רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב עלולה להסתיים בתוצאה טרמינלית וקיצונית במקרה הרע, או בנכות וחיי סבל במקרה הפחות רע. בכל מקרה ובכל חשש לרשלנות רפואית לפני, במהלך או לאחר הניתוח, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל ללוות את התיק ולייעץ לגבי הצדקת התביעה.

על עורך דין רשלנות רפואית, בתיקים אלה, להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל, בין אם הוא זמני ובין אם הוא קבוע, נגרם באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שהתרחשה על ידי הרופא המטפל. הקושי בניהול תביעת רשלנות בניתוחי לבלב היא באופי המחלה הקשה.

מכיוון שסרטן הלבלב נחשב לסרטן אגרסיבי במיוחד, פעולת השכנוע בדבר הקשר בין הנזק לרשלנות הינה מורכבת אף יותר, מכיוון שהמחלה הייתה יכולה להתפשט גם אם הדברים היו נעשים אחרת. יש לזכור כי תביעות אלו, העוסקות ברשלנות רפואית, מתנהלות בבית המשפט לפרק זמן ארוך, עקב מורכבותן המקצועית וזמן ההכנה הנדרש מעורך הדין להכין את התביעה וקיבות עדי חוות הדעת.

 

חשיבותו של אבחון סרטן הלבלב במועד מוקדם

אבחון סרטן הלבלב חייב להיעשות באופן המהיר ביותר האפשרי, ולו רק בשל העובדה שסוג זה של סרטן הינו אלים ואגרסיבי באופן מיוחד. מכיוון שהתסמינים אותם מבטא המטופל אינם תמיד ספציפיים, ולפעמים אף לא מופיעים כלל, עד אשר המחלה מפושטת- אין זה נדיר שאבחון המחלה מתרחש באיחור ניכר.

משמעותו של האיחור באבחון הוא עיכוב בהתחלת הטיפול או באפשרות לניתוח, כשעוד הדבר אפשרי. לכן, יש לבצע את הבדיקה הראשונית באופן הזהיר ביותר, כדי שיתקבל אבחון מדויק ובזמן. כאשר מתעורר חשד אצל רופא המשפחה, המטפל הראשוני, לנוכחות של המחלה, הוא נדרש לשלוח את המטופל באופן דחוף לאבחון ובדיקות נוספות אצל גסטרואנטרולוג או אצל כירורג.

כאשר מאושש החשש לנוכחות סרטן הלבלב, המטופל מופנה לניתוח דחוף, בהתבסס על גודל הגידול. במידה והמחלה נמצאה מפושטת או שהגידול גדול מדי, לא יוכל המטופל לעבור ניתוח, והפרוגנוזה של המחלה תהיה גרועה אף יותר. במקרה של אפשרות ניתוח, עליו לחפש את הרופאים המיומנים ביותר הקיימים בתחום זה.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

במה כרוך ניתוח לסרטן הלבלב?

ניתוח בסרטן הלבלב מערב, בדרך כלל, הסרה חלקית של הלבלב, והוא נחשב לקו הטיפול הראשון בסוג סרטן זה, וכחלק מתהליך הריפוי. ניתוחים לכריתה חלקית של הלבלב הינם ניתוחים גדולים ומורכבים מאוד, ומחייבים פתיחה בטנית. ניתוחים אלה מחייבים מיומנות של הצוות הכירורגי המטפל, אשר לרוב נמצא במרכזים רפואיים, מרכזיים וגדולים.

סוג הניתוח ואופן ביצועו נקבעים על ידי הצוות המנתח על פי גודל הגידול, בדיקות מוקדמות ומיקומו המדויק. יש לקחת בחשבון גורמים רבים, ולכן לשיקול דעתו של הכירורג המטפל, ישנה חשיבות משמעותית ביותר. הרופא וצוותו עלולים להיות חשופים לתביעה על רשלנות רפואית, לא על מקרה של טעות בשיקול הדעת, אשר לרוע המזל מתרחשת לעיתים, אלא על פעולה רשלנית אשר לא לקחה בחשבון את כלל הגורמים או התעלמה מגורמים משמעותיים.

 

כיצד רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב באה לכלל ביטוי?

מכיוון שניתוח לסרטן הלבלב הינו מורכב מבחינה רפואית ומקצועית, ואורך מספר שעות, הסיכונים הנלווים אליו גדולים באופן יחסי. חלק מהסיכונים הכרוכים בו הם זיהומים, דימומים, פגיעה עצבית ופגיעה באיברים סמוכים. ולאחר הניתוח עלול המטופל לסבול מסוכרת, או מאי ספיקת לבלב, או מסיבוכים של ההרדמה עצמה.

