הרחם של המנותחת. הכריתה יכולה להיות מלאה או חלקית, בהתאם לצורך ולאחר קביעת הרופאים המנתחים. למעשה, יש שני סוגים עיקריים של כריתת רחם – כריתה מלאה מצד אחד, וכריתה חלקית של הרחם מצד שני.

ככלל, ניתוח כריתת רחם יתבצע אך ורק כאשר למנותחת אין פתרון אחר, והשארת הרחם ללא ניתוח עלולה להעמיד את המטופלת בפני סכנה של ממש לחייה. תביעות רבות של רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם הוגשו, אחרי שהתברר שהייתה ברירה, אבל הרופאים המנתחים העדיפו להתעלם ממנה. ואולם על הנושא הזה נדבר בהמשך המאמר.

 

למה ומתי נדרש ניתוח כריתת רחם?

בדרך כלל, ניתוח כריתת רחם יהיה הניתוח הפחות רצוי והפחות פופולארי, הן בעיני הרופאים והן בעיני המטופלים. עם זאת יש, כאמור לעיל, מצבים שבהם אי ביצוע הניתוח עלול לסכן את החולים באופן משמעותי. בדרך כלל ניתוח כריתת רחם נדרש מהטעמים הבאים:

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם
רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם
  • סרטן הרחם, סרטן צוואר הרחם והשחלות
  • כאבי בטן כרוניים
  • צמיחת רקמת הרחם מחוץ לרחם (אנדומטריוזיס)
  • דימום כרוני
  • צניחת רחם

בנוסף, ייתכנו גם מצבים נוספים, שייבחנו כל אחד לגופו ולאחריהם תתגבש ההמלצה של הצוות הרפואי.

 

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם במקרי אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס היא מחלה דלקתית כרונית. הביטוי העיקרי של המחלה הזאת הוא כאבים משמעותיים  ברחם הן בתקופת הווסת והן בזמנים אחרים. בנוסף, דימום משמעותי הרבה יותר ממה שמקובל, בזמן המחזור החודשי של האישה. בנוסף, המחלה הזאת עלולה להיות מלווה בתופעות נוספות כגון עצירות, נפיחות בבטן וכאבים בזמן היצירות.

גם כאבים בעת קיום יחסי מין מאפיין את המחלה הזאת. לכן במקרים חמורים במיוחד של המחלה, עלולים רופאים מסוימים להמליץ על ניתוח כריתת רחם. המלצה זו מוטב שתהיה מגובה בחוות דעת רפואית נוספת, על מנת להימנע מביצוע ניתוח כאשר ישנם פתרונות טיפוליים פחות דרסטיים.

למותר לציין כי ההמלצה לניתוח כריתת רחם במקרי אנדומטריוזיס עלולה להוביל להגשת תביעת רשלנות רפואית ככל שיתברר כי המלצת הרופא לנתח את המטופלת עמדה בניגוד גמור לפרוטוקולי הטיפול המקובלים במצבה ולא עלתה בקנה אחד עם מבחן הרופא הסביר.

 

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם במבחן "הרופא הסביר"

ככלל, רשלנות רפואית היא גרימת נזק למטופל, בגלל התנהלות שלא על פי הפרוטוקול ובמצב שבו כל רופא אחר היה נוהג על פי הפרוטוקול ומנע את הנזק. כשמדובר בכריתת רחם, ולאור ההתקדמות המשמעותית במדע הרפואה והכירורגיה, הולכים ומתרבים המקרים שבהן רופאים ומוסדות רפואיים נתבעים, והתובעים אכן זוכים בתביעות.

 

רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם והמשמעויות הסרת הרחם לגבי המנותחת

המשמעות העיקרית והבעייתית ביותר של ניתוח כריתת רחם על המנותחת, היא אובדן האפשרות להביא אי פעם צאצא לעולם. במידה רבה, מהווה הניתוח הזה עבור נשים רבות בבחינת אובדן דרך, ואובדן הייעוד והמטרה העיקרית שלהן בחיים.

מנגד, כריתת רחם מביאה ברובם המכריע של המקרים להקלה משמעותית בכאבים, בדימומי הווסת ובתסמינים של הבעיות השונות ברחם. במידה רבה, כריתת רחם מקדשת את איכות החיים של המנותחת, ומעדיפה אותה על פני מימוש המטרה העיקרית לכאורה של האישה.

 

מתי ראוי לשקול תביעת רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם?

ניתוח כריתת רחם, למרות היותו ניתוח מסובך, הוא אחת הפעולות הרפואיות הזוכות לאחוזי הצלחה גבוהים מאד. יחד עם זאת, לא אחת קורה, למרבה הצער, שהשיקולים של הרופאים לפני הניתוח, בזמן הניתוח ולאחריו היו מוטעים.

להלן כמה מצבים שבהם ניתן וצריך לשקול הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם:

  1. החלטה שגויה לנתח: החלטה לבצע ניתוח, למרות שהיו אופציות אחרות שניתן היה לשקול לפני ביצוע הניתוח.
  2. החלטה שגויה להימנע מניתוח: החלטה של רופאים להימנע מניתוח. במקום שבו היה צורך כזה והמטופלת לא הביעה עמדה, ובעיקר לא התנגדות לביצוע הניתוח.
  3. ניתוח רשלני: ניתוח שבו נגרמו נזקים למטופלת. נזקים כאלה עלולים להראות פגיעות מיותרות בבלוטות ואיברים שונים סביב הרחם, זיהומים ופגיעות אחרות שניתן היה להימנע מהן.
  4. הסכמה מדעת: מצב שבו הרופאים לא הציגו בפני המנותחת אלטרנטיבות טיפוליות אחרות, במקום שיש כאלה. בגלל חשיבות הנושא והתוצאות המשמעותיות שלו למנותחת, יש מנותחות שמגישות, ובצדק, תביעות בגין העדר הסכמה מדעת.

 

איך יכול עורך דין לסייע במקרי רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם

תביעת רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם היא תביעה מסובכת למדיי, זאת, בגלל האפשרות לראות את הנתונים ממספר נקודות מבט. מה שנחשב בעיני צד אחד כרשלנות, ייחשב בעיני הצד השני כפעולה הכרחית להצלת חיים ושמירה על הבריאות ואיכות החיים.

עורך דין רשלנות רפואית מכיר היטב את הנושא ויכול לנהל את התביעה כך שתוביל, בסיכומו של עניין, לפסיקה חיובית מבחינת התובעים. עורך הדין יאסוף את הנתונים וייזום בדיקות של רופאים מומחים. זאת, במטרה לחזק את הטיעונים שלו בדבר הרשלנות הרפואית. בהמשך, עורך דין רשלנות רפואית יגיש את התביעה וילווה את התובעים לאורך כל הדרך עד להצלחה.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח כריתת רחם? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גניקולוגיה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של