רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק

סרטן המעי הדק הוא אחד מסוגי הסרטן הנדירים. המעי הדק עצמו מהווה שלושה רבעים ממערכת העיכול כולה. אורכו כחמישה מטרים והעיקולים שלו בחלל הבטן מרובים. למרות שמדובר בחלק הארי של מערכת העיכול, רק חמישה אחוזים מכלל סוגי סרטן המעי פוגעים בו. דווקא בגלל מיעוט המקרים ועצם היותם נדירים, מחמיצים רופאים לא אחת את סימני הסרטן.

מהו בדיוק סרטן המעי הדק? מהם התסמינים של סוג הסרטן הכל כך נדיר הזה? מהם גורמי הסיכון לסרטן המעי הדק? מהי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק? למה חשוב להסתייע בעורך דין רשלנות רפואית להגשת תביעה מהסוג האמור? מהם שלבי העבודה בדרך לתביעת רשלנות רפואית? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

 

סרטן המעי הדק – מה זה בעצם?

סרטן המעי הדק הוא סרטן הפוגע במעי, שהוא האחראי על ספיגת המזון בגוף. בתחילת הדרך, סרטן המעי הדק איננו מורגש. גם סימפטומים שונים אצל מי שלקו באחד מסוגי סרטן המעי הגס, הם לא תמיד חד משמעיים והם ניתנים לפרשנויות שונות. יחד עם זאת, אבחון שיטתי ומסודר יכול לזהות את הסרטן בשלבים יחסית מוקדמים.

 

הסוגים של סרטן המעי הדק שהרופאים מצופים לדעת לאבחן לקראת ניתוח

עם הסוגים השונים של סרטן כאמור ניתן למנות:

גידולים בשכבה הפנימית של המעי הדק ובתריסריון סרטן מהסוג הזה מכונה אנדוקרצינומה, והוא למעשה סוג הסרטן העיקרי של המעי הדק.
סרקומה גידולים מהסוג האמור מתפתחים בתאי שומן או שרירים. תאי סרקומה יכולים להתפתח גם בדופן השרירי של המעי הדק. מדובר בסוג אלים יחסית של סרטן, אבל הוא איננו נפוץ.
גידול סרטני נוירואנדוקריני גידולים המתפתחים בתאים המיועדים לייצור הורמונים. גידולים כאלה יכולים להתרחש במעי הדק ובתוספתן (אפנדיציט). גידולים כאלה גם הם נדירים יחסית.
לימפומה גידולים המתפתחים במערכת הלימפה של המעי הדק – חלק מהמערכת החיסונית בגוף.

סוגי הסרטן שתוארו לעיל, מתחילים כולם במעי הדק עצמו. בנוסף עליהם, יכולים תאים סרטניים להגיע גם ממקומות אחרים בגוף ולתקוף את המעי הדק. חשוב להיות קשובים לסימפטומים השונים, על מנת לזהות קיומו של סרטן המעי הדק עוד בשלבים שבהם ניתן לטפל בו ביעילות.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק

מהם הגורמים ומה התסמינים של סרטן המעי הדק שעלולים לבשר על הצורך בניתוח?

לא ברור בדיוק מהם גורמי הסיכון למחלת סרטן המעי הדק. מאליו מובן שגורמי הסיכון הרגילים לסרטן – עישון, צריכת אלכוהול וגורמים אחרים, עלולים לזרז התפתחות סרטן כזה. בנוסף, אנשים הסובלים ממחלות המעי הדק עלולים להיות בסיכון. גם מי שיש להם פוליפים לא סרטניים במערכת העיכול, עלולים להיות בסיכון.

מאליו מובן שמי שחלה בעבר בסרטן המעי, עלול להיות חשוף להתפתחות של בעיה רפואית נוספת. באשר לתסמינים – יש כמה תסמינים, שהימצאות שלהם או של חלק מהם עלולה להצביע על אפשרות לקיומו של סרטן המעי הדק.