הניתוח כאמור, הוא תלוי מיומנות של הכירורגים, אך גם תלוי בהיסטוריה הרפואית של המטופל, ובמצבו הפיזי הכללי. לכן, לפני הניתוח, על הכירורג להסביר את כל הסיכונים והסיכויים הכרוכים במהלך הניתוח, ולברר באופן מדויק ומפורט על עברו הרפואי של המטופל. בתום ההסבר, יידרש המטופל לחתום על טופס הסכמה מדעת, אשר מוכיח כי המטופל מודע לסיכונים כפי שהוסברו לו, והוא מקבל אותם בהסכמה לבצע את הניתוח.

 

ניהול תביעה העוסקת ברשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

כאשר ישנו חשש כי בשל רשלנות רפואית של הכירורג או הרופא המטפל בניתוח לסרטן הלבלב, נגרם נזק משמעותי למטופל, יש לפנות לייעוץ של עורך דין רשלנות רפואית. בשלב הראשון עורך הדין יאסוף את כל הפרטים הרפואיים והמקצועיים הקיימים בתיק, כדי לבדוק את פירוט השתלשלות האירועים, כפי שהתרחשו במציאות.

בשלב השני, הוא יידרש לחוות דעת, של רופאים מוסמכים בתחום, כמו גסטרואנטרולוגים, או כירורגים אשר יוכלו להסביר בבית המשפט, מדוע הפעולה הרשלנית לא הייתה מתרחשת אצל הרופא הסביר. רופאים מומחים אלה יכולים לפרט ולהדגים כי במקרים דומים אחרים, התוצאה הייתה שונה, מכיוון שהרופא פעל על פי הנהלים והסטנדרטים המקובלים בתחום.

מכיוון שחוות דעת אלה מגיעות מרופאים אשר גם הם עוסקים באותו תחום טיפולי, הם מקובלים על בית המשפט, ופעמים רבות הם מצליחים להביא לסיום המשפט בתוצאה הרצויה למטופל, קרי בתשלום דמי פיצויים.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב עלולה להיות הרת אסון, ולהסתיים בתוצאה סופית של מוות. הרשלנות עלולה להתרחש לפני, במהלך ולאחר הניתוח, כאשר המטופל כבר נמצא במחלקת האשפוז או בביתו. על הרופאים, לוודא ולבדוק את המטופל ולהיות אחראיים לשלומו ולבריאותו הכוללת.

כאשר רופא זה או אחר לא מתנהל כפי שהרופא הסביר היה מתנהל הוא עלול להיות חשוף לתביעות בגין רשלנות רפואית. בכדי לנהל תביעות אלו, יש צורך בייצוג של עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנוסה בתחום זה, ויכול להוביל את המשפט לתוצאה המקווה מצד התובע.

בכדי להוכיח כי קיים קשר ישיר בין הפעולה הרשלנית לנזק שנגרם, עליו להיעזר בחוות דעת של מומחים מהתחום, כירורגים או גסטרואנטרולוגים, אשר יוכלו לפרט את מהות הפעולה הרשלנית, מה היה צריך להתבצע אחרת, ולהדגים על ידי מקרים דומים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה.

סרטן הלבלב, כמו גם כל שאר סוגי מחלת הסרטן, הוא מחלה אשר במידה ולא טופלה בזמן, מתפתחת ומתפשטת לאיברים נוספים בגוף, מלבד האיבר ההתחלתי. אי לכך, אבחון המחלה אשר מתעכב, עלול לגרום להתפתחות של המחלה, ובכך לגרום אף לסכנת חיים.
ניתוח לסרטן הלבלב הוא ניתוח אשר נמשך מספר שעות, ורמת המורכבות שלו הן מבחינה מקצועית והן מבחינה רפואית גבוהה. אי לכך, הסיכונים הנלווים אליו גדולים יחסית, ויכולים לבוא לידי ביטוי בתור זיהום האזור המנותח, דימום, פגיעה עצבית, פגיעה באיברים סמוכים ועוד.
במקרה שבו קיים חשד, או שישנה וודאות בדבר רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב, ראשית כל פנו לייעוץ מקצועי. ייעוץ זה ניתן למצוא בדרך כלל אצל עורך דין אשר מתמחה בעניין הרשלנות הרפואית. עורך הדין יסייע לכם בהבנה מקצועית של המקרה, וכן במידת הצורך בתביעה.
במידה ומצאתם לנכון יחד עם עורך דין מקצועי, כי כדאי לעשות משהו בנוגע לרשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב, מדובר ככל הנראה בתביעה. התביעה היא למעשה פנייה לבית המשפט בגין רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב, אשר יכולה לספק לכם דמי פיצויים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גוף האדם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של