רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

ניתוח לייזר להסרת משקפיים נעשה פעמים רבות לצרכים קוסמטיים, אולם השלכותיו משמעותיות וקריטיות לאיכות חייו של המטופל. ניתוחי לייזר אלו צוברים תאוצה בקרב אנשים רבים, במיוחד מכיוון שעלותם יכולה להיות מסובסדת על ידי קופות החולים. את מקום הניתוח והרופא המנתח בוחרים המטופלים בקפידה, אולם אף אחד לא מצפה כי תיעשה פעולה רשלנית בטיפול בו.

לפעמים המטופל לא מודע לכך כי התרחשה רשלנות רפואית אלא לאחר בדיקתו וחקירתו של עורך דין רשלנות רפואית. על עורך הדין, במהלך המשפט, להוכיח כי אכן נגרם נזק, שנובע באופן ישיר מפעולה אשר לא הייתה מצופה להיעשות על ידי הרופא הסביר, על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים והנהלים הנהוגים בתחום.

 

מה קורה בניתוח לייזר להסרת משקפיים?

ניתוח לייזר להסרת משקפים יכול להיעשות על ידי מספר מכשירים הנמצאים בשוק, ומספר טכניקות נהוגות. בכל מקרה, ניתוח זה מערב פעולות כמו חיתוך ושיוף הקרנית, פעולה אשר מייתרת לאחר מכן את הצורך במשקפיים. לפני הניתוח, על המטופל לעבור מספר בדיקות אשר יאשרו את מידת התאמתו לניתוח, כמו למשל בדיקת הקרנית ועובייה.

כמו כן, לאחר הניתוח יידרש המטופל להיות במעקב אצל הרופא המנתח, כמו גם להקפיד על קבלת טיפול תרופתי, והזלפת טיפות עיניים. בכל מקרה בו המכון או המנתח עצמו לא ביצע את כל הבדיקות הנדרשות לפני ואחרי הניתוח, הוא עלול להיות חשוף לתביעות על רשלנות רפואית.

 

סיכונים וסיבוכים פוטנציאליים בניתוח לייזר להסרת משקפיים

ניתוח לייזר, אשר עוסק במהותו באיבר חשוב כל כך כמו עיניים, טומן בחובו מספר סיכונים וסיבוכים אשר יש לקחת אותם בחשבון לפני ההחלטה על הניתוח. דבר ראשון יש לזכור כי לא תמיד הניתוח מצליח להוריד את הצורך במשקפיים באופן מוחלט, אולם הוא מאפשר את הורדת המספר באופן משמעותי.

אולם, ישנם מקרים בהם ליקוי הראייה עלול לחזור או שיש צורך בניתוח תיקון, כך שיש להשאיר עובי קרנית אשר יכול לאפשר זאת. זמן ההחלמה מהניתוח הינו תלוי השיטה שנבחרה לניתוח, והוא יכול לנוע מ-24 שעות ועד מספר שבועות עד שהראייה מתייצבת ונעשית חדה יותר. עלולים להיות סיבוכים כתוצאה מהניתוח כמו זיהומים, היפרדות רשתית ועוד תופעות אשר יש להיות מודעים אליהם.

המטופל חייב להיות חשוף למידע זה, אשר יוסבר לו בפירוט ובאריכות על ידי הרופא המטפל. בסופו של התהליך ולפני הניתוח, הוא יידרש לחתום על טופס הסכמה מדעת, אשר מבטא את הבנתו המלאה לסיבוכים ואת הסכמת לבצע את ההליך בכל זאת.

רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים
רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

באילו נסיבות עלולה להתרחש רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

רשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים עלולה להתרחש בכל אחד משלבי הניתוח, לפניו או אחריו. יש לציין כי אין הכוונה בפעולה רשלנית לכל טעות בשיקול דעת שנעשית על ידי הרופא, מכיוון שלרוע מזלנו ישנן טעויות רפואיות.

פעולה רשלנית תהיה סטייה מהסטנדרט המקצועי המקובל, חוסר תשומת לב מלאה לתלונות המטופל, חוסר הסבר על התמונה הרחבה, לרבות סיכונים וסיבוכים של ההליך, בדיקה לקויה או חלקית של התאמת המטופל לניתוח או מהלכים שגויים ולא מקצועיים במהלך הניתוח. בתביעה על רשלנות רפואית, למעשה נתבע הרופא על כך שלא ביצע, או ביצע פעולות שלא היו נעשות על ידי הרופא הסביר.

כך למשל הוא לא נהג על פי הנהלים המחייבים אותו ועל פי האחריות הקיימת של הרופא המטפל לשלומו ובריאותו של המטופל.

 

ניהול המשפט העוסק ברשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים

בכל חשש שעולה לרשלנות רפואית בניתוח לייזר להסרת משקפיים, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לייעץ, ללוות ולבחון את התביעה המתהווה. בשלב הראשון יאסוף עורך הדין את כל הנתונים הקיימים בתיק, לרבות ההיסטוריה הרפואית של המטופל, הבדיקות שנעשו, הקלטות של שיחות עם המנתח וטפסים שמולאו או הוחתמו.

בשלב זה יכול עורך הדין להעריך את הצדקת התביעה ועלותה. בשלב השני יידרש עורך הדין לחוות דעת מקצועיות של רופאי עיניים, אשר יכולים להוות עדים אובייקטיביים. חוות דעת אלה משמעותיות במיוחד במשפטים של רשלנות רפואית מכיוון שמשפטים אלה מערבים מונחים רפואיים לרוב, כך שגורם סובייקטיבי יכול לבאר את המונחים, לפרט את השתלשלות האירועים, להדגים כיצד היו צריכות להיראות סדר הפעולות ולהוביל את שומעי המשפט למסקנה המתבקשת על גובה דמי הפיצויים.

גובה דמי הפיצויים צריכים לקחת בחשבון את הנזק, התמידי או הזמני שנגרם למטופל, כמו גם הנזקים הרגשיים שהוא עלול לסבול מהם עקב אובדן הראייה, במקרה החמור. יש לקחת בחשבון כי סוג זה של משפטים, העוסקים ברשלנות רפואית, יהיו לרוב ארוכים, כך שיש להתאזר בסבלנות.

 

לסיכום

ניתוח לייזר, הינו ניתוח אלקטיבי, אשר המטופל בוחר במכון המנתח ובמנתח עצמו, כדי לשפר את איכות חייו. רשלנות רפואית עלולה להתרחש בכל אחד משלבי התהליך, לפני, במהלך או לאחר הניתוח. בכל אחד מהשלבים, אחראי הרופא המנתח לשלומו ובריאותו של המטופל, כך שלא ייגרם נזק.

משמעותה של פעולה רשלנית היא כאשר הרופא המטפל לא פעל על פי המצופה מהרופא הסביר, על פי הפרקטיקות הנהוגות והנהלים המקובלים בתחום. בכל חשש כי התרחשה פעולה שכזו אשר הובילה במישרין לנזק, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לחקור, לברר ולהעריך את עלותה של התביעה.

בשלב השני, יידרש עורך הדין לקבל חוות דעת מרופאי עיניים, מומחים בתחום, אשר יוכלו לבאר לשומעי בית המשפט את המושגים המקצועיים, לפרט את השתלשלות המקרה ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה על ידי השוואה עם מקרים אחרים. חוות דעת מוצלחת יכולה לקבוע את עלות וגובה דמי הפיצויים שייקבעו בתיק.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של