להלן פירוט של תסמינים אופייניים:

  • צואה כהה או שחורה: זאת, עקב הדימום מהמעי הדק בעקבות הגידול הסרטני
  • כאבי בטן ו/או התכווצויות
  • ירידה במשקל: מדובר בתוצאה של חוסר תאבון, שהוא כשלעצמו תוצאה של מחלת הסרטן
  • חסימות במעי הדק
  • בחילות והקאות
  • אנמיה: האנמיה היא תוצאה של איבוד דם, עקב דימום מתמשך במעי הדק
  • שלשולים

 

הופעה של אחד או יותר מהתסמינים הללו, איננה מצביעה בהכרח על סרטן המעי הדק. עם זאת, הופעה של חלק מהתסמינים לפחות אמורה להביא את הרופא לשלוח את המטופל לבדוק אפשרות קיומו של סרטן המעי הדק. סימן משמעותי שצריך לעורר מחשבה הוא חסימות במעי הדק, בעיקר אם הן חוזרות על עצמן.

 

כיצד רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק באה לידי ביטוי?

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק איננה בהכרח רשלנות בניתוח עצמו, הרשלנות עלולה להופיע כבר לפני הניתוח, באבחון שגוי או קריאה לא נכונה של התסמינים כפי שתוארו לעיל.

להלן כמה מקרים אפשריים של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק:

  1. רשלנות באבחון: כאמור, מדובר בקריאה והבנה לא נכונות של הסימפטומים, עד כדי החמצת המחלה למרות שכל רופא מקצועי אחר היה חושד בקיומו של סרטן כאמור ושולח את המטופל לבדיקות יסודיות.
  2. אי לקיחת אנמנזה: פירוש המושג הזה, באופן כללי, הינה "תולדות המחלה" לעיתים, נטילת אנמנזה ממטופל, עשויה לאבחן קשר אפשרי למחלה או סיכויים גבוהים לסרטן, הרבה לפני שהסרטן התרחש בפועל.
  3. אי הפניית המטופל לבדיקות מתאימות: אי הפניית המטופל היא אכן רשלנות רפואית. הרשלנות הופכת משמעותית יותר אם מדבר במטופל בסיכון, ואם ברור שהוא סבל לפחות מחלק מהתסמינים ולמרות זאת לא נשלח לבדיקות בזמן.
  4. רשלנות בטיפול: למעשה, מדובר בהימנעות מביצוע ניתוח, מה שעלול לגרום למחלה להתפשט לחלקים נוספים בגוף. לחילופין, ביצוע ניתוח מיותר, שאפשר היה להימנע ממנו.
  5. הסכמה מדעת: אם הרופאים המטפלים לא מיידעים את המטופל באשר לסיכויים, ומנגד באשר לסכנות המגולמות בביצוע הניתוח. כמו כן אי יידוע של המטופל על אפשרויות טיפול חלופיות.
  6. רשלנות במעקב לאחר הניתוח: אי ביצוע מעקב סדיר, או ביצוע מעקב רשלני אחרי התפשטות המחלה עלולה לאפשר לה לשגשג ולהתפתח.

 

חשיבות הייעוץ המשפטי במקרי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק

קיומה של אפשרות רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק מעמידה את האפשרות להגשת תביעה נגד הרופאים המטפלים. עורך דין רשלנות רפואית יאסוף את החומר הרפואי. בנוסף, הוא ישלח את המטופל לקבלת חוות דעת של רופא מומחה.

חוות הדעת הזאת היא חשובה, כיוון שבמקרים רבים היא זאת המטה את הכף לזכות התביעה. אחרי איסוף המסמכים וקבלת חוות הדעת, תתקבל ההחלטה אם להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. ההחלטה תתקבל אחרי שעורך הדין ישקול את סיכויי ההצלחה אל מול הסיכויים שהתביעה תידחה.

במהלך ההליך המשפטי, ילווה עורך הדין את התובעים וייצג אותם. זאת, עד תום התהליך המשפטי וקבלת הפיצויים שנפסקו על ידי השופטים.

 

רוצים ללמוד עוד על רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הדק? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע נוסף בנוגע לדיני רשלנות רפואית, לצד עורכי דין מן השורה הראשונה שיוכלו לסייע לכם בהגשת תביעת פיצויים ומיצוי של זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מעיים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